Ga naar inhoud


Hoe updaten zonder weer een dag alles te moeten instellen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Ik ben nogal een fervent volger van VTI. Elke keer ze een versie hoger gaan is er wel iets wat me er aan aanstaat, dus volg ik ze vaak op de voet.

Nadeel is dat ik steeds een dag werk heb om mijn box weer volledig te voorzien met de gewenste plugins en instellingen.

Mijn NAS is eraan gekoppeld, via EMC kan ik films uit mijn NAS spelen, enz.

 

De vraag is simpel. Nu ik op VTI5.0 zit, wil ik graag de VTI5.1 gaan installeren. Bestaat er nu niets zodanig dat ik gelijk alle plugins die ik nu heb mee installeer en heel de resem instellingen ervan meeneem.

 

Zo als je bvb op een Windows pc met Vista erop de upgrade DVD van Windows 7 plaatst en toch alles nog kan gebruiken zoals je dat in Vista deed.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


De laatste versies van VTI 5.x.x waren er juist op getest om met/via de backupsuite alle plugins en instellingen vlekkeloos op de receiver te krijgen na een flash met een nieuwe kernel of OE versie.

Dat heb ik zelf uitvoerig getest afgelopen week en tot zelfs acht maal flashen aan toe en herstellen uitgevoerd op enkele uurtjes.

(maar ik heb natuurlijk ook mijn eigen plugins en skins, die ik voorheen al uitvoerig samen teste op mijn receiver)

 

- je moet wel een backup maken op een (goed werkende USB stick / backside usb-port)

- je kunt per frontside port flashen met een nieuw image (een echt nieuwe versie en dus geen update, updates gaan vele malen sneller)

- je bent enkel 2x 20~25 minuten bezig indien het mislukt

 

-- de VTI backupsuite en de nu (inmiddels vijf image versies) ingebouwde restore optie welke tijdens het eerste maal booten en installeren werkt is echt erg handig en snel.

Niet automatisch maar per keuze... en dat is na het menigmaal testen wel zo prettig.

 

vooral die plugins en skins die je handmatig installeert zijn debet aan een langere tijd nadien OM het weer op orde te krijgen.

vooral softcams niet uit de feed

 

(wat met 5.1.0 wel belangrijk is, enkele symbolic links naar de mappen zijn op een andere manier zichtbaar, dus je kunt met softcam configuratie effe zoekende zijn <> maar dat is dan ook het enigste dat me een nieuwe flash extra toe deed bewegen )

 

- nog een tip (schakel je softcam ook uit voordat je de backup maakt) en maak die backup kort vooraf aan het nieuw flashen.

ciao

 

wel nog een issue, indien je op bepaalde zenders de teletext (videotext) hebt ingeschakeld zet die eerst even uit (bij maken van de backup + het flashen van het nieuwe image) als aanvulling

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik me binnenkort eens verdiepen in de backupsuite.

Ik houd deze topic in het achterhoofd en zal hem tzt terug opzoeken. De backupsuite doorspitten kan ik wel eens doen als het vrouwtje wat vroeger naar bed is, maar de hele handel flashen naar 5.1 moet ik op één van mijn vrije dinsdagen doen. Duurt nog even, maar dit heeft als voordeel dat de eerste kinderziektes er toch weer uit zijn.

 

Stel het mislukt, dan heb ik een hele dag tijd om alles weer inorde te krijgen voor er een huwelijkscrisis dreigt en dat laatste lijkt niet alleen hier het geval te zijn ;)

 

Voor de zoveelste keer tnx Tonski!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even melden ivm softcam ik maak er een gewoonte van om net voor de flash mijn werkende oscam directory te kopieren naar mijn hd via filezilla. Na de flash en het downloaden vanuit de feed van de laatste versie van oscam heb ik gewoon mijn directory gekopieerd naar de juiste directory op de vu+duo en een restart gedaan en klaar is kees.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even melden ivm softcam ik maak er een gewoonte van om net voor de flash mijn werkende oscam directory te kopieren naar mijn hd via filezilla. Na de flash en het downloaden vanuit de feed van de laatste versie van oscam heb ik gewoon mijn directory gekopieerd naar de juiste directory op de vu+duo en een restart gedaan en klaar is kees.

+1, dit heb ik al altijd zo gedaan.

Toch één ding dat snel uit de voeten is.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

was ook mijn methode wolverine,

maar daar is na dat testen van mij met backupsuite (en de restore bij het eerste inrichten) toch wat verandering in gekomen

voorheen manueel kreeg ik dat inclusief flashen in 20 minuten voor mekaar totdat weer alles ingericht was en werkte

momenteel met die backupsuite is dat toch beduidend sneller, inclusief het twee maal herstarten

 

manueel kopieren is indien je weet wat en waar erg stabiel daar zal ik niet op terug komen.

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze morgen even zitten spelen met de backupsuite en dit beviel me wel :)

 

Enige minpuntje dat ik had is dat ik na een tiental minuten maar de stroom van het toestel gehaald heb want dit ging niet vanzelf.

 

maar nadien werkte alles zoals vanouds.

 

Dus echt een aanrader.

 

klein vraagje :

 

Is dit ook bruikbaar als je dit via een usb stick wil laden?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ook hier positieve bevindingen met back-up suite.

Wat ik niet wist is dat VTI om de week en half blijkbaar zelf back-ups maakt. Fijn om weten. In alle geval van heel de handel manueel nog eens back-upje gemaakt.

Het nieuwe VTI5.1 erover heen welke meteen vroeg om eea terug in te laden dmv back-up suite. Dit ook gedaan. Intussen even een kopje koffie gaan halen en na die tijd stond alles weer netjes terug. Even herstarten en klaar.

 

Wat ik anders op bijna een dag deed, lukte me nu op een half uurtje. Ontdekking van de maand :D

 

Eén ding: ik probeerde eerst om de back-up op een usb stick te krijgen. Zelfs na formatteren naar EXT2 kon ik deze niet kiezen in de back-up locatie. Geen probleem, maar als ik hier zo lees toch ook mogelijk? Wat doe ik fout?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...