Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

ok daarom dat ik ook op de afbeelding +-10° heb staan

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


wel effe een hetelucht kanon plaatsen :P

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè gadverdamme. Wat zie ik nu op de schotel? IJsregen? Is het al weer zo ver in Nederland? Brrrrrr. Ik denk dat ik voorlopig nog even in Spanje blijf. Overdag 20 graden met een onbewolkte lucht en windstil weer. Heerlijk. Zelfs nog heerlijk eten of gourmetten bij ons op het terras om 16 uur in het zonnetje.
Maar goed, even to the point.
In Ter Wisch moet de triple-lnb 10,7 graden schuin staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Ter Wisch moet de triple-lnb 10,7 graden schuin staan.

 

Ah! Jij hebt nog even preciezer de coordinaten van Ter Wisch nagezocht! ;)

10,73 graden, niet?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sprietje, als het hier ontdooid is :eek:  ga ik hem goed inregelen. Ik kan nog niet zo veel reageren, want ik mag als aspirant lid nog maar 14 berichten plaatsen tot 23 januari, maar als ik iets goeds te melden heb, zal ik het zeker doen. We zitten hier op 52gr54'43.27" N bij 7gr06'11.45" O om precies te zijn. Op google earth kan je de oude schotel zien hangen :) Ondanks dat de bomen inmiddels een stukje hoger zijn, hebben we daar gelukkig geen last van.

 

Ja, op dagen als deze zou ik ook liever in Spanje zijn. Ben er vaak geweest, Malaga, Granada, etc. en heb zelfs redelijk Spaans gesproken. Maar als het hoog zomer is, ben ik minder jaloers op je...

Het heeft hier de hele dag geijzeld, spekglad buiten. Schijnt alleen in Oost-Groningen zo te zijn. Zelfs de lampen knipperen af en toe, omdat de hoogspanningskabels moeite hebben met het ijs. De schotel heeft gelukkig nergens last van, alle zenders doen het gewoon. Valt me reuze mee...

 

Binnenkort het abonnement bij CD regelen, wordt wel tijd om de Nederlandse zenders ook in HD te kunnen zien. De preview-zender in 4k is echt ongelofelijk mooi op onze nieuwe TV, vooral omdat we alleen SD gewend zijn. Jammer dat er alleen mode op uitgezonden wordt. 

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zoals ik al in de multytenne topic genoemd had, een triax 78, morgen gaan we er mee bezig.

 

Het is toch 11.2 graden?  (Ik gebruik SatLex WF Toroidal calculator goed toch?)

De kont van de LNB is 10cm, dus ik wou met de waterpas, en een blokje van 2 cm aan de astra1 kant doen.

100mm * tan(11,2 graden)  = 19,8 mm klopt toch?

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Kan zo'n Lnb als hierboven, de single uitvoering van Inverto in een fuba 65cm voor astra 1 .2. 3 ? 

 

Zijn er forummers die ervaring hebben met deze LNB en ontvangst van de Astra's met deze Lnb ipv de triplesat van Canal Digitaal?

 

Voor ik zo opstelling plaats bij bekenden zoek ik naar informatie en ontvangswaardes over de combinatie Fuba en Inverto mono triple feed lnb zoals in de foto hierboven van SuperCow.


De Fuba heeft voorkeur vanwege de kwaliteit van deze schotel, de lnb vanwege de prijs maar ook maar 1 uitgang nodig en optisch ziet die er ook beter uit als bijkomend voordeel. Dat grote vierkante blok van de Canal Digitaal triple lnb is niet om aan te gluren (dat geheel terzijde en smaken verschillen uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar
 
Die triple-lnb past ook prima op een Fuba DAA650. Deze schotel is ook 60cm breed op de spiegel en heeft ook een f/D van 0,6.
Ook heeft deze schotel een smalle lnb-houder waardoor hij ook tussen de pijpjes kan.
Ja de triple-lnb met 1 aansluiting is niet alleen veel goedkoper maar ook enorm veel kleiner en lichter, zie de bijgaande foto.
Dedenk wel dat de diseqc-volgorde bij dit monoblock met 1 aansluiting wel anders is dan de triple-lnb van CanalDigitaal.
Bij CanalDigitaal is de volgorde:
Astra 19,2 op #1
Astra 22,5 op #2
Astra 28,2 op #3
Bij de triple-lnb met 1 aansluiting is de volgorde:
Astra 19,2 op #2
Astra 23,5 op #1
Astra 28,2 op #3
Let er dus op dat de satellietontvanger in deze volgorde is in te stellen.

 

In Nederland koop je de  IDLM-SINM20-TRPMN-8PP voor €31,95 plus €6,95 verzendkosten, in Duitsland al voor €22.95 plus €3,49 verzendkosten.

Als je nog even opgeeft in welke plaats de schotel komt te staan, dan reken ik nog even uit hoe schuin je hem moet zetten.

 

triple-lnb single..quad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...