Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten


TotaalTV meldt vanmiddag:

 

De tv- en radiozenders van de Nederlandse publieke omroep (NPO) zijn vanaf 1 augustus 2014 niet meer gratis via de satelliet te bekijken. Dat heeft de NPO aan Totaal TV bevestigd.


Lees verder in TotaalTV: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14611/publieke-omroep-niet-meer-gratis-via-satelliet.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dan ben ik toch benieuwd of we vanaf die datum nog wel kijk en luistergeld hoeven te betalen via de belastingheffing?

 

 

Het is overigens wel vreemd dat de NPO die moet bezuinigen niet inziet dat het stopzetten van de distributie via de Astra1 al zeker de helft scheelt in kosten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de radio zenders moeten ook betaald worden? In Emmen heeft 3FM geen tot slechte ontvangst. Hoe lossen zij dit op? 3FM zou voor Emmen in verband met groot signaal gedrag een extra FM zender krijgen. 

 

Blijft Radio 1 nog wel GRATIS? Die is nu ook niet gecodeerd?

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik protesteer :mad: :mad: :mad:

 

Wellicht is het handig op een rijtje te zetten wat de nadelen zijn van het niet meer ftv uitzenden via de schotel.

 

  1. geen ftv hd via digitenne en zowiezo een veel lagere beeldkwaliteit.
  2. vereisen aanschaf digitenne ontvanger (en smartcard?) voor wie een schotelantenne heeft.
  3. een dergelijke post zou eigenlijk blijvend aangepast moeten mogen worden hint hint...
  4. waar betalen we via de belastingen kijk en luistergeld voor?
aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er gebeurt vooralsnog niets met het settop box pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kennen we enkel verplichte doorgave van FTV zenders via kabel, al de rest is gecodeerd

Dat blijkt nu ook Europees vastgelegd te zijn

Al wie VRT wil zien via satelliet is verplicht zich te abonneren bij tv Vlaanderen, dat is nooit anders geweest.

Transponder ruimte kost geld en dat geld moet ergens vandaan komen.

Het zou me niks verwonderen als satelliet er van tussen valt, omdat daar een prijskaartje aan vast hangt.

Men kan moeilijk gaan eisen dat een privé firma geld gaat stopen in een product dat gratis wordt aangeleverd voor iedereen.

Daar hoort dus een compensatie bij.

Op de kabel kan men wel verplichtingen invoeren, zonder kosten.

Het komt er op neer, van zodra er een bron is waar het gratis kan, de kous voor de bewindslieden af is.

Dat dacht ik toch niet, De publieke zenders van Vlaanderen worden naar mijn beste weten gecodeerd op dvb-t kanalen 44 en 47 vanuit de zender Genk uitgezonden en ongecodeerd via kanaal 25. Dat laatstgenoemde ongecodeerde kanaal is ook verticaal vanuit Schoten in gebruik voor diezelfde drie publieke VRT netten.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beslissing ligt nu bij de aanbieder, hij die betaald bepaalt.

Laat ik nou zo dom zijn dat ik dacht dat ik met mijn belastinggeld voor de publieke radio en tv netten betaal!  Als je dan aan derden een hoop geld moet betalen om het te mogen ontvangen dan zou ik zeggen: haal desnoods Nederland 3 en Radio 3 uit de lucht en gebruik het geld om er voor te zorgen dat je het publiek dat via de belastingen voor de omroep betaalt weer normaal bereiken kunt. Het is van de gekke dat mensen lopen te protesteren dat de publieke omroep geld kost terwijl ze doodleuk goedpraten dat CanalDigitaal er bakken geld op verdient. Want wees wees eerlijk, als je al die kleine puinzendertjes uit Italië en Duitsland op Hotbird en Astra ziet dan weet je dat die transponders helemaal niet zo duur zijn. We worden gewoon uitgemolken en er wordt geprobeerd alle democratische gecontroleerde media uit te schakelen zodat we alleen nog maar naar zenders kijken die het standpunt van de commerciële bedrijven weergeeft. Dit lijkt een van de laatste stappen om alles wat de belangen van mensen in plaats van die van bedrijven verdedigt de genadeslag te geven zoals dat in de VS al jaren het geval is.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me goed herinner heeft RTL4 vaak politiek gevoelige misstanden als eerste in het nieuws gebracht.

Kan er totaal niet mee zitten dat er vroeger in serie als Baantjer ff Yakult, Nespresso  of een of ander hoofdpijnmiddeltje duidelijk in beeld gebracht werd. Mogen ze van mij vaker doen. En als ze de reclame tijdens en na de programmas wat meer afwisselen blijft die ook nog wel te verteren. Als het me te gek wordt gaat teletext erop en geluid op mute.

 

Maar mocht het democratisch verhaal achterblijven dan moeten we met zijn allen de portemonnee maar trekken. Ik hoop dat dan de onzin omroepen als BNN komen te vervallen. Die gasten schijnen leden gekocht te hebben op scholen. Ieder fresh lid was goed voor 6 euro.

Absoluut not done, en ondertussen teren ze fijntjes met die flauwekul van ze op onze belastingcenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...