Ga naar inhoud


Thomson TS4H, TV5 Monde ondertiteling Nederlands komt niet door


bar

Aanbevolen berichten

TV5 Monde zendt met regelmaat films uit met o.a. Nederlandse ondertiteling.

Het lukt mij echter niet om deze op het scherm te krijgen.

Volgens de decoder (Thomson TS4H) is er in de meeste gevallen slechts keuze uit Frans en Engels. 

- Geeft Canal Digitaal wel alle talen ondertitels door ? 

- Heeft de decoder een beperking m.b.t. het aantal talen ?

- Komt het doordat ik geen abonnement heb bij CD en alleen FTA zenders ontvang ?

Heeft iemand andere of dezelfde ervaring ? of een suggestie over de oorzaak ?

Bij voorbaat dank voor mogelijke reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je ontvanger ken ik niet, maar met Can. Digitaal heeft dit niks, maar dan ook echt niks te maken.

Of de ontvanger moet een apparaat zijn van hun.

 

In mijn Vu+ zit de ondertiteling er wel in het Nederlands in en, is evt. te veranderen naar een andere taal.

Het mooie is ook nog, het is DVB ondertiteling, ziet er net zo uit als van de NL-omroepen.

Verder kan je proberen of het met teletekst gaat. Kan dit nu niet checken, zit niet thuis.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie bij TV5MONDE Europe in totaal 10 verschillende talen staan bij de subtitling keuze.

 

Kijk je wel naar de juiste versie van deze zender?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...er is een europe en een fbs versie,...".

 

En ook een "Oriënt", voor Noord Afrika en Midden Oosten.

Verder hebben alle drie een eigen programmatie met, soms een Quiz of nieuws dat wel bij alle drie op dezelfde tijd is te zien.

Dit alles natuurlijk terzijde.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de volgende gegevens voor je:

 

TV5MONDE Europe

 

11538.00 V 22 Astra 1M DVB-S QPSK 22000 5/6

 

Op de Fastscan lijst van Canaldigitaal HD is dit kanaal 194.

 

Bij de ondertiteling keuze komen er op mijn ontvanger 10 verschillende talen op het keuze menu.

 

(ondertiteling is natuurlijk alleen beschikbaar wanneer de zender de moeite neemt het programma in de desbetreffende taal van ondertitels te voorzien.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Het mooie is ook nog, het is DVB ondertiteling, ziet er net zo uit als van de NL-omroepen.

 

Geef mij maar de TTX ondertiteling. Die kan ik qua grootte, kleur en font aanpassen.

En die kan er ook net zo uitzien als de film/NPO ondertiteling als je dat wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry CEESV,

 

Ik heb je verkeerd geinformeerd.

Ik kijk naar TV5 Monde Europe kanaal 234. Vanmiddag had ik geen beeld  en heb e.e.a. niet gecheckt.

Zojuist speelde er een film met ondertitels. Voor mij alleeen Frans of Engels.

Ik heb geen HD dus ik weet niet of ik TV5 Monde HD (kanaal 194) kan ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het even gechecked op een ontvanger met de SD lijst, 234 is het juiste kanaal in dat geval en ook die ontvanger biedt een keuze uit 10 subtitling talen.

 

Ik ben bang dat je ontvanger dit software matig niet ondersteunt.

 

Omdat dit eigenlijk niets met Canaldigitaal te maken heeft, maar meer met je ontvanger zou ik dit onderwerp willen verplaatsen naar het desbetreffende forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het omdat het een Can. Dig. gecertiviceerde ontvanger is.

Ben daar sowieso geen fan van.

De frequentie waarnaar je kijkt, zal wel in orde zijn, maar C.D. of TV 5 FBS hebben de ondertiteling nog geen update gegeven.

Op mijn Vu+ kan ik kiezen uit diverse talen, zowel de TT als de DVB uitvoering en,

indien uitgezonden, werkt bij mij de gekozen taal wel, ook Nederlands.

 

Waar de fout precies zit, is moeilijk te achterhalen, C.D. zet de zender misschien in de "fast-scan", maar heeft er voor de rest niks mee te maken.

Alle TV5 zenders zijn ongecodeerd te ontvangen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV5 Monde zendt met regelmaat films uit met o.a. Nederlandse ondertiteling.

Het lukt mij echter niet om deze op het scherm te krijgen.

Volgens de decoder (Thomson TS4H) is er in de meeste gevallen slechts keuze uit Frans en Engels. 

- Geeft Canal Digitaal wel alle talen ondertitels door ? 

- Heeft de decoder een beperking m.b.t. het aantal talen ?

- Komt het doordat ik geen abonnement heb bij CD en alleen FTA zenders ontvang ?

Heeft iemand andere of dezelfde ervaring ? of een suggestie over de oorzaak ?

Bij voorbaat dank voor mogelijke reacties

is die TS4H al eens met nieuwe firmware voorzien

http://www.sat4all.com/forums/topic/284001-hoe-upgrade-canaldigitaal-decoder-thomson-ts4h-met-nu-software-versie-51/page-3

is ook wel een oudje, toch?

 

ik zou als die in het abo gehuurd wordt meteen bellen en een nieuwer type aanvragen.

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...