Ga naar inhoud


Opnames naar avi of mkv omzetten


gattaccio
Ga naar oplossing Opgelost door guppje29,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

FreemakeVideoConverterSetup.rarIk gebruik dit progje wat in de Bijlage zit.

Super klein en je kan er erg veel mee.

 

Lees vóór het installeren eerst dit:

http://www.sat4all.com/forums/topic/331292-opnames-naar-avi-of-mkv-omzetten/?p=2143029

aangepast door Michel
toevoeging

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat mij er niet om wat jij gebruikt ...  de vraag was toch naar een proggie om mkv om te zetten ??.... daarop mijn antwoord toch >>> Handbrake Video converter of Vidcoder of Xilisoft HD Video Converter

 

mvg maverick

 

quote "Is hier iemand die een goede tool kent, om opnames te bewerken en daarna in avi of mkv op te slaan ?

Vroeger gebruikte ik hiervoor DreamTSman."  ik antwoorde hier op dus .. kheb er zelf genoeg naar waar mijn voorkeur uitgaat 

aangepast door maverick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hier iemand die een goede tool kent, om opnames te bewerken en daarna in avi of mkv op te slaan ?

Vroeger gebruikte ik hiervoor DreamTSman.

 

Bedenk dat wanneer je gaat converteren dat altijd ten koste gaat van de (beeld)kwaliteit!

Maar aangezien je het over bewerken hebt denk ik dat je een opname wilt ontdoen van bijv. reclames en begin of einddoorloop.

 

Als dat het geval is kun je het programma 'TSSniper' gebruiken . Gebruik de versie van Videohelp!

Dit is freeware maar werkt helaas niet onder Win7 64 bit wel op de 32 bit versie!

 

Om die reden ben ik (gedwongen) overgestapt op 'VideoRedo' (Je kunt daarvan een testversie downloaden).

Bij allebei wordt de output niet geconverteerd, het formaat blijft .TS en het resultaat is in 2 minuten klaar (voor ca. 1 uur HD opname)

 

Wil je dit in een MKV container stoppen dan kun je daarvoor het freeware programma 'MKVToolnix 6.0.0' gebruiken. (Direct van de videohelp website, dan krijg je geen ongewenste extra's binnen!!!)

Met mkvmerge van dit pakket kun je binnen ca 2 minuten van deze file een MKV maken.

 

Als je beide programma's gebruikt gaat de meeste tijd zitten in het bewerken van de opname en dus niet in de omzetting naar het eindresultaat.

 

Ik verwacht dat het wel zal lukken de tussen aanhalingstekens geplaatste programma's  te vinden.

 

Succes

 

Gr

 

Lex

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

attachicon.gifFreemakeVideoConverterSetup.rarIk gebruik dit progje wat in de Bijlage zit.

Super klein en je kan er erg veel mee.

 

Goed bedoeld, maar helemaal niet super klein. Nadat de online installer maar liefst 32MB binnen slurpt, zet de installer 58MB op je schijf. Die installer zit bovendien helemaal vol met toolbar rommel en irritante probeer versies die je tijdens het installeren zeker handmatig uit moet zetten.

 

Let dus even op met die installer dat je zeker niet zomaar op next, next, next drukt, maar goed leest en die rommel uit zet!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik deze waarover michel het geeft,en natuurlijk geen next klik,maar liefst 3 maal teveel lezen,vooraleer je next klikt.

ik gebruik om in dvd te zetten,divxtodvd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegenwoordig met alles progjes helaas. als je niet uitkijkt en inderdaad op next next next klikt heb je als gauw de google toolbar en andere rotzooi op je pc. Dus niet zomaar inderdaad alles op accepteren klikken maar goed lezen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...