Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

CanalDigitaal heeft op het forum van kassa een bericht gepost:

 

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/vrij-te-ontvangen-ned-publieke-omroep/

 

Het klopt dat de Nederlandse Publieke Omroepen (Nederland 1, 2 en 3) in de loop van 2014 niet meer vrij te ontvangen zijn.

Dit is een direct gevolg van de bezuinigingen bij de NPO.

Onze medewerkers nemen momenteel contact op met gebruikers van het gratis Standaard NL pakket om deze te informeren over de wijziging en een voordelig aanbod op een abonnement te doen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u onze klantenservice contacteren op 0900-9323 (0,15 ct p/m).

 

Met vriendelijke groet,

Webcare Team CanalDigitaal

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Onze medewerkers nemen momenteel contact op met gebruikers van het gratis Standaard NL pakket om deze te informeren over de wijziging en een voordelig aanbod op een abonnement te doen."

 

Nou, ik ben benieuwd wanneer ze contact opnemen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen met een CanalDigitaal kaartje zonder abonnement via het KASSA-forum moeten horen, dat ze straks de Nederlandse publieke omroepen niet meer kunnen bekijken met hun kaartje. Dat dit gaat gebeuren, kan CanalDigitaal toch minimaal gewoon op hun site zetten.


Nu kun je wel beweren dat het geen beslissing van CanalDigitaal is geweest om de publieke zenders niet meer gratis door te geven maar de mensen hebben wel ongeveer €65,- betaald voor een kaart en dan nog €30,- registratiekosten, een bedrag van bijna €100,-

wat aan CanalDigitaal betaald is en waar je in hebt geïnvesteerd om er strakt niet meer de beoogde publieke omroepen te kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok tussen de vrouws benen dan maar en liegen en liegen, dan valt er nog van te genieten toch :)

 

Ik ziet het niet als de schuld van CD, dit is een beslissing van de NPO.

Het is maar de vraag of de NPO ooit wel een besluit over heeft genomen

Wat CD webcare is nou niet echt bepalend of het zo is.

 

En in 2014 zou het gaan gebeuren? Lekker vaag dus, kan 1 januari zijn 5 juli of 29 september of 14 december 2014.

 

Nogmaals: volgens CD zou inmiddels het Vlaamse aanbod (één, canvas,ketnet) totaal weg zijn van de 19,2 en dat is ook niet waar.

 

Misschien kan Mietde ons op de hoogte houden van een reactie van de NPO, dan wordt het duidelijker.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gebeld met canaldigitaal, klantenservice.

Die vertelde dat per 1 januari 2014  het doorgeven van ned 1 ned2 ned3/  12,95 per maand gaat kosten dus om de FTV zenders te kunnen blijven zien, ga je dit betalen.

het blijft wel werken op  de niet goedgekeurde ontvangers vertelde men mij, dus je hoeft er geen andere ontvanger of module voor aan te schaffen.

 

als ze dit nog eens doorvoeren zoals bij fox en de kaart met de module pairen gaat dit ook wer geld kosten vrees ik, je weet nooit of ze dit ook ineens binnen een paar maanden uitvoeren. Het is gewoon slecht dat ze dit pas 1 maand van te voren mondjes maat laten weten... op de website staat ook nog niets over de ftv zenders...die geld gaan kosten per maand.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BasisHD kost de eerste 3 maanden € 12,95, daarna 17,95.

€ 12,95 voor 3 zenders lijkt mij een slechte prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel, dus echt stel, dat het gaat gebeuren!

 

Dan kan je eigenlijk altijd terecht op BVN.

 

 

maar 1 januari 2014? man dat is nog maar een paar weken..

dat gaat hem dus nooit worden he.

er gaat ook nog ander half week af door de feestdagen.

 

leuk, en nu is het twaalf uur, 1 januari 2014, maar u heeft nu geen beeld meer diep in de nacht.

 

 

de klantenservice van .. ja die bieden vanaf 15 februari 2014 ook enkele reizen aan naar Mars :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar loopt cds al vooruit op de nieuwe mediawet.

De npo gaat hier helemaal niet over maar als de nieuwe mediawet cds in de kaart speelt zal die daar zeker gebruik van maken.

Hoe irritant ook, echt kwalijk kun je dat cds niet nemen.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336465-uitzondering-voor-digitenne-en-canaldigitaal-in-mediawet/

 

En dan met name (bron totaal tv):

 

Must-carry uitzondering voor CanalDigitaalIn de nieuwe mediawet wordt tevens verplichte doorgifte van
een must-carry zenderaanbod door tv-aanbieders vereist. Dit verplichte
zenderpakket bestaat uit de drie landelijke tv-zenders, de regionale tv-zender van
de provincie waarin de aanbieder zijn diensten aanbiedt, de tv-zenders van regionale
omroepen van de aangrenzende provincies en eventuele tv-zender van de lokale omroep.
Ook dienen de drie tv-zenders van de Vlaamse publieke omroep VRT verplicht in
het digitale basispakket aangeboden te worden. In het geval van CanalDigitaal
is er de uitzondering dat deze niet verplicht wordt om regionale omroepen in
het digitale basispakket aan te bieden. Daarnaast is het maar de vraag of CDS aan de nieuwe mediawet gehouden kan worden aangezien het een Luxemburgs bedrijf is.


Het lijkt er dus op dat een en ander mogelijk word voor cds vanwege het must-carry zenderaanbod.

Tot dusverre moesten ze ned123 ftv doorgeven maar met de nieuwe mediawet mag cds die in het kleinste pakket stoppen waar je dan wel een abonnement voor af moet sluiten.

Stoppen ze d'r een sloot sd zenders bij en vragen een premiumprijs voor dat pakket.

 

Wat mij betreft zetten ze de handel fta op een van de astra's zonder tussenkomst van cds.

En natuurlijk ook in HD.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...