Ga naar inhoud


DAB+ netwerk is gestart


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

Hier in nederland heeft zo een antenne waarschijnlijk geen zin... Ik zal toch nooit Duitse zenders kunnen ontvangen, omdat het gewoon te ver weg is...

Dus gewoon bij Sat radio en internet radio blijven is hier de enige optie om iets goeds te horen...

 

Ik las overigens op Satellifax van 23.09. dat er vanaf 1.Oktober Sky Radio Christmas via DAB+ uitgezonden zal worden...

"Bis Jahresende gibt es in dem Channel die größten Weihnachtshits zu hören."  jaja.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sky Radio Christmas? Hoera...altijd al willen hebben maar nooit om durven te vragen. Alleen wel wat laat. 1 Oktober? Ik ben nu al in de kerstsfeer. Voor mij kan "Rudolph the Rednosed Raindeer" of "Coming Home for Christmas" nooit te vroeg komen.

 

Nou ja..goed dat er hier in the Gulfstaten toch geen Kerstmis gevierd wordt. Ik ben nu helemaal gewend aan Ramadan liederen. Dat is nog eens wat anders. Misschien komt er voor my een Sky Radio Ramadan channel. :grin:  :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo heel raar... Er bestaat nog geen DAB+ 5.1. Deze sets zijn bedoeld als home cinema set en niet als 'simpel' stereo'tje. Koop je gewoon een wekkerradio voor weinig. Oortelefoonplug naar ingang van home cinemaset en klaar... Wel even de impendantie naar 47kOhm tillen..

 

Waarom zou je dat willen? Je kunt gewoon laagohmig een hoogohmige ingang sturen. Andersom kan dat niet. Hoe laagohmiger de bron, hoe beter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteravond is het netwerk DAB+ weer slechter geworden. Het valt wederom om de paar minuten weg. Het signaal gaat van 100 naar opeens 13 toe. Het is niet meer om aan te horen. Gebeld met Broadcast Partners maar die kunnen hierover geen mededelingen doen wat er nu aan de hand is. Zij geven aan dat dit niet te doen is. Ze zou het crisis team gaan inschakelen. Ook rondje gebeld naar de radio stations zelf. 5 3 8 wilde ook geen telefonische toelichting doen, stuurt u maar een mailtje. Arrow denkt dat het nog in een test fase zit. Sky zou mij nog terugbellen. Volgens het Agentschap Telecom moet het netwerk stabiel zijn vanaf November in het gebied waar ik althans woon. Jammer dat Broadcast Partners geen inzicht van zaken geeft zodat je weet waaraan je toe bent. Nu twijfel je nog dat het misschien wel ligt aan je eigen radio. Maar goed, zowel de Kenwood, Dual als de Sony hebben hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondagmiddag was het hier ook heel erg slecht... ik luisterde naar BG radio, maar het viel meer weg dan dat je wat kon horen.

Nu is de kwaliteit hier altijd al belabberd geweest...  maar op zolder ging het wel... ik had het radiootje daar mij me terwijl ik aan het opruimen was.

Beneden luister ik gewoon internetradio met de Squeezebox Touch die op de versterker aangesloten is...  nu ook. SR P4 Norrbotten. Veel beter zo. DAB staat echt nog in de kinderschoenen denk ik...

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ is geheel uitontwikkeld. Niets geen kinderschoenen of kinderziekten. Als de veldsterkte niet konstant is dan is DAB+ daar niet de schuldige van maar de zender die het signaal uitzendt. Misschien zijn er werkzaamheden aan de zender, of antenne? Misschien komt er een multiplex bij of een nieuwe zender in het bouquet en is er iemand metingen aan het verrichten. Kan van alles zijn.

Ik zie me al gelijk de betreffende radiozenders op te bellen of de systeem-integrator/zender beheerder. Dat zou me echt een worst zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ is geheel uitontwikkeld. Niets geen kinderschoenen of kinderziekten. Als de veldsterkte niet konstant is dan is DAB+ daar niet de schuldige van maar de zender die het signaal uitzendt. Misschien zijn er werkzaamheden aan de zender, of antenne? Misschien komt er een multiplex bij of een nieuwe zender in het bouquet en is er iemand metingen aan het verrichten. Kan van alles zijn.

Ik zie me al gelijk de betreffende radiozenders op te bellen of de systeem-integrator/zender beheerder. Dat zou me echt een worst zijn.

Ik denk eerder dat je de dekkingskaarten DAB+ maar eens moet bekijken.

Ik begrijp niet waarom, maar de Waddeneilanden lijken beter bediend dan de provincie Friesland zelf. Terwijl dat gemakkelijk kan met de opstelpunten die er al zijn in Friesland. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is DAB stabiel... maar met "DAB" wordt dus het 'netwerk' bedoelt, de dekking....  en ik denk dat in NL er nog lang geen 100% landelijke stabiele dekking is, zoals dat in principe met FM wel is.

 

Zenders bellen doe ik dus ook niet... heb ik overigens nog nooit gedaan... maar ik heb intussen wel begrepen dat dit soort dingen typisch nederlands zijn... mensen gaan gelijk klagen of opmerkingen maken over dit soort dingen. Het heeft wel wat... maar ik zie het mezelf niet zo gauw doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens @sverige!

Ik ben bang dat die mooie dekkingsplaatjes op grauwe theorie baseren.

 

Zelfs thuis (Purmerend dus binnen bereik van Amsterdam/Wormer en Alkmaar) is de ontvangst niet consistent.

 

Over andere gebieden, zelfs in de Randstad, maar te zwijgen.

Ik heb er een soort sport van gemaakt om mijn mini radiootje overal mee naar toe te nemen en de ontvangstresultaten zijn op zijn zachtst bedroevend.

 

Eigenlijk te bespottelijk voor woorden te meer daar de FM-ontvangst in NH-Nrd al sinds mensenheugenis te wensen overlaat en DAB(+) door de overheid als een pleister op den wonde is gepropageerd.

 

Gelukkig dat we nog internetradio hebben en kabelaar UPC prima ontvangstcondities biedt!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat DAB+ (nog) niet optimaal werkt of vergelijkbaar is met FM ontvangst hebben we juist aan de kabel-agrariers te danken.

Om geen storing op de kabel in het VHF gebied kanaal 5-12 te veroorzaken, draait DAB met gereduceerd vermogen.

Zo is het in Duitsland. Ik neem aan dat het in Nederland niet anders is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist ik niet, bedankt voor die info!

Het feit dat de bewoners van NH-Nrd door de overheid een rad voor ogen wordt gedraaid, blijft echter overeind.....

 

Jarenlang is er niets gedaan aan de werkelijk bedroevend slechte FM-ontvangst onder het mom dat wanneer DAB(+) eenmaal zouden zijn geïntroduceerd, die ontvangstproblemen zouden zijn opgelost.

 

Waar ik nu (terecht?) bang voor ben dat de FM-zenders vervroegd worden stilgezet en we blijven zitten met een niet optimaal werkend alternatief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...