Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Zelf doe ik het als volgt:

Afstemmen: en dan pijltje rechts -> gebruikers gedefinieerde transponder en dan bijvoorbeeld de volgende gegevens invullen:

11914 H 29900 2/3  dvb-s2 8PSK ( transponder regionale omroepen).

 

De transponder die bij jouw is ingesteld is volgens mij nu niet in gebruik, dus vind je niks.

Ook zou je vooraf ingestelde transponder kunnen wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bedankt. Uiteindelijk allemaal gelukt. Heb de hierboven genoemde gegevens ingevuld en alle drie de Sat's zijn gevonden en afgesteld.

 

heb alleen nog 1 issue. Dit is namelijk de 3de keer dat ik de schotel een nieuwe plek heb moeten geven, en sinds de laatste keer is het zo dat ik geen engelse HD zenders (28.2) meer kan kijken.

SD zenders ontvang ik wel zonder enig probleem, maar HD lukt gewoon niet.

 

Vorig keer dacht ik dat het misschien aan afstelling lag, maar nu ik de schotel opnieuw uitgericht heb vraag ik me af of dat nou echt het probleem is.

 

Daarom mijn vraag: kan een LNB zo stuk gaan dat deze wel SD signaal doorgeeft maar bij HD een probleem geeft?

Voor ik de schotel zijn tweede plek gaf kreeg ik wel alle engelse HD zenders wel goe din beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gezichtsbedrog maar de lnb lijkt me niet of weinig gekanteld.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel staat in Ijmuiden op het dak. Hoog genoeg dus vrij van obstakels.

 

Toen ik de schotel voor de aller eerste keer geplaats had , ruim 2 jaar geleden, toen werkte alle zenders zonder probleem.

Verleden jaar augustus verhuist (daar is de foto hierboven gemaakt ) en sindsdien heb ik geen engelse HD zenders meer.

 

Dat is nu precies het zelfde geval

 

Bij vorige locatie dacht ik dat het een afstelling probleem was, maar nooit wat aan gedaan. Maar nu ik op een andere locatie het zelfde heb vraag ik me echt af of het daar aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heb alleen nog 1 issue. Dit is namelijk de 3de keer dat ik de schotel een nieuwe plek heb moeten geven, en sinds de laatste keer is het zo dat ik geen engelse HD zenders (28.2) meer kan kijken.

SD zenders ontvang ik wel zonder enig probleem, maar HD lukt gewoon niet.

 

Vorig keer dacht ik dat het misschien aan afstelling lag, maar nu ik de schotel opnieuw uitgericht heb vraag ik me af of dat nou echt het probleem is.

 

Daarom mijn vraag: kan een LNB zo stuk gaan dat deze wel SD signaal doorgeeft maar bij HD een probleem geeft?

Voor ik de schotel zijn tweede plek gaf kreeg ik wel alle engelse HD zenders wel goed in beeld.

 

Heb je wel voldoende vrij zicht richting satelliet?

Heb je wel een recente kanalenlijst in je ontvanger zitten?

 

Sommige transponders hebben wat meer signaal nodig voor een goede ontvangst, wat voor melding krijg je wanneer je bijvoorbeeld op BBC 1HD afstemt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat voor melding krijg je wanneer je probeert op BBC 1 HD af te stemmen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij niet direct een ontvangstprobleem, maar meer een probleem met je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...