Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

@Sprietje: en dan op een schotel die in Zweden (Södertälje, 35 km ZW van Stockholm)staat..

 

Beter de lnb maar op marktplaats te zetten als ik een T90 zal kopen? (En ja, ik denk er echt over om dat te doen..) niet omdat ik veel tv kijk maar omdat er zoveel extra te zien is..

En omdat de wereld zo veel mooier is geworden nu ik een Solo2 heb en geen M7-801 meer:D

Link naar reactie
Delen op andere sites


He Sprietje, HansVUs2 en andere :)

 

Ben vandaag weer in t zonnetje bezig geweest met het uitrichten.

Heb nu de volgende resultaten:

 

19.2 BVN  95% 15.0 - 15.2 DB

23.5 RTL4 100% 16.4 - 16.7 DB

23.5 NGC HD 100% 17 DB

28.2 BBC1 100% 15.9 - 16.2 DB

28.2 CHANNEL 4 100% 17 DB

 

Beter kreeg ik het niet op allemaal, wel op de 23.5 maar dan werd de 19.2 weer minder,

wat denken jullie, goede marge op allemaal ??

 

Alvast bedankt weer.

 

Groetjes,

Mici101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mici101,

 

 

Mooi resultaat! 23.5 is de belangrijkste satelliet voor je en die heb je netjes afgesteld.

Waarschijnlijk had je met drie afzonderlijke lnb's het net wat beter kunnen krijgen en was het ook iets makkelijker voor je geweest dus complimenten!

Nu nog even wachten, gaat niet lang duren, voor de eerste flinke regenbui om te zien wat de reserves zijn.

 

Plug op de lnb waterdicht afgesloten? Schotel een autowasbeurt gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mici101

Een heel mooi resultaat.
Wat schreef ik gisteren nu:
"Maar ik heb het al heel vaak geschreven, een triple-lnb op een Triax 78 uitrichten is uiterst precisiewerk en meestal niet weggelegd voor iemand die geen ervaring heeft in schotels uitrichten of je moet gouden handjes hebben en veel geduld."
Geduld en gouden handjes, dan komt het goed. Dat heb je dus blijkbaar.
Proficiat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mici101,

 

 

Mooi resultaat! 23.5 is de belangrijkste satelliet voor je en die heb je netjes afgesteld.

Waarschijnlijk had je met drie afzonderlijke lnb's het net wat beter kunnen krijgen en was het ook iets makkelijker voor je geweest dus complimenten!

Nu nog even wachten, gaat niet lang duren, voor de eerste flinke regenbui om te zien wat de reserves zijn.

 

Plug op de lnb waterdicht afgesloten? Schotel een autowasbeurt gegeven?

De schotel heb ik inderdaad gewassen :), doe jullie dat met die vulkaniserende tape de LNB connectoren waterdicht maken ??

En vanaf waar tot waar moet die tape dan zitten ??

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel en de kap van de lnb met autowas inwrijven of spuiten. Daardoor blijven er nagenoeg geen druppels hangen. Beter voor het signaal en levensduur van je schotel.

De F connector werk je af met vulcaniserende tape (doe ik zelf nooit) of nog beter plaats je een waterdichte f connector. Deze zijn te koop met een rubber ring erin of knijp connectors (moet je wel een tang voor hebben). Zelf stopte ik de f connector vol met zuurvrije vaseline. In de zomer loopt dat er wel uit door de warmte dus voor de herfst weer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een f connector effe wat siliconenkit spuiten  en je bent jaren ervan af en is perfect voor ongedierte of dergelijke ,zo doe ik het altijd en werkt perfect

en de open aansluitingen doe ik een f connector aan de onderkant een dotje kit inspuiten, heb je die aansluiting nodig peuter je effe de kit eruit en je bent weer klaar ervoor

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

blackeyes bedoeld dit:
En dan zuurvrije siliconenkit gebruiken waar je bijv. ook spiegels mee tussen de tegels in een badkamer kunt monteren. Voor die toepassing moet je wel echte zuurvrije siliconenkit hebben anders is je spiegel zo naar de vaantjes. Die bestaat dus wel want mijn spiegel zit met flink wat dotten op de muur bevestigd en rondom afgekit en na jaren absoluut geen aantasting van de spiegel door zuur.
 

post-60869-0-94614500-1411399839_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De T90 is wel een pittig klusje om af te stellen, maar een fijne schotel. Wafefrontier is met stalen bouten en de Wavefield met rvs (meestal wat duurder).

Prijsverschillen in de shops zijn groot. Begint bij € 99,- Maar hoe ga je dat doen op een balkon?

Zou toch wel moeten passen. hoeveel groter oppervlak is de T90 nodig in vergelijk met en standaard CD schotel? De bevestigingstand staat op de rand, dus hij zal iets meer naar binnenkant komen en iets meer buiten het balkon steken.

 

Zie hier op de lokale blocket een paar met vier lnb's voor ca 750kronen (zeg 85 euro)Ik geloof dat ze allemaal wafefrontier zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb m nu op ca 45graden tov balkon stan om de 28 te ontvangen.

Ik neem aan dat ik me dus nog iets meer 'evenwijdig' aan balkon kan zetten. Dus ok, uitzicht zal iets meer schotel zijn voor mijzelf en qua ruimte wordt het iets meer buiten het balkon, begrijp ik dat goed?

huidige is ca 60 cm. de T90 is ca 100cm? Dus 20 cm aan beide zijden?

hoever staat de 'contra dish' vanaf de mastbevestiging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...