Ga naar inhoud


Vu+ Solo digital output audio, Hoe?


MoeWat

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Samsung dvd home theater system ht-dm150

en wil via de digital output ervan met de VU solo laten communiceren.. Dat het geluid van de Vu+ uit de home cinema set komt.

Als ik 'm aansluit gebeurd er niets..

Als ik naar de instelingen kijk van Vu solo dan kan ik ook nergens kiezen hoe ik mijn geluid wil vekrijgen in dit geval via mijn home cinema set.

Via mijn playstation doet die het wel en heb die ook handmatig gewijzigd bij instellingen van de Playstation.

 

PS. Het beeld en geluid van de Vu naar de tv gebeurt dmv een HDMI kabel

 

Weten iemand hoe ik dat moet doen ?

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

 

mvg MoeWat

post-64133-0-32858800-1354380807_thumb.jpg

post-64133-0-15738600-1354380855_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, zoals Satencom schrijft, zo doe ik het ook.

 

Op de VU is de Audio via een Toslink (S/PDIF) direct aangesloten op mijn Sony HCS en ik bedien het geluid dan ook via de AB van de HCS,

Dit kan uiteraard ook via de AB van de VU maar dit ter zijde.

Dus alle vanuit de TV of Radio afkomstige Audio wordt via de HCS weergegeven.

 

De video is vanuit de VU d.m.v. een HDMI Kabel op de TV aangesloten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

Ik heb de vu solo al aangesloten via een S/PDIF kabel maar zonder resultaat

 

@ Jurgen

Wat bedoel je met: ik bedien het geluid via AB van de HCS ?

 

Ik kan op mijn vu geen instellingen zien waarmee ik het geluid door kan geven aan mijn home cinema

terwijl dat wel het geval is op mijn playstation

beeld en geluid heb ik nu gewoon via de HDMI

maar heb graag het geluid apart via de toslink ( S/PDIF kabel )

 

Dus jurgen: hoe heb je dat met de instellingen gedaan? of herkende jou vu de jou Sony HCS meteen en gaf het geluid meteen door?

aangepast door MoeWat
Link naar reactie
Delen op andere sites

de av-settings op de solo moet je even wijzigen daar staat wellicht nu dolby digital default nee en dolby downmix ja

 

met de instelling dolby digital default Ja en dolby downmix NEEN komt via sp-dif geluid aan bij de av--receiver / home cinema set

 

daar moet natuurlijk de av-receiver / home cinema set dan op het sp-dif ingangskanaal staan en afhankelijk van je surround instelling moet er dolby surrondpro logic2 of direkt gekozen worden

het laatste is een beetje afhankelijk van die samsung ht dm150 (dat kan ik zo niet zeggen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de av-settings op de solo moet je even wijzigen daar staat wellicht nu dolby digital default nee en dolby downmix ja

 

met de instelling dolby digital default Ja en dolby downmix NEEN komt via sp-dif geluid aan bij de av--receiver / home cinema set

 

daar moet natuurlijk de av-receiver / home cinema set dan op het sp-dif ingangskanaal staan en afhankelijk van je surround instelling moet er dolby surrondpro logic2 of direkt gekozen worden

het laatste is een beetje afhankelijk van die samsung ht dm150 (dat kan ik zo niet zeggen.

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jurgen

Wat bedoel je met: ik bedien het geluid via AB van de HCS ?

Ik bedoel hiermee dat ik het geluid via de afstandsbediening van mijn Home Cinema Set bedien of nog beter gezegd via mijn Logitech Harmony One.

Maar ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik het geluid niet via mijn VU bedien maar via de HCS.

 

Dus jurgen: hoe heb je dat met de instellingen gedaan? of herkende jou vu de jou Sony HCS meteen en gaf het geluid meteen door?

Je moet natuurlijk aan jouw HCS opgeven welke ingang de HCS moet gebruiken om het via SDIF binnengekomen Audio signaal naar de boxen van de HCS te sturen.

In mijn geval moet ik de Sony HCS op de instelling SAT/Cable instellen maar welke instelling dit op Samsung HCS is weet ik niet.

 

T.a.v. de instellingen in de VU heb ik niets gewijzigd.

Hier staat Dolby Digitaal Default op NEE en Dolby Digitaal Downmix op JA.

Als ik deze instellingen wijzig heeft alleen het wijzigen van de instelling Dolby Digitaal Downmix enige invloed.

Als ik die op NEE zet dan gaat alleen het geluidsniveau enigszins lager maar blijft wel gewoon functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik heb via instellingen - systeem - À/V settings en dan bij AC3/DTS Downmix op NEE gezet.

Nu doet mijn Home cinema het wel!

 

Er staat ook dit bij in dat rijtje :

General AC3 delay -------- 5

General PCM delay -------- 5

 

Wat houden die cijfertjes in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...