Ga naar inhoud

Storing DAB+ autoradio

schimpie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hier op een Kenwood DAB+ autoradio een DAB1 error.

Het scherm geeft aan dat hij moet updaten, maar hij wil niet updaten.

Iemand een flauw idee wat voor storing dit is?

- Schimpie -
DVB-S FTA UHD [Zgemma H9s] {OpenPli 7.2} [USB HDD] [Moteck SG2100A] [Smart 0,2 DB LNB Single 2nd Edition] [Archsat schotel 100cm] / IPTV HD T-Mobile glasvezel / Chromecast / Samsung QE43Q60R 4K TV

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.
Citaat
When “NO FILE” is displayed
– Check if the updater is on the top of hierarchy.
– Check if the updater file name is appropriate for the model to update.
• When “DAB ERROR”/ “F/W UP --.--” is displayed, you may fail the firmware
update. In this case, check the following items
– Press the Reset button.
– Pull out the USB memory and insert it again.
– Check if your USB memory has security function. If so use the one without
security function.
– Your USB memory may have problem. Update with another USB memory.
– The firmware is not downloaded and copied to the USB memory successfully.
Download and copy it again.

das toch snel bij Tante Google en Ome Bing gevonden, misschien had je dat ook al gelezen

was de stick eerst ook helemaal LEEG?

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij doet het weer! Bedankt.

aangepast door schimpie

- Schimpie -
DVB-S FTA UHD [Zgemma H9s] {OpenPli 7.2} [USB HDD] [Moteck SG2100A] [Smart 0,2 DB LNB Single 2nd Edition] [Archsat schotel 100cm] / IPTV HD T-Mobile glasvezel / Chromecast / Samsung QE43Q60R 4K TV

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probleem is maar enkele uren weggeweest.

Als we nu de radio aanzetten krijgen we weer de melding DAB1 ERROR, hij wil dan de DAB-lijst updaten, maar doet dit niet.

FM-radio en USB (mp3) werken wel gewoon.

- Schimpie -

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben de radio maar even teruggebracht. Er zit nog garantie op.

- Schimpie -

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door IVIarcel
      Bij mijn Canal Digitaal zenders: Sinds een paar weken, storen enkele zenders als een idioot. Dit was jarenlang OK.
      Ik heb geen verstand van de hele setup en probeer te volgen wat ik aan oplossingen kan vinden. Helaas zonder resultaat.

NPO1, NPO3, Veronica, Net5  etc.... alles wat Frequentie 12187 heeft in de zenderlijst dus...
      ik heb
      de volledige bekabeling getest (niet dat daar veel aan mis kan zijn, maar je probeert alles) een nieuwe Monoblock LNB er op gezet (tussen 6-11 graden) met verschillende graden getest omdat in Duitsland de LNB schijnbaar een beetje gekanteld  moet worden.  
      dus op NPO2, RLT4 etc.... brillant beeld, maar enorm storende beelden op de Freq 12187

Ik heb werkelijk geen ideën meer over.
      Ik heb wat foto;s er bij gedaan, in de hoop dat iemand hier wat mee kan...Ook op deze fotos: Als ik 1 van die zenders aan zet, vliegt de SNR (ontvangst?) continue van 0 % - 59 % - 43% - 0% (wisselt iedere seconde)
      Wie kan mij helpen? Wie heeft het zelfde al eens gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?

Vriendelijke groeten uit Duitsland!
      Marcel

• Door Kabeltje87
      Probeer deze ochtend naar Bert Kruismans te kijken via VTM Go.
      Heel regelmatig haperingen in de aanvoer van het signaal.  Zowel via de Chromecast als via de Firefox op de PC.

Iemand anders dit ook gezien?  (in een stream afkomstig van VTM Go - hoeft niet van Kruismans te zijn)
      Normaal kan ik dit gewoon gebruiken zonder storingen.  Echter deze ochtend één groot probleem.
    • Door sattv4iedereen
      hi,
      zijn er nog mensen in de regio menen, die problemen hebben met de ontvangst van dab+ zenders, zowel de publieke als de commerciële?
      Ik had altijd wel al een zwak ontvangst, maar nu is het zo zwak, dat er niet te luisteren valt, en ik terug moet naar fm signaal.
      Zit het weer er iets voor tussen, of hebben ze het vermogen verminderd?
      Wie weet iets.
    • Door Noordzee
      Sinds enkele dagen heb ik mooie nieuwe plaatjes (bij de NPO-zenders) op mijn DAB+-radio. 

@tweety86 @dunhans @Codx

Ik ben ook net terug van vakantie, maar ik zie geen berichten over de gewijzigde slideshow op b.v. Radio-televisie-Nederland of Totaal BV. 
      Hebben jullie deze plaatjes ook al opgemerkt? 

Hieronder een paar voorbeelden:

• Door sabtriple
      slechte ontvangst van BNR in oost nederland

----johan-----------------------------------------------
    • Door edensan
      Hallo allemaal,
      Ik heb net een nieuwe zgemma h7s en heb perfect beeld op alle zenders.
      nu is het net alsof npo3 geen goede codec oid heeft
      van het ene moment op het andere (gisteren alles nog goed)
      Ben ik de enige die dat heeft?

• Door garp44
      Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar sinds enige weken zijn er diverse lokale DAB+ multiplexen in de lucht.
      Momenteel zijn actief : 
      kanaal 5A : Amstelveen/Aalsmeer/Haarlemmermeer - 5C Den Haag/Rijswijk - 6A Haarlem/Zandvoort - 8B Zoetermeer - 8B Heiloo/Uitgeest - 8C Hippolytushoef (NH) en 10C Almere.

Er worden net als in de proefperiode 2 jaar geleden ook wat andere programma's aangeboden, zoals de voormalige Amsterdamse piraat Radio Decibel via Almere en Amstelveen.
      (zie screenshot)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.