Ga naar inhoud


Welke HD tuner module kopen voor DM8000hd?


Funfreak

Aanbevolen berichten


Ik wil mijn DM8000hd voorzien van 2 extra S2 hd-tuners voor satelliet.

Deze ontvangen neem ik aan ook de gewone sd-kanalen?

 

Past de s2 HD tuner module van een DM800se ook in de DM8000hs?

Volgens mij past dat gewoon, En SD kanalen worden gewoon ontvangen dat is geen probleem.

 

Citeer

für die DM800se und DM8000 geeignet

 

DBS-Tuner mit DVB-S2:
Eingangsfrequenzbereich 950 .... 2150 MHz

Demodulation DVB-S (QPSK); DVB-S2 (8PSK,QPSK)

Symbolrate DVB-S: 2 ... 45 Mbaud/s, SCPC/ MCPC

DVB-S2: 10 - 31 Mbaud/s (8PSK) , 10 - 30 Mbaud/s (QPSK)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist niet dat de S2 tuner specifiek voor HD ontvangst was. Ik heb in mijn Dm8000 naast de s2 tuners ook nog eens 2 kabel tuners en dat zijn tuners die ik voorheen ook gebruikt heb in geen hd boxen en zelfs daar ontvang ik hd kanalen mee,

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kabel "zendt" niet uit in DVB-S2 technologie.

Daarom bestaat er bij kabeltv niet zoiets als "HD" tuners.

Om meer informatie per transponder te kunnen transporteren heeft men voor de satelliet een modulatie systeem ontwikkeld waarvoor de tuner in de ontvanger geschikt dient te zijn.

Dat is de DVB-S2 norm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke hd/dvb-s2 er allemaal geschikt zijn voor een dm8000, zoek er ook nog 1 ter uitbreiding.

Als je op mp kijkt zijn ze nog best prijzig, en wat opvalt is dat de VU tuners stuk goedkoper zijn, maar deze zijn niet compatible denk ik?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke hd/dvb-s2 er allemaal geschikt zijn voor een dm8000, zoek er ook nog 1 ter uitbreiding.

Als je op mp kijkt zijn ze nog best prijzig, en wat opvalt is dat de VU tuners stuk goedkoper zijn, maar deze zijn niet compatible denk ik?

Volgens mij is er maar 1 type DVB-S2, wel kan er verschil zitten in typenummer van de chip die gebruikt word. dus een verbeterde versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...