Ga naar inhoud


[SAB SKY 4800 Mini] Alternatief voor Ferguson Ariva 102mini - NIEUW


M_Z

Aanbevolen berichten


Zoek op sabsatellite

Kan er iemand mij vertellen hoe ik met drie sab mini's 4800 een homeshare kan opstellen.

Welke instellingen zijn er nodig voor de server, en welke voor de client.

KUnt U mij dat stap voor stap uitleggen.

Op alle drie staat de laatste soft 1.22B6

Heb zelf al vanalles getest maar zonder resultaat, als ik ping naar de server dan word die niet gevonden. Is aan een standaard router gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doe je met de editor van de sab

haal hem van hun site

connect

verander wat je wilt

plaats terug

 

Sab Sky 4800 Channel Editor

 

Sab 4800 User Manual En + Gebruikershandleiding Nl

 

Sab Sky 4800 Mini Hd Upgrade Tool

 

dit zijn de tools die je daar kunt vinden

Hi Fredo,

 

Ik ben weer eens aangevangen met mijn SAB SKY 4800 mini.

 

De editor heb ik op het scherm staan.

 

Dan schrijf je " connect " en nu wordt het interesant. Want, hoe sluit ik die SKY aan en waarmee? Kan ik dat rechtstreeks met een kabeltje waaraan een 3.5 mm jack plug en aan de andere kant een RS232 connector zit. Er van uitgaande dat dit allemaal goed zit is het dan een

kwestie van klikken op de functie toetsen "proces en dan upload (STB--> PC)"

 

als ik dit doe gebeurd er het volgende: het beeld nan de SKY valt weg, er verschijnt een schermpje met boven in de text: UPLOAD (STB-->PC) (TRANSFER VERSION: 3.1)

IN HET SCHERMPJE STAAT TEST SERIAL PORT STATUS            FINISHED

 

en er onder staa t"start uploading" met een tijdlijn in procenten. ( die niet vol loopt ) ofwel er gebeurd niets.

 

Ook verschijnt er een kleiner schermpje waarin staat "opslaan als" typ ik bij bestandsnaam een text en ik klik op opslaan dan gebeurd er ook niets.

 

Om beeld terug te krijgen moet ik mijn SKY 4800 uit zetten en na opstarten werkt hij weer.

 

Fredo, Kun je mij verder helpen.

 

Al vast bedankt

 

Gr, Raoul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raoul

Er zijn twee manieren om via de editor je zenderlijst te bewerken

een via een kabeltje (daar is moeilijk aan te komen de groothandel verkoopt enkel aan bedrijven)

ik heb er zoeen en twee over.

de andere manier is via je netwerk 

Dit staat ook in je handleiding.

 

Profoon

Een stappen plan doe ik niet

maar je kaart lezer op server newcs

en je cliens op een van de andere 

dan moet het je wel lukken..

Oscam wil mij nog niet lukken.

 

ik heb nu de titan aan de mini via newcs beide SAB oranje cd kaart.

Beide newcs !

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raoul

Er zijn twee manieren om via de editor je zenderlijst te bewerken

een via een kabeltje (daar is moeilijk aan te komen de groothandel verkoopt enkel aan bedrijven)

ik heb er zoeen en twee over.

de andere manier is via je netwerk 

Dit staat ook in je handleiding.

 

Profoon

Een stappen plan doe ik niet

maar je kaart lezer op server newcs

en je cliens op een van de andere 

dan moet het je wel lukken..

Oscam wil mij nog niet lukken.

 

ik heb nu de titan aan de mini via newcs beide SAB oranje cd kaart.

Beide newcs !

Fredo,

 

Het kabeltje wat jij bedoeld is dat een zogenaamd USB-toSerial Converter van +-19 Euro, waar ook een CD bijgeleverd wordt?

zo'n kabel/converter heb ik (overigens LED op kabeltje werkt niet, kabeltje denk ik ook niet).

 

Indien jij een ander werkende kabel bezit en je zou er een willen verkopen dan hou ik mij aanbevolen.

 

De termen van ; je kaartlezer op server newcs etc. dat zegt mij niet veel. maar daar kom ik nog wel uit.

 

Gr. Raoul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Dag Gerrit,

 

Ik ben er volop mee bezig geweest en het resultaat is het volgende.

 

Een losse plug en ook een complete kabel is moeilijk leverbaar, zie bijlage om te zien wat het moet zijn.

Een normaal kabeltje werkt wel maar je mist een geluids kanaal.

 

F 01 is de goede situatie

F 02 is niet de goede sit.

F 03 is het verschil

F 04 is de goede kabel echter leverbaar per 10 in de USA

 

Een goed voorbeeld is de JACK plug aan de afstands bedienings kabel waar het oog aan zit.

 

Mijn oplossing is dat ik zelf een vast kabeltje aan de zijkant van  de chassis connector heb gesoldeerd.

Contact volgorde is MIN-VIDEO-LINKS-ROOD.

 

Doe er je voordeel mee.

 

Welke lengte is de jack? 

 

Dit kabeltje is ook weer een net niet oplossing, want hier moet je weer een ander kabeltje aan hangen om aan te kunnen sluiten ipv rechtstreeks naar de tv

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik wil deze als 2e ontvanger gebruiken naast m'n sab titan.

werkt deze ontvanger out of the box met een cd kaart(eigenlijk een smartwi kaart)?

of moet er dan een alternative sw in,en if so welke?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet out of the box werken.

 

Tenzij er hele oude sw in zit, dan even de laatste sw downloaden van de sab website (of patchversie van dvbstand)

Maar een beetje satellietzaak zorgt dat jij de ontvanger met de laatste sw werkend geleverd krijgt.

