Ga naar inhoud


clarke tech 9000 booting probleem


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb de bootloader vervangen door de laatste versie et9x00 en daarna probeer ik de originele sw van clarke tech erop te flashen maar de ontvanger blijft hangen in booting.....

Daarna open pli 2.1 laatste versie geprobeerd maar hetzelfde probleem. booting .....

Hoe lang moet je hem i booting laten staan ? 

Als ik hem daarna uit zet en weer aan staat de box on et9xoo mode en doet verder niets ?

Wat kan ik nog proberen ?

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gisteren geprobeerd te updaten en sindsdien doet hij niks meer.

Drie verschillende usb-sticks geprobeerd (die allemaal verder goed werken) met Openpli van vandaag en die van 1 mei maar hij blijft hangen en alleen ET9000 blijft in beeld staan.

 

Opgestart zonder utp en hdmi ..... helpt allemaal niks.

 

Wat kan ik nu nog doen ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, vreemd dat lid ineens in mijn draadje zit, misschien kun je een eigen draadje starten. Ik zal open pli 3.0 proberen maar ontvanger blijft op booting staan. Is er nog een laatste bootloader die ik gemist heb ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze problemen heb ik ook ervaren, het ligt meestal aan je type USB stick. ook al werkt deze prima..

komt blijkbaar vrij nauwkeurig..met een transcent lukt het prima.

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb verschillende usb sticks maar niets werkt.

Als ik de bootloader erop zet flashed hij wel dus usb stick werkt. Als ik vervolgens de fw erop zet dan flashed deze van de usb stick naar de box, na enkele minuten zie ik op het scherm dat hij klaar is en vervolgens start hij booting ....   en daarna gebeurt er niets meer. Welke fw ik probeer het blijft hetzelfde. Misschien moet ik eerst een oude bootloader flashen ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli 3.0 al geprobeerd op de et9x00 bootloader,? dus niet de hele oude et9000 bootloader, die werkt niet met nieuwere images, en wellicht werken te oude images niet met de nieuwere bootloader.

met opstarten moet dus et9x00 in het schermpje staan

Geen backupfiles die roet in het eten kunnen gooien op een hdd of usb stick staan?

stick is fat32 geformatteerd?

De map op usb heeft als naam et9x00?

 

je hebt het van Openpli gedownloade winrar bestand wel uitgepakt naar usb gedaan?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

thks allen,

alle bovengenoemde tips geprobeerd maar probleem blijft. ik las iets over teruggaan naar de et9000 bootloader file met een oude file en daarna een open pli 1.0 versie erop en daarna weer upgraden naar boatloader et9x00 enz.

Waar vindt ik deze files terug ?

 

Ik heb 3 verschillende usb sticks met fat 32 geprobeerd. Ik heb et9x00 op het scherm staan. Ik krijg meldingen dat de laatste bootloader file geflashed is  29 feb 2012 daarna laatste open pli versie erop ook melding flashen, voltooid en daarna weer booting ....... voor uren.

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels een bootloader uit 2011 erop gezet en de ontvanger start nu op met et9000. Nu zoek ik nog een oude open pli versie 1.0 ofzo maar kom hem op internet niet tegen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat meteo al zei, heb je geen folder backup op de HDD staan? Zo ja, deze verwijderen of hernoemen.

- verder geen USB apparaten aangesloten? Zo ja even verwijderen

- probeer eens te flashen en booten ZONDER netwerk kabel.

 

Het terug gaan naar prehistorische bootloaders heeft weinig zin, de meest recente met de meest recente images moet de oplossing kunnen bieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen back up op de hd, niets. Er zijn geen usb apparaten aangesloten en ook geen netwerk, de ontvanger staat naast mijn computer met alleen de 230v kabel aangesloten en een scart kabel naar mijn computer monitor / tv. Ik heb nu zeker 15 tot 20x de bootloader en sw geflashed maar probleem blijft.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ook zo iets aan de hand gehad, ik flash met mijn usb stick normaal alle merken ontvangers, maar de et9000 verrekte het, toen bracht een vriend een stick mee en daar ging het wel goed mee, beetje raar dat het maar met bepaalde sticks kan bij een ET

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...