Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

 Ik kreeg net een telefoontje van iemand van CDS die zegt dat de overheid heeft besloten dat CDS geen NL'se FTA FTV meer hoeft door te geven.

 

En vervolgens wil hij mij natuurlijk een abonnement aansmeren. Is dit een onzinverhaal van een callcentermedewerker die zijn targets wil halen?

aangepast door ceesv
Er werd volgens Wernert FTV bedoeld

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

 Ik kreeg net een telefoontje van iemand van CDS die zegt dat de overheid heeft besloten dat CDS geen NL'se FTA meer hoeft door te geven.

Een beetje onduidelijke weergave van het gesprek wat je gehad hebt.

Welke overheid wordt er eigenlijk bedoeld?

 

Welke zenders worden er eigenlijk bedoeld met  NL'seFTA?

 

Zoals gezegd, alleen BVN en enkele regionale zenders zijn op satelliet FTA te ontvangen, voor alle andere Nederlandstalige zenders heb je een kaart nodig, gedeeltelijk FTV, de rest met een betaald abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Een beetje onduidelijke weergave van het gesprek wat je gehad hebt.

 

 

Correctie: FTA is natuurlijk FTV.  Ik vond het zo'n vaag verhaal (en we kennen de manier waarop CDS met zijn klanten omgaat), dat ik gevraagd heb om mij over 'n week terug te bellen. Medewerker had het wel over FTA.

 

Maar het verhaal was dus dat CDS geen FTV meer hoeft door te geven. Nu ik wat heb kunnen zoeken in de nieuwsberichten, vermoed ik dat het gaat over de mediawetaanpassing. Maar zoals ik dat (vluchtig - want aan het werk) lees,zou dat alleen effect hebben op de regionale zenders.

aangepast door wernert

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En welke zenders zou het precies betreffen?

Wat voor kaarten heb je geregistreerd staan, alleen FTV of heb je een abonnement.

Canaldigitaal moet je toch in hun klantenbestand hebben staan om je te kunnen bellen met deze vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Ik kreeg net een telefoontje van iemand van CDS die zegt dat de overheid heeft besloten dat CDS geen NL'se FTA meer hoeft door te geven.

 

Dat zou dan BVN moeten zijn en een aantal regionale zenders, want die zijn als enige FTA denk ik.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou niet de eerste keer zijn wanneer veranderingen bij Canaldigitaal op deze manier wereldkundig gemaakt worden.

 

De eerste keer dat we iets hoorden over een speciaal CI module voor FOXsport was ook door een telefoontje van CD aan een klant.

 

In het geval van de Nederlandse publieke omroepen bepaalt de overheid of Ned 1,2,3  FTA,FTV of achter de decoder uitgezonden wordt.

Nu is bekend dat budgetten gesnoeid en bezuinigingen doorgevoerd worden......

 

Alleen... in het dagelijks leven is één bron geen bron,

Uitspraken van sommige medewerkers bij de Canaldigitaal helpdesk zijn niet in alle gevallen betrouwbaar gebleken.

Ik ben benieuwd of nog meer mensen een telefoontje hebben gekregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk nog steeds dat het een broodje Aap verhaal is (zeg maar Baquette Gorilla). De NPO heeft niets te maken met een commerciele uitbater als CDS. Het beeld wordt immers al versleuteld opgestraalt en is nooit FTA geweest. Als het nu andersom was had ik er nog wat bij kunnen denken. Schaar dit voorlopig onder de inmiddels beroemde misleidende marketing trucjes van Canal Digitaal. Ze willen gewoon mensen aan een vorm van betaald abo hebben.. De NPO wil geen extra geld, maar Canal Digitaal wil je extra geld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Mimisiku, er zijn in dit topic nu 2 meldingen, waardoor het erop lijkt dat dit geen broodje aap is maar een nieuwe strategie is van de publieke omroepen.

Ook op andere fora, waaronder consumentenfora druppelen ondertussen gelijksoortige meldingen binnen.

 

Tot nu toe hebben de Publieken betaald voor de doorgifte, dit was politiek zo gewild, omdat digitenne indertijd nog geen landelijke dekking had en men vond dat iedereen in staat moest zijn Nederland 1,2,3 te ontvangen.

Tot vandaag is de doorgifte van de 3 publieke zenders kosteloos, men dient slechts in bezit te zijn van een geregistreerde kaart. De zenders zijn wel FTV gecodeerd i.v.m. auteursrechten

 

Bezuinigingen bij de publieke omroepen zijn op dit moment realiteit, hetgeen zou kunnen betekenen dat men (de publieke omroepen?) deze gesubsidieerde doorgifte stopt.

Canaldigitaal zal als commercieel bedrijf de publieken niet zonder vergoeding doorgeven en de FTV verspreiding stoppen.

 

De omroepen zijn, wanneer ik goed geïnformeerd ben ook bijvoorbeeld bezig de "uitzending gemist" programma's achter een abonnement te stoppen.

 

Net als met de Foxsport versleuteling en het op de markt brengen van een nieuw CI+ module kwamen de eerste signalen doordat Canaldigitaal klanten uit de doelgroep ging bellen.

 

De tijd zal leren of deze manier van het wereldkundig maken van een bezuinigingsmaatregel bij de publieke omroepen en het veranderde beleid bij Canaldigitaal wederom op deze manier plaats gaat vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, medio 2014 via de kabel en digitenne.

Eens kijken of de 2e kamer dit nog ter sprake brengt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...