Ga naar inhoud


Receiver slaat vast na een bepaalde tijd.


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+Solo staan met een interne share als client naar mijn Duo toe.

 

Solo deed het altijd prima, maar de laatste tijd slaat hij telkens vast. Soms gebeurt dit na 1 minuut, soms pas na een uur. Het begint met het beeld en een halve minuut later stopt ook het geluid.

 

De box reageert dan niet meer op de remote, alhoewel ik wel het lampje zie knipperen dat er een commando wordt gegeven. Maar menu's kanalen wijzigen etc... niets.

 

Ik moet dan de stekker eruit trekken en dan begint het weer van voor af aan.

 

Ter info: Mijn katten slapen er regelmatig op (sliepen... heb dit verandert nu) dus misschien dat er iets overhit is geraakt.

 

Laatste OpenPli en CCam.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hmn, heb je hem al eens open gemaakt? (nee niet de kat, de ontvanger).

 

Ik weet uit ervaring, dat katten op ontvangers nasty problemen op de printplaat kunnen opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmn, heb je hem al eens open gemaakt? (nee niet de kat, de ontvanger).

 

Ik weet uit ervaring, dat katten op ontvangers nasty problemen op de printplaat kunnen opleveren.

 

Nee nog niet. Maar het kan dus zijn dat als er b.v. haren inzitten dit voor dit sort problemen kunnen zorgen? Of bedoel je iets anders?

 

En ik kijk wel uit... laatste keer dat ik probeerde de kat in d'r kooitje te stoppen om naar de vet te gaan heeft ze al gewonnen...

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als er ventilatie sleuven aan de bovenkant zitten en de kat is wat ouder kan er vocht in de ontvanger komen, waarna door het zuur de aansluit draden van de componenten en de printsporen wegroesten.

Zit er een ventilator in, kan je ontvanger nu vol zitten met haren.

 

Je ontvanger kan ook gewoon stuk zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er ventilatie sleuven aan de bovenkant zitten en de kat is wat ouder kan er vocht in de ontvanger komen, waarna door het zuur de aansluit draden van de componenten en de printsporen wegroesten.

Zit er een ventilator in, kan je ontvanger nu vol zitten met haren.

 

Je ontvanger kan ook gewoon stuk zijn.

 

Ugh... ik zal hem morgen even openmaken... Thx Cees-Victor.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opengemaakt en de plaat was bedekt met een behoorlijke laag stof. Tevens hier en daar wat clusters van kattenharen. Niet overdreven veel, maar blijkbaar genoeg. De stoflaag was meer shockerend want de hele plaat was grijs...

 

Afgeborsteld en afgeblazen en ging paar uur goed. Nu slaat hij weer vast :(

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vastlopen is ook een geheugen issue

wat draait er allemaal ennuh? op wie (image en versie)

 

Laatste OpenPli en CCam. Verder de standard bij installatie meegekomen apps en ik heb verder nog ccinfo erop gezet.

 

Dat was het wel zo een beetje.... en zeker voor het laatst iets met die box gedaan een paar weken voordat dit probleem is begonnen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam info heb ik of anderen niet nodig en is meer dan suspect

met de info die er OOK via internet gehaald wordt / kan worden of in stealth gegeven wordt

 

maar buiten dat te hebben vermeld, is de CCcam als softcam niet het probleem en vooral niet als client

er zijn overigens betere clients

 

eerder cumulatieve opslag van gegevens en logs etc die de solo de nek of de CPU omdraaien

 

draai je situatie eens om

zet de solo in de woonkamer als gebruiksbox en de duo in de slaapkamer als server

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt allemaal geen verschil... hij blijft vastslaan.

 

Ik merk echter wel dat hoe vaker ik hem van de stroom afhaal hoe langer de werkende periode lijkt te zijn voor een vastloper.

 

Totdat ik hem weer de nacht laat staan en dan begin ik weer met kortere periodes....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt allemaal geen verschil... hij blijft vastslaan.

 

Ik merk echter wel dat hoe vaker ik hem van de stroom afhaal hoe langer de werkende periode lijkt te zijn voor een vastloper.

 

Totdat ik hem weer de nacht laat staan en dan begin ik weer met kortere periodes....

 

Lijkt erop dat als je hem langer van de stroom laat, hij kouder kan worden en het daardoor dus langer duurt voor hij weer op de 'kritieke' temperatuur is.

Ik zou eens in detail gaan kijken naar het voedingsgedeelte of daar geen problemen zijn met 'bolle' condensatoren.

Zoals je al aangeeft lag je kat altijd op het toestel, hierdoor zijn denk ik de condensatoren in het geschakelde gedeelte niet meer optimaal.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...