Ga naar inhoud


E2 BMC BoxMediaCenter


jerpsx

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

cubex.jpg

 

MK Digital Cube E2BMC Linux HDTV Sat Receiver

MK Digital Cube E2BMC Linux HDTV Sat Receiver bietet Ihnen alles was Sie für einen gemütlichen Fernsehabend benötigen. Bild (1080p Full HD) und Ton wird in hervorragender Qualität weitergegeben. Die schnelle Umschaltzeit ist dabei ein weiteres Merkmal. Dank des neusten Chipsatzes geht jeder Wunsch in Erfüllung.

Technische Daten:

  • HDTV Receiver MPEG 2/H.264
  • Programmumschaltung unter 1 Sekunde
  • SCPC u. MCPC ausstehend von Ku -und C- Band-Satelliten
  • Universal, Single, KU -und C- Band Wideband LNB
  • Sensitive -Tuner mit Durchschleiffunktion
  • DiSEqC1.0/1.1/1.2/1.3 (USALS )
  • Unicable -Unterstützung
  • Blindscan-Funktion
  • Mehrere Satellitensuche, Netzsuche , manuelle und automatische Suche und Multi- TP-Suche
  • Auto DiseqC Suche
  • PAL / NTSC / SECAM
  • Variable Seitenverhältnis ( 4:3,16:9 ) mit Pan & Scan -Vektor
  • Videoauflösung : 480p , 576p, 720p50 & 60Hz, 60Hz und 1080i50 , 1080p50 & 60Hz
  • True volle Color ( 32 Bit ) auf Screen-Display ( OSD) , OSD- QT unterstützt
  • Speichern Speicher : mehr als 1000 Satelliten , Transponder 20000 und 50000 Kanäle
  • Unterstützte Satelliten hinzufügen, löschen, verschieben, umbenennen
  • Unterstützte Transponder hinzufügen, löschen, bearbeiten
  • Unterstützte- Programm sperren, löschen , verschieben ( Gruppe verschieben) umbenennen, Swap
  • Unterstützung für Multi- Sprache Menü ( Deutsch, Englisch. Französisch, usw, ...)
  • Multi-Language -Audio
  • Kindersicherung
  • 7 Tage elektronische Programmführer (EPG)
  • Teletext- Ausgabe durch VBI und OSD
  • Bild-in- Bild- Unterstützung ( PIP) Unterstützung 4SD Kanäle oder 2HD -Kanäle)
  • Software (Daten, Kernel und Dateisysteme ) Upgrade über USB oder Ethernet(LAN)
  • 2x USB 2.0-Schnittstelle
  • 1x HDMI-Anschluss
  • 1x Scart-Anschluss
  • 3G Modem Support tauglich über USB-Stick (Optinal)
  • Wifi tauglich über USB-Stick (Optinal)
  • Koaxial Schnittstelle Ausgang für kristallklaren Sound
  • 1x Smartcard-Reader
  • Netzschalter
  • Gewicht (netto) 2,5 kg

 

Lieferumfang:

  • MK-Digital Cube E2BMC Linux HDTV Sat Receiver
  • Fernbedienung
  • Batterien
  • Bedienungsanleitung
Link naar reactie
Delen op andere sites

D-CUBE HYBRID TWIN DVB-S2

Binnenkort leverbaar...sorry nog geen datum bekend.

 

(consumenten adviesprijs 219,00)
 

De “D-CUBE HYBRID TWIN DVB-S2” Settopbox is een nieuw revolutioneel concept dat de platformen XBMC en Enigma2 combineert.
U gebruikt de kracht van Enigma2 voor het DVB gedeelte en XBMC voor het excellente MEDIA deel en PLUGIN SUPPORT.
E2BMC is een nieuw ontwikkelings project voor Set Top Boxen, gebaseerd op Linux, XBMC en Enigma2.

De 600Mhz entropic ARM chipset geeft u een zeer hoge beeldkwalitiet tot 1080p60.
PIP (Picture in Picture) in HD, Timeshift, Opname van 1, 2 of 5 HD kanalen,  het is geen probleem voor de D-CUBE.
Door online update en gemakkelijke installatie is de D-CUBE plezier voor iedereen.

Voor de D-CUBE zijn er 2 soorten images, de bekende Enigma2 en een E2BMC image.

