Ga naar inhoud


Hoe 1080P uit VTI5.1 te krijgen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Sinds een uurtje VTI5.1 draaien op mijn Ultimo. Alles gaat (voorlopig) prima, maar één van de troeven van VTI5.1 vond ik de 1080P uitvoer. Op een 55" plasma zie je in sommige details toch het verschil tussen geïnterlinieerd en progressief (via de blue-ray player althans).

 

De Ultimo staat ingesteld op 1080P. Met of zonder Autoresolution settings plugin krijg ik er hoogstens 1080i uit. Dat is toch wat mijn tv toestel me vertelt.

 

Of ik naar een SD uitzending, of een 720P of 1080i kijk, of zelfs een film van mijn NAS afspeel die zeker in 1080P is, er blijft 1080i uit de box komen.

 

De laatste nieuwe updates heb ik meteen na het installeren van het image laten lopen, want daar stonden er wel enkele tussen ivm die 1080P.

 

Wat doe ik hier verkeerd?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ravemaus,

hebben we het hier over een dvb-s2 opname van een zender in 1080p of over een andere bron die op de harddisk gekomen is en die we met 1080p afspelen van hdd of NAS

er is niets in dvb-s2 op dat formaat (zover ik weet) hoor graag meer

 

 

doorgeven of verwerken... 1080P wordt nagenoeg enkel doorgegeven

en ook al zet je de 1080p als default, indien het autoresolutie plugin niet is ingesteld op 24p wordt dat niks

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de ene kant hoopte ik op een soort upscaling naar 1080p vanaf 1080i, , maar hier heb je mijn vraag al beantwoord.

Ook probeerde ik een film vanop de nas weer te geven. 100% zeker 1080p en het komt er in "I" uit.

 

De autoresolution plugin staat overal op standaard en automatisch...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een uurtje VTI5.1 draaien op mijn Ultimo. Alles gaat (voorlopig) prima, maar één van de troeven van VTI5.1 vond ik de 1080P uitvoer. Op een 55" plasma zie je in sommige details toch het verschil tussen geïnterlinieerd en progressief (via de blue-ray player althans).

 

De Ultimo staat ingesteld op 1080P. Met of zonder Autoresolution settings plugin krijg ik er hoogstens 1080i uit. Dat is toch wat mijn tv toestel me vertelt.

 

Of ik naar een SD uitzending, of een 720P of 1080i kijk, of zelfs een film van mijn NAS afspeel die zeker in 1080P is, er blijft 1080i uit de box komen.

 

De laatste nieuwe updates heb ik meteen na het installeren van het image laten lopen, want daar stonden er wel enkele tussen ivm die 1080P.

 

Wat doe ik hier verkeerd?

 

De Ultimo kan maar maximaal 1080i50 of 1080p30 bij MKV bestanden uitzenden. (Alleen de nieuwe modellen solo2, et4000, xp1000 heeft 1080p50)

 

De instelling 1080p is een driver fout van VU+ en mag eigenlijk niet worden weergegeven.

Bij het selecteren van 1080p zal de instelling 1080i zijn.

 

Je doet dus niks verkeerd.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimo kan maar maximaal 1080i50 of 1080p30 bij MKV bestanden uitzenden. (Alleen de nieuwe modellen solo2, et4000, xp1000 heeft 1080p50)

 

Vermits de meeste films 1080p24 zijn lijkt me dit voor mij voldoende. Uiteindelijk ook het einde van de wereld niet, want zolang het VTI team geen werk wilt maken van hun ondertitelpositie zal ik in de meeste gevallen toch mijn blue-ray player als mediaspeler gebruiken. Gaat nog altijd het beste. En geen enkel probleem met 1080p.

 

 

De instelling 1080p is een driver fout van VU+ en mag eigenlijk niet worden weergegeven.

Bij het selecteren van 1080p zal de instelling 1080i zijn.

 

Je doet dus niks verkeerd.

 

Wat ik al vaak ondervonden heb sinds VTI5.1 erop staat is dat mijn tv zonder boe of ba plots van HDMI wegschakelt naar gewone analoge tv ofzo.

Ik laat de tv wel naar de HDMI ingang gaan dmv de HDMI-CEC plugin. De Ultimo laat dmv die plugin de tv uit Stand-by komen en kiest gelijk de goede ingang. Soms vervalt dus die status. Wat doen we hieraan?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zot, , Ultimo staat hier nog geen jaar :-P

VTI team hun hdmi plugin terug behoorlijk maken. Heeft altijd super gewerkt.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...