Ga naar inhoud


VU+ duo een echte of e.o.a. kloon?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Kijk je op de diverse sites o.a. waar ik ook mijn 1e VU+ Duo heb gekocht dan zie je overal nog prijzen van rond de 300 euro voor een Duo.

Ga je echter wat verder zoeken dan kom je ze ook nieuw tegen van onder de 200 euro.

 

Kijk je naar de afbeeldingen dan ziet het er uit als een originele Duo, ga je kijken naar de afbeeldingen en de optische verschillen tussen een kloon en de originele vergelijken dan zien die er toch ook uit als een originele.

Stuur je een berichtje naar zo'n verkoper dan krijg je als antwoordt dat het een originele is maar zo'n prijsverschil wekt bij mij toch wat argwaan.

 

Willen de reguliere verkopers dan zoveel verdienen aan een ontvanger of zijn de andere gewiekste verkopers die er alles aan hebben gedaan om het echt te lijken maar heb je eenmaal zo'n ontvanger dan geven ze niet meer thuis?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou ik zou me ook voor kunnen stellen dat met de komst van de nieuwe Duo (waarschijnlijk in juli) de nodige "oude Duo's" gedumpt worden om er straks niet mee te blijven zitten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ík heb even voor je gekeken. De VU+ Duo kost op dit moment net zoveel als de VU+ Uno hier in Dubai. AED 1000,00

Dat is ca. €uro 200,00 Bij die winkel heb ik onlangs de VU+ Uno gekocht en dat was geen clone. Ik kreeg toen ik hem kocht nog 10% korting op die prijs.

Voor zover ik weet zijn er geen clonen van de VU+

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clonen zijn er zeker wel, zowel van de Solo als van de duo.

In de bijlage een artikel van "de transponder" waar er een duidelijke uitleg over wordt gegeven.

Er wordt echter wel bij gezegd dat met wat aanpassingen het verschil heel erg moeilijk te zien zal worden.

 

suc6

 

Gerrit

 

updownlink_2012_5.pdf

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ík heb even voor je gekeken. De VU+ Duo kost op dit moment net zoveel als de VU+ Uno hier in Dubai. AED 1000,00

Dat is ca. €uro 200,00 Bij die winkel heb ik onlangs de VU+ Uno gekocht en dat was geen clone. Ik kreeg toen ik hem kocht nog 10% korting op die prijs.

Voor zover ik weet zijn er geen clonen van de VU+

Die zijn er helaas wel degelijk, ik heb hier een defecte Vu+Duo staan van iemand, die dacht een originele te hebben gekocht van een handelaar uit Apeldorn :(

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het artikel van de transponder wordt er ook op gewezen dat je niet zomaar alle software in deze klonen kunt zetten.

Doe je dat wel dan kunnen er daardoor onherstelbare defecten ontstaan.

 

Probleem is alleen, hoe herken je toch een kloon als de verkoper beweerd dat het een echte is?

 

Want ook hier op het forum staan ze te koop voor onder de 200 euro (half jaartje oud)

Op zich een vrij normale prijs als ze nieuw (en origineel)ook te koop zijn voor 290 euro.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is alleen, hoe herken je toch een kloon als de verkoper beweerd dat het een echte is?

 

Als de verkoper eerlijk en oprecht is, dan laat hij je de verkoops en handelsovereenkomst met de importeur zien. Ook kun je de importeur van Vu+ in NL rechtstreeks benaderen en vragen of de verkoper bekend is en zaken met hen doet als je de boel niet vertrouwd.

Is een vrij normale gang van zaken.

 

De VU+ Uno die ik onlangs kocht voor een zeer lage prijs is een echte. Ik kan er niets aan ontdekken wat er anders aan is dan de original Vu+ Uno, geen zwarte schroefjes, ander Dolby logo of RS232 adapter etc. Ook loopt het laatse VTI image perfekt.

Was dat niet het geval geweest, had ik hem gelijk weer bij de handelaar teruggebracht...met de politie. Die zijn voor clones, counterfeits en die Chinese mafia zooi zeer gevoelig en handelen onmiddelijk met zware boetes. 

 

Lees o.a. hier: http://www.zawya.com/story/GROHE_destroys_23000_counterfeit_sanitary_products_in_the_UAE-ZAWYA20111129103748/

en hier: http://www.hoteliermiddleeast.com/17566-kohler-me-raids-counterfeit-centre-in-dubai/1/print/

 

Zouden ze in NL ook moeten doen. Gelijk in de chruncher en een vette boete..voor degene die die China rotzooi verkoopt.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat vind ik nou niet... maar je moet wel gewoon aangeven dat het een clone is.