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Fredo

 

> de andere manier is via je netwerk 

> Dit staat ook in je handleiding.

 

Ik kan in de handleiding niets vinden over het bewerken van de zenderlijst via het netwerk.

De door SAB beschikbaar gestelde editor werkt alleen via de seriële poort waar ik geen kabeltje voor heb.

 

Kun je me toch eens uitleggen hoe je dit via het netwerk voor elkaar hebt gekregen??

 

Alvast bedankt!

 

Seca3

 

P.S: ik maak gebruik van de meest recente image van de site van SAB, dus nog geen alternatieve firmware in gebruik.

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels uitgebreid getest:

 

1. CCcam via (interne) server werkt prima. Duurt alleen soms lang voor er beeld komt na zap (Box zegt gecodeerd signaal).

2. Interne CCcam waarschijnlijk CCcam 2.30 en dus niet geschikt voor Seca2 kaart (niet getest)

3. USB stick gebruikt als disk. Dat werkt prima voor Time Shift.

4. Opname via USB stick lijkt te werken maar terug kijken lukt me nog niet. Wellicht ook een directorie movie aanmaken?

5. Een feature die nergens staat: ipv HDMI AV (S-video) gebruiken. Ook dat werkt via de AV aansluiting met verloopkabeltjes en dan heb je gelijktijdig geluid en beeld op HDMI en op S-Video (Leuk voor een tweede TV boven via een zendertje bijvoorbeeld)

6. Stand-bye zetten gaat goed. Vanuit uit stand-bye weer terug duurt vrij lang (Advies niet in stand-bye zetten.)

 

Verder leuke ontvanger met veel  mogelijkheden en een erg voordelig prijskaartje.

 

Groeten,

GVW

 

@GVW: Hoe maak jij gebruik van de timeshift functie?

ik heb een USB stick aangesloten en hem (via 'Xtras -> HDD informatie') geformatteerd. 

Als ik na het configureren van de PVR functie (opname en timeshift geactiveerd) op het knopje 'SHIFT' druk kom ik terecht in de mediaspeler. Ik kan daar verder weinig mee, en met 'EXIT' kom ik weer terecht op het kanaal dat ik aan het bekijken was.

Ik kom echter niet terecht op het moment van de activatie mbv. 'SHIFT'...

Wel heb ik ontdekt dat als ik tijdens het bekijken van het programma op 'FAST << 'druk er een balk onderin verschijnt, en ik wel terechtkom op het moment van het activeren van timeshift! Nu kan ik ook de pauze toets e.d. gebruiken. 

Wel vreemd, het lijkt erop dat als ik naar een ander kanaal zap er automatisch een opname wordt gemaakt.

Ik ben benieuwd of dit normaal is.

Ik gebruik verder de officiële firmware van de SAB site, 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels wat ervaring opgedaan met de SAB Sky Mini:

 

Ik gebruik de laatste versie van de firmware gedownload van DVBSTAND (SKY4800mini_15052013_V1.22B9).

 

1. De time shift functie werkt niet met het 'shift' toetsje, maar met de PAUSE toets! Wel moet eerst in het Menu -> PVR instellingen de timeshift functie aangezet worden. Als dat niet is gedaan werkt de PAUSE toets als een 'freeze' functie waarbij het beeld stilstaat en het geluid doorloopt. 

2. Ik heb nog geen oplossing gevonden om een favorietenlijst naar een PC te importeren, te editen en in de tuner terug te zetten. Ik heb niet het speciale seriële kabeltje, en daar schijnt die kanaaleditor van SAB alleen maar mee te werken. Raar dat er geen mogelijkheid is om dat via USB of via het netwerk te kunnen regelen.

Voorlopig maar een zaplijst gemaakt met de afstandsbediening (nogal omslachtig). 

3. Ik gebruik CCCam client voor (INTERNE!!!!) cardsharing met de Dreambox DM800 als server. Ik merk toch wel regelmatig kortstondige (ca. 10 sec) vastlopertjes die echter onregelmatig gebeuren, soms loopt het uren achter elkaar goed.

4. Het meegeleverde instructieboekje is weinig informatief: feitelijk wordt alleen de menustructuur benoemd, maar geen enkele uitleg over de diverse instellingen en functies.

5. De YouTube mogelijkheid is erg beperkt, de meeste filmpjes worden niet afgespeeld ("Movie not founded in server" melding in slecht Engels). Is voor mij minder van belang, maar misschien weet iemand een oplossing.

 

Verder is het een fantastisch leuk apparaatje, waar ik er inmiddels eentje extra van heb aangekocht, voor in de caravan!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

In de specs die ik dat hij 12VDC moet krijgen. Moet je dan een stabilisator tussen plaatsen als je hem op batterij aansluit van de camper. (deze wordt geladen tot 14,4V) ?

Klopt, de spanning mag niet boven de 12 V komen! Sommige van deze ontvangertjes schijnen al defect geraakt te zijn doordat er een te hoge voedingsspanning is gebruikt (gelezen in een camperforum). 

Bij sommige leveranciers die deze ontvangertjes verkopen kun je als accessoire die stabilisator meebestellen.

Zorg ook voor voldoende koeling want de ontvanger wordt na enige tijd tamelijk heet!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Forum leden,

heb een vraag over het opnemen met Sly.

hoe kan ik een opgenomen bestand met SKY openen en bewerken op een PC ? 

mijn AVS Video Converter kan geen video bestanden vinden in TS, kom er niet uit,

 

Graag wat uitleg, als er iemand wat meer afweet,

Gr Imre12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...