Ga naar inhoud


Nieuwe CI-module van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

TotaalTV maakte er in maart al melding van.


CanalDigitaal stapt over op de CI+ module.

Kudelski gaat de nieuwe SmarDTV SmarCam-3.5 CI-module aan M7 Group S.A leveren. Opvallend is dat de nieuwe module ook geschikt voor de nieuwe CI+ technologie is. De nieuwe module wordt voorzien van de nieuwste generatie van het Nagra-coderingssysteem van Kudelski. Dat de nieuwe module CI+ ondersteunt, wil niet zeggen dat bij CanalDigitaal in de directe toekomst beperkingen bij het kijken en opnemen van tv-zenders en tv-programma’s ingevoerd worden. Met CI+ kunnen aanbieders – in samenspraak met contentleveranciers – beperkingen invoeren zoals het niet vooruit spoelen van opgenomen programma’s en opslagbeperkingen bij opgenomen tv-programma’s.

 

Meer informatie leest u in TotaalTV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/index.php?action=nieuws&id=12240


De nieuwe modules zijn al bij de dealers verkrijgbaar , zie de bijlage.

 

Product name : M7 group Multistream
part no :CI0355-CDB01
SW 21.00.0100.02.00
 

Zie ook: http://www.streamguru.de/m7-group-multistream/

post-60869-0-67114700-1378565142_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de reclame straks niet meer door kunt doorspoelen op je opgenomen programma’s, dan haal in m’n VHS-recorders weer tevoorschijn. Dan kan ik er mee doen wat ik wil. Dan maar wat minder beeldkwaliteit maar ik heb geen zin om telkens een kwartier naar die reclames te zitten kijken.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

In een land als Duitsland kun je dit nog wel doen,daar is't nog niet zo dicht bekabeld/verglasd  als hier.

In Duitsland kon het, omdat ervoor eigenlijk bijna niets was. FTA en een beetje gecodeerde Première, en die was een dichte gaatjespan. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze timmeren de boel maar lekker dicht. :)

Wanneer CDS de vrije keuze aan hardware aan banden legt regent het opzeggingen

en kunnen ze de toko wel sluiten.

In een land als Duitsland kun je dit nog wel doen,daar is't nog niet zo dicht bekabeld/verglasd  als hier.

 

Letterlijk en figuurlijk regent het dan...

 

Heb onlangs mijn 3 kaarten opgezegd bij Canaal Digitaal, en kreeg toen iets van 9 brieven binnen (in 1 zending...).. Voor elke kaart en optie hebben ze een brief gestuurd...  :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

 

Jij vroeg wat die nieuwe witte CI-module kost.

 

De betreffende persoon had een nieuwe Homecast 9000 gekocht met CI-module met wereldbol. Hij had er regelmatig problemen mee. De module met wereldbol werd zonder extra kosten omgeruild voor de nieuwe witte CI-module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45


De decoderingsproblemen die hij met de CI-module had met wereldbol zijn met deze nieuwe module tot nu toe niet meer voorgekomen.
Een satellietzaak in de buurt van Drachten had die nieuwe witte module.
 

Ik neem aan dat CanalDigitaal en de satellietshops die modules met wereldbol wel eerst op zullen werken voordat ze de nieuwe witte modules gaan verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze nieuwe module sinds korte tijd in combinatie met een homecast 2100 HD setje voor in de keuken maar het was een strijd om de 2e smartcard (de grijze) aan de praat te krijgen met de module. De hoofdkaart (oranje) werkte direct maar de grijze niet, steeds meldingen in beeld dat de kaart niet geldig was of dat er helemaal geen kaart aanwezig was terwijl ie in een dreambox en ook in een echostar 3600 met xcam prima werkt. De xcam in de homecast leverde ook direct beeld op. De nieuwe module in het tweede ci slot van de 3600 werkte ook niet. Ook met een tweede grijze kaart problemen. Het gekke was dat als je de kaart weer terug zette in de echostar hij eerst een melding gaf dat er geen smartcard was en dat het daarna een hele tijd duurde voordat er weer beeld was. Net of beschreef de module de kaart op een manier dat ie niet meer werkte. Uiteindelijk heb ik een activatie aangevraagd en na een hele lange tijd eindelijk beeld. Het lijkt mij dus een firmware issue...

aangepast door Oldereast

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...