Ga naar inhoud


Feedhorn beschermkapje


Victoria22

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters.

Ik ben in het bezit van een offset feedhorn van Channelmaster die geschikt zou zijn voor mijn draaibare 120 cm schotel van hetzelfde merk.

Vanaf installatie is er al een probleem met vocht in de binnenkant van de feedhorn, heb daar toen een van dun plastic gemaakt velletje voor in de plaats van het kapje op geinstalleerd, maar dit werd door de zon of vogels kapot gemaakt.

Zou ik hiervoor in de plaats een dun (loodvrij) glazen plaatje kunnen installeren zonder al te veel verlies aan signaal?

Verder was er het probleem dat na installatie van de feedhorn ik op astra 1 (19,2 oost) alleen maar een paar transponders kon vinden bij de satscan (oa Phoenix).met een flens LNB van Inverto white tech.

Het zou kunnen zijn dat de nieuwe LNB kapot is, maar dat is niet gemakkelijk te controleren,zou dan een nieuwe aan moeten schaffen met het risico dat het nog niet goed is.

De ontvanger is een ET9000 met PLI software en ik heb ook mijn ET 5000 geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Mijn locatie is Almere-Buiten.

Kan jammer genoeg geen foto plaatsen omdat mijn camera defect is.

Hopelijk heeft iemand wat goede tips voor mij.

Heb daarna een Venton met LNBF gemonteerd in de schotel en had daarmee een goed beeld op astra 1 met veel meer transponders dan Met de feedhorn zoals hierboven gemeld.

V.G. Victoria 22

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Victoria22


In Amerika zie je ze vrij veel, lnb’s voorzien van een regenkapje. Ik heb wat afbeeldingen toegevoegd van diverse lnb’s.

Maar zo’n kapje kun je toch ook makkelijk zelf maken?
Ik gebruik al jaren een helder voorfrontje van een A4-ringbandje als regenkap boven de grote lnb van de

Multytenne en die is nog steeds niet verduurd en ook de vogels hebben er geen schade op aangericht.


Voor een enkele lnb zul je het heldere plastic dus zo uit moeten knippen dat er aan de bovenzijde een afdakje zit wat opzij steeds kleiner wordt. Ook aan de achterzijde kun je dat wat over laten steken als je last van vocht in de feedhorn hebt.


Aan de zijkant van de lnb moet het zeker tot bijna beneden doorlopen zodat je het geheel met een tirewrap om de kop van de lnb goed vast kunt klemmen.

post-60869-0-13258000-1379579086_thumb.jpg

post-60869-0-54168500-1379579107_thumb.jpg

post-60869-0-33672100-1379579145_thumb.jpg

post-60869-0-60487900-1379579267_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft dit nu echt zin zo'n regen kapje ???

 

lnb's zijn toch waterdicht (spat) .

 

dus wat heb je er dan aan.

 

of heeft het met de druppel vorming te maken die dan misschien voor op de lnb komt en dan slechter signaal geeft....

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft TS het over de ingang van de feedhoorn, en niet over een regenkapje om of boven de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in de formulering , maar het gaat niet om een regenkapje buiten de feedhorn , maar om het dekseltje dat over de feedhorn opening zit .

dit voorkomt dat er water of insekten in de horn komen, daar had ik dus van het begin wel last van en afsealen of een transparant kapje hielpen niet, ook niet met een tyrap erom heen getrokken, na 1 seizoen was het helemaal open gebarsten, mogelijk door de zon of vogels.

 

Als ik een foto kon plaatsen dan was het misschien in 1 keer duidelijk geworden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

V.G. Victoria 22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henkie73

 

Victoria22 schrijft:


“Vanaf installatie is er al een probleem met vocht in de binnenkant van de feedhorn, heb daar toen een

van dun plastic gemaakt velletje voor in de plaats van het kapje op geinstalleerd, maar dit werd door de zon of vogels kapot gemaakt.”


Dan kan zo’n regenkapje natuurlijk wel voorkomen dat er vocht in de binnenkant van de feedhorn komt. Ik denk echter dat de plastic afdekkap niet goed waterdicht op de aluminium feedhorn is gelijmd of hij is gescheurd, zie de bijlage.

Maar regendruppels op een lnb geven altijd demping van het signaal. Bij smalle lnb’s meestal flink wat,

bij gewone lnb’s erg weinig.

Bij een Inverto Black Ultra heb je bij een natte kap 1% minder signaalkwaliteit, dus daar hoef je het eigenlijk niet bij te doen maar als het sneeuwt kan een kapje misschien wel wat meer voordeel opleveren.

Ze maken in Amerika toch ook niet voor niets lnb’s met een klein kapje.

post-60869-0-16769600-1379584896_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje dank voor je reactie.

Op die foto ziet het er heel slecht uit.

In mijn feedhorn was zoveel vocht dat er in de scalar rings corrosie ontstond en met een nieuw kapje van een kunsstof blaadje ging dat kapot, vandaar mijn vraag of dat misschien vervangen zou kunnen worden door loodvrij glas.

Het originele kunsstof kapje had mogelijk kleine scheurtjes , omdat opnieuw

afsealen niet hielp.

V.G. Victoria 22

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk , daar kan ik iets mee, het is dus mogelijk.

Ik kan zo een stukje glas denk ik mooi laten maken bij een glassnijder.

Bedankt voor de info Sprietje.

Weet je misschien ook een oplossing voor het ontvangstprobleem wat ik in mijn eerste bericht van vandaag ook beschreef of is het beter hier een

apart topic voor te openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk , daar kan ik iets mee, het is dus mogelijk.

Ik kan zo een stukje glas denk ik mooi laten maken bij een glassnijder.

Bedankt voor de info Sprietje.

Weet je misschien ook een oplossing voor het ontvangstprobleem wat ik in mijn eerste bericht van vandaag ook beschreef of is het beter hier een

apart topic voor te openen?

Je kan ook een bak chinees halen. Ik heb voor een invacom de doorzichtige deksel gebruikt. Zit nu een jaar en is nog helder.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schriijft dat je de flens LNB van Inverto white tech hebt. Dat is een lnb met een ruisgetal van 0,3dB, de oude versie van Inverto.


Tegenwoordig hebben ze de zwarte uitvoering. Die heeft een ruisgetal van 0,2dB zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=256&cat=8


Ik zie ze al in Duitsland te koop voor ongeveer €5,-
 

Toets maar eens in op Google.de : Inverto Single Flange Lnb 0,2dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...