Voor veel dingen is een clone net zo goed als het origineel... maar je moet het wel weten, en de clone moet merkbaar goedkoper zijn uiteraard.

Zo worden er ook clones van de beroemde Deense "PH" lampen van Poul Henningsen verkocht.... en ja, behalve de prijs is er weinig verschil aan te zien...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willen de reguliere verkopers dan zoveel verdienen aan een ontvanger of zijn de andere gewiekste verkopers die er alles aan hebben gedaan om het echt te lijken maar heb je eenmaal zo'n ontvanger dan geven ze niet meer thuis?

 

suc6

 

Gerrit

je hebt enkel legale satelliet VU+ dealers

of het is een reimport zonder garantie van gewiekste verkopers die de Duane omzijlen

of het is een cloon (solo Oud + duo Oud zijn bekent) van gewiekste dozenschuivers

 

de prijs is het gewiekste, dat vergelijk je beter met de importeur en de officiele VU+ dealer.

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Re-import maakt dus niet uit omdat het over hetzelfde apparaat gaat... want je koopt in principe zelf toch ook waar hij het voordeligste is?  En dan zal re-import waarschijnlijk duurder zijn dan dat je hem zelf uit het betreffende land haalt... omdat ddie dealer er ook aan wil verdienen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad waarom niet meer dan 1 importeur per land

 

Lijkt een beetje op monopolistische oude tijden 1 importeur per auto merk die

de prijs kan dicteren.

 

Het is toch heel normaal dat een wederverkoper kijkt hoe hij het

gunstigste aan het product komt bij de importeur of zelf importeren.

 

Is tegenwoordig toch ook heel normaal dat een wakkere autoverkoper direct in het

productie land koopt.

 

Wij doen het in privé toch ook als een TV in duitsland goedkoper

is halen we de TV uit duitsland of tanken in duitsland/belgië enz

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan één importeur per land?  Hahaha...dat werkt toch nooit. De importeur beslist welke re-sellers of dealers in een land hun produkten verkopen.


Geen enkele goede importeur zou dit dulden. Als een fabrikant daartoe zou besluiten dan begrijp hij niet hoe de handel werkt.


De importeur van een produkt investeerd in het produkt, hij neemt mensen in dienst, volgt training, doet marketing/reklame, bouwt voorraad op, verleend service voor zijn re-sellers is present op beursen en tentoonstellingen. Leuk als je dan een concurrent importeur voor je neus krijgt geschoven die je business en loyaliteit naar de fabrikant even om zeep helpt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan één importeur per land?  Hahaha...dat werkt toch nooit. De importeur beslist welke re-sellers of dealers in een land hun produkten verkopen.

 

Geen enkele goede importeur zou dit dulden. Als een fabrikant daartoe zou besluiten dan begrijp hij niet hoe de handel werkt.

 

De importeur van een produkt investeerd in het produkt, hij neemt mensen in dienst, volgt training, doet marketing/reklame, bouwt voorraad op, verleend service voor zijn re-sellers is present op beursen en tentoonstellingen. Leuk als je dan een concurrent importeur voor je neus krijgt geschoven die je business en loyaliteit naar de fabrikant even om zeep helpt.

De EU denkt daar heel anders over

 

geen monopolistische toestanden en vrije handel zonder beperkingen.

 

Een producent kan iemand alleen verkoop recht geven binnen een gebied maar

dat beperkt niet dat iemand anders via een ander kanaal inkoopt.

 

En als de importeur echt een vertegenwoordiging is van de producent moet die

ook product aansprakelijkheid nemen voor het product als het via andere wegen

van de producent komt

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een importeur krijgt een "exclusief recht". Een re-seller niet. Tenminste niet binnen de EU.

De end-user koopt bij de re-seller. Niet bij de importeur. De end-user staat het vrij om bij de re-seller van zijn keuze te kopen.

De re-seller is het theoretisch toegestaan bij een ander importeur in het buitenland in te kopen. Dit wordt echter als slecht handelsgebaar gezien en is doorgaans "not done". De fabrikant zal dit ten alle tijden proberen te verhinderen.

Een importeur verkoopt ook niet direct aan de end-user. Zou hij dit doen  concurreerd hij bij zijn eigen re-sellers.

Dat werkt niet. Een uitzondering zijn zogenaamde Key-Accounts waar de importeur grote en belangrijke accounts direkt afwikkeld. Maar dit is altijd in een kontrakt vastgelegd met de re-sellers.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...