Ga naar inhoud


DAB+ netwerk is gestart


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

Maar DAB+ is wel een duidelijke verbetering t.a.v. DAB.

En in heel Europa behalve de UK (Wet van de remmende voorsprong) wordt DAB+ nu ingevoerd.

Nieuwe modellen kunnen met zowel DAB als DAB+ overweg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn oude DAB-intvanger is geen Pure, het is een TechniSat Digitradio 2. 

 

Maar Drs. IJzerbout heeft gelijk, een nieuwe DAB+ ontvanger hoeft niet duur te zijn.

Ze zijn er al vanaf enkele tientjes.

Ik ben aan het rondkijken, want ik wil zo snel mogelijk DAB+ kunnen ontvangen.....

aangepast door Noordzee
  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude DAB-intvanger is geen Pure, het is een TechniSat Digitradio 2. 

 

Maar Drs. IJzerbout heeft gelijk, een nieuwe DAB+ ontvanger hoeft niet duur te zijn.

Ze zijn er al vanaf enkele tientjes.

Ik ben aan het rondkijken, want ik wil zo snel mogelijk DAB+ kunnen ontvangen.....

Als ik kijk naar je woonplaats, moet het geen probleem zijn even de grens over de wippen voor een mooie aanbieding uit een ruim assortiment. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb DAB+ in de auto. Eindelijk weer Radio 10 Gold in de auto in stereo! Radio Maria klinkt ook wel goed ondanks dat het een lage uitzend kwaliteit heeft toch? 

 

In het forum zou "DAB+" er nog bij vermeld moeten worden. Ik denk dat er veel verwarring uit gaat ontstaan met DAB en DAB+. Bekende website verkoopt beide varianten nog. Ik heb ook nog een oude DAB ontvanger. Hij herkend wel de stations maar geeft geen geluid. Weet niet of daar nog iets mee te doen valt? Of is mijn radio van 2006 nu niks meer waard?! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan per 1 september geen verwarring ontstaan over DAB en DAB+, want DAB wordt in Nederland (en Europa, behalve het Verenigd Koninkrijk) niet (meer) aangeboden.

DAB-ontvangers kun je alleen nog proberen te slijten in de UK.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NPO-P1-indoors-copy.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://radio-tv-nederland.nl/dab/bedekking%2011c%20VCR.jpg

 

Kan iemand ook verklaren wat de kleuren inhouden op het kaartje? 

 

Radio Maria hikt soms qua geluid. Hoe kan dat? Andere stations klinken wel goed.

Lijkt me dat  donkerrood kerngebied is (ook ontvangst binnen) en lichtrood alleen ontvangst buiten, incl. buiten/dakantenne vereist.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Coverage probability?

Groen  0,7-0,9

Geel     0,9-0,95

Rood    0,95-1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coverage probability?

Groen  0,7-0,9

Geel     0,9-0,95

Rood    0,95-1

Ik dacht dat de vraag van rolandroland sloeg op het kaartje onder de link. Die is een beetje anders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rolandroland, dat was toch duidelijk in de vorige post met de link?

En het antwoord heb je ook al gehad in #25.

Op de waddeneilanden komen steunzendertjes.Dat kun je zien aan de donkerrode inkleuring.

En verder zijn er dab+-zenderoverzichten waarin dat terug te vinden is, zoals:

 

 

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-plus.html

 

Maar dat had je al kunnen lezen, want jouw kaartje komt immers ook van deze webpagina.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatse keer dat ik in NL was reed ik van Rotterdam richting Duitsland. Dat was December 2012.

In mijn auto had ik Radio 5 aanstaan via DAB op mijn Pure One mini. Die stond op de middenconsole met de antenne rechtop.

Ik had zeer goede ontvangst tot over de grens bij Arnhem Oberhausen. ca 10 km. Daarna was het stotteren en afgelopen.

Het hele stuk van Rotterdam tot aan de grens had ik ononderbroken ontvangst, behalve in tunnel hier en daar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...