 

Specificaties:
ARM CORTEX A9 600Mhz
512MB DDR2
256MB Nand Flash
4 Mb Nor Flash
Intern 2,5inch HDD bracket voor harddisk (PVR)
3x USB 2.0 (1x voorzijde en 2x achterzijde)
1x Smartcardlezer
1x CI Slot
10/100mbit Ethernet
2x DVB-S2 tuner (1 Tuner slot is verwisselbaar voor een DVB-C of T Tuner)
Groot VFD display (11 segmenten)
DiSEqC1.0/1.1/1.2/1.3 (USALS)
Unicable ondersteuning
Electronische Programma Gids (EPG)
Teletekst (VBI en OSD)
PIP (Picture In Picture)
Blind Scan
HDMI
Scart
1x RS232 Seriële poort
Composite /Video
Stereo Audio /RCA
SPDIF Digitale Audio
LED Decoratie
Standby toets
52 Toetsen afstandsbediening
1 Watt stroomverbruik in Standby

 

post-31699-0-44552800-1389360831_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik zie deze draad nu voor het eerst maar ik zit hier echt op te wachten, ik gebruik nu voor het streamen een Raspberry Pi met Frodo XBMC, met Sickbeard worden de gewenste series op de Synology NAS gezet, de RPi haalt de ondertitels erbij. Ik moet nu steeds van Sat naar Raspberry, dat is best lastig. 

 

De DM8000 wordt van steeds minder waarde. Ik gebruik hem eigenlijk zelden want TV kijk ik via IPTV van KPN. Streamen doe ik dus met RPi omdat die interface veel mooier is en ook wat meer mogelijkheden biedt dan via de DM8000. 

Ik het de VU plugin geprobeerd maar er weer snel afgegooid, dat trekt de simpele maar o zo doeltreffende RPi helaas niet.

 

Laat maar komen dat apparaat!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik zie deze draad nu voor het eerst maar ik zit hier echt op te wachten, ik gebruik nu voor het streamen een Raspberry Pi met Frodo XBMC, met Sickbeard worden de gewenste series op de Synology NAS gezet, de RPi haalt de ondertitels erbij. Ik moet nu steeds van Sat naar Raspberry, dat is best lastig. 

 

De DM8000 wordt van steeds minder waarde. Ik gebruik hem eigenlijk zelden want TV kijk ik via IPTV van KPN. Streamen doe ik dus met RPi omdat die interface veel mooier is en ook wat meer mogelijkheden biedt dan via de DM8000. 

 

Ik het de VU plugin geprobeerd maar er weer snel afgegooid, dat trekt de simpele maar o zo doeltreffende RPi helaas niet.

 

Laat maar komen dat apparaat!

 

De VU+ plugin is werkbaar op de RPi zolang je het bouquet beperkt. Ik heb een bouquet gedefinieerd met een 50'tal kanalen. Geef je die toegang tot alle kanalen dan is die meer bezig met de EGP-data te syncen dan met media streamen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er allemaal heel interessant uit. Ik zoek een waardige opvolger voor m'n DM8000, maar dan wel met 2x DVB-S, 1x DVB-T en 1x DVB-C.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voorlopig zie ik dus alleen de D-Cube R2 Twin DVB-S ontvanger als leverbaar met E2BMC. Er is nog weinig info te vinden over dit interessante project.

Eén en ander staat nu wel verzameld op http://www.d-cube.nl

 

Al die plugins die beschikbaar zijn voor XBMC, ik ben er nog lang niet mee uitgespeeld. Erg leuk ! Het satelliet gedeelte is gewoon zoals verwacht vergelijkbaar met Enigma2.

Oscam doet het onder E2BMC ook goed, jammer alleen dat de Enigma2 plugins natuurlijk niet meer gebruikt kunnen worden. Ik mis bijvoorbeeld Pauli Neutrino...

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er nou echt niemand die de sprong gemaakt heeft naar deze E2BMC ontvanger? Ik  ben zelf een enorme fan van XBMC en mijn huidige pvr is langzaam aan het instorten.Of mijn pc ga ik ombouwen naar een XBMC center met TV mogelijkheden of het wordt deze.....had naatuurlijk wel graag wat achtergrond informatie gehad maar tot nu toe nog niets nuttigs gehoord. Als ik het besluit heb genomen geef ik mijn bevindingen door.

 

Gr. Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou er nog even mee wachten. De software is echt heel veelbelovend, maar er zijn op dit moment nog te veel issues om deze receiver als werkbare receiver/xbmc combo te gebruiken.

 

Als je een NAS mount worden (op te nemen) bestanden niet weggeschreven, 1080p materiaal afpelen kan niet, want dat gaat met forse schokken en alles voelt toch nog wel een beetje stroperig aan, al is dat nog het minste bezwaar.

 

Daarnaast is het e2 deel nog wat kaal. Je hebt lang niet zo veel mogelijkheden als met enigma 2 zelf.

 

Ik wil dit product zeker niet afkraken, want het is wel het eerste innovatieve product in lange tijd, maar er is wel nog een lange weg te gaan voordat dit bruikbaar is in de woonkamer.

 

Ik verwacht morgen aan het eind van de dag mijn voorlopige bevindingen, foto's en video's hier te kunnen delen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...