Ga naar inhoud


welk type babyfoon veroorzaakt geen storing op sat signaal


wolverine
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

zoals de titel al zegt zou ik graag eens weten welke types van babyfoon zeker geen storing zouden geven op het sat signaal.

 

Aangezien er dikwijls gemeld wordt dat dect telefoons storing kunnen veroorzaken had ik deze al geschrapt maar zijn er andere types die wel goed zijn?

 

Ik had zelf gedacht dat een analoog toestel met PMR-technologie wel goed zou moeten zijn.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste wolverine


Ik denk dat als je goed afgeschermde coaxkabel gebuikt, je helemaal geen last hebt dat een babyfoon stoort op het satellietsignaal. Eventueel kun je extra afgeschermde coaxkabel gebruiken die geen 90dB afscherming heeft zoals Koka 799 en Belden H125 maar 120dB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik had dit topic gemaakt omdat ik af en toe in topics de vraag zie verschijnen of ze soms een dect telefoon hebben en ik nu natuurlijk overal babyfoons zie staan met dect technologie stelde ik me de vraag of er bij zijn die het signaal zeker niet zouden storen.

 

We zullen wel zien uiteindelijk en ik laat het resultaat wel weten en uiteindelijk heb ik al een paar oplossingen gekregen.

 

PS weet wel niet goed wat ik moet denken van het magnetron antwoord ;-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een magnetron werkt met 2,45GHz ofwel 2450 MHz. Ook die kan alleen maar storen als je een coaxkabel gebruikt die slecht is afgeschermd. De frequentie bij satellietontvangst die door de coaxkabel gaat ligt tussen de 950 en 2150 MHz en ligt dus wel in de buurt van de magnetronfrequentie.


De frequentie die door Dect-telefoons gebruikt wordt ligt tussen de 1880-1900 MHz. Die ligt dus wel precies in het frequentiegebied van de lnb-aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...