Ga naar inhoud


OpenATV image wie is daar bekend mee!


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Het enige wat mij opvalt is dat wanneer je een update doet er geen beschikbaar zijn. Er zijn toch dagelijkse updates?

 

Heb ik nog nooit gedaan bij openatv, dus is me ook nog nooit opgevallen, misschien dan alleen via de usb stick.

bij openATV zijn er ook" nightly builds" zoals bij openpli.

het kan natuurlijk voorkomen dat je eens een een dag hebt met "no updates available"

was ten andere vandaag ook het geval voor mijn duo2 met pli4

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

Ik wil ook even reageren op de vraag of er iemand bekend is met ATV. Ik heb op mijn beide Dreamboxen ATV geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat de boxen werken zonder storingen. Zeer tevreden. Ik net een update gedaan die werkte, er werd op mijn 800se maar liefst 80 pakketten geïnstalleerd.

Wat ik wel heel bijzonder vond is dat ik de skin van ATV kon vervangen door de skin van Loui. Deze skin vind ik erg mooi.

 

Vr. gr.

 

Geuze

aangepast door Geuze

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede middag

 

gisteren heb ik  openatv op mijn dream 7020 HD gezet ( voorheen newnigma) tot nu toe ben ik tevreden.

alleen krijg ik  hbbtv niet werkend op de feed vind ik ook niet de hbbtv browser.

kan iemand mij een tip geven hoe ik dit alsnog voorelkaar krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draaid nu ongeveer 4 dagen op mijn 8000HD.

Bevinding zijn een beetje dubbel.

Bij blijkt sneller op te starten en stabiel zolang ik niet intensief de coolguide epg gebruik.

Verder vind ik het behoorlijk lastig dat ik mijn 3 mount die gebruik niet tegelijktijd op een gemakkelijk manier kan gebruiken. Bij openpli was het zo dat ik via de pvr knop alle mounts benaderde en afspeelde.

Het is een beetje dubbel. Openpli is naar mijn gevoel handig werken maar openatv is meer toekomst gerichter kwestie van ondersteuning.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wat te testen heb ik er OpenATV een keer op gezet. In grote lijnen is OpenATV een Pli die je veel meer mogelijkheden biedt om de zaken naar je hand te zetten. Dus wil je graag wat tweaken gebruik dan
OpenATV. Liever een image dat zonder veel instellingen meteen goed werkt, dan is Open Pli je ding.

 

Het is zelfs zo dat je OpenATV er net zo kan laten uitzien als Pli en het heeft een aantal Pli features aan boord die je bij weinig andere images zal terugvinden, zoals de instellingen voor ondertiteling, om er maar één te noemen.

 

Een boot uit deep-standby geeft bij Pli wel eens problemen. Soms moet je dan de box met de powerknop vooraan uit schakelen en het opnieuw proberen. Heel zelden nog een derde keer. Dit probleem is bij OpenATV van de baan.

 

Wat beide images nu nog wel hebben is dat de HDD continu wordt aangeroepen om één of andere reden. De schijf gaat bijgevolg nooit in standy. Zie ander bericht in dit forum.

 

Een beetje vervelend is dat zaken die je uit "applicaties" had gegooid omdat ze je niet nodig had: cablescan, cdinfo, dvdburn,... zaken die je in een standaard OE2 image zelfs niet kan verwijderen, er na een update opnieuw in staan.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met deze image ook eens gespeeld. Werkt niet slecht maar helemaal foutvrij is hij ook niet.

 

Zo schijnt die Coolguide er aan "vastgeplakt" te zijn. Na verwijdering (ik vind het helemaal niks) via het app-scherm en installeren van een andere (Merlin) verwijst de Info-knop nog steeds naar die (niet meer aanwezige) Coolguide....

 

De beste EPG wat ik de afgelopen jaren heb gehad is nog steeds Vali's epg maar die werkt helaas niet in OpenATV.

Vraagje voor de kenners: is OpenATV nou OE1.6 of OE2.0?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ebde

Ik kijk uit naar je resultaten met de 7020 HD, iemand die ik ken met dergelijke box en er PLI op draait heeft vaak problemen met op zwart gaan als je van een fta-kanaal naar een niet-fta kanaal van TVV zapt. Bij PLI hebben ze er geen oplossing voor.

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ebde

Ik kijk uit naar je resultaten met de 7020 HD, iemand die ik ken met dergelijke box en er PLI op draait heeft vaak problemen met op zwart gaan als je van een fta-kanaal naar een niet-fta kanaal van TVV zapt. Bij PLI hebben ze er geen oplossing voor.

Ik ken iemand met een 7020HD en die is er dik tevreden over OpenATV, hij zegt dat de box sneller reageert dan met OpenPli. http://www.sat4all.com/forums/topic/336331-openatv-image-wie-is-daar-bekend-mee/?p=2195216

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand met een 7020HD en die is er dik tevreden over OpenATV, hij zegt dat de box sneller reageert dan met OpenPli. http://www.sat4all.com/forums/topic/336331-openatv-image-wie-is-daar-bekend-mee/?p=2195216

Ik ken niet alleen iemand met een 7020HD maar heb er zelf ook een .

Ik ben dik tevreden met openatv het is inderdaad waar ( zo komt het tenminste op mijn over ) dat de box sneller reageert en ook sneller booted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...