Ga naar inhoud


Problemen met en klachten over TV Vlaanderen


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik geloof best dat het allemaal zo makkelijk niet meer is sinds ze gebruik maken van deze zwakke transponder om je schotel uit te richten om voldoende slechtweer reserve over te houden maar of het zo,n ramp is zoals het hier over doet komen wens ik te betwijfelen,ik vraag me af hoe het met al die andere tienduizend of misschien wel 50.000 klanten van tvvlaanderen gaat met kleine schoteltjes ik hoor hier maar een paar mensen klagen en als het echt zo'n ramp was geweest had ik dit toch al in de media of iets dergelijks gelezen (vernomen) moeten hebben lijkt mij,verder lees ik Ron3 dat je geen enkele zender op de 19.2 meer kan ontvangen van tvvlaanderen je ontvangt nog enkel de fta zenders als ik je goed begrijp....en dat heeft volgens jou alleen te maken met de zwakke transponders van tvvlaanderen ?

beste, stevie-v . Om niet in herhaling te moeten vallen , je kent mijn situatie ondertussen al , denk ik . Hoe kan je dan verklaren , dat plots niets meer te vinden is van de TVV zenders ? zelfs op ASTRA 3 heb ik ontvangst op de nederlandse fta's maar niet op de TVV transponders (???) Skew is goed uitgelijnd geweest , tenminste ik heb een goed en hoog signaal gehad , maar nu NIETS meer  . Het abonnement is ook al op voorhand betaald , dus daar kan het ook niet aan liggen , en dan nog dan had ik signaal moeten hebben .

 

Voorheen nooit problemen ondervonden (voor 8psk) , onlangs mijn decoder nog laten updaten , opnieuw zenderlijsten ingeladen, gisteren voor alle zekerheid op de TVV site mijn abbo aangepast naar de light versie , niets helpt  .

misschien dat ik op nieuw kosten ga doen , en dan toch maar voor een iets grotere schotel ga gaan voor mijn Kampeerbezigheden, achteraan de caravan is nog plaats . ;)  :D  post-69831-0-94285200-1385976268_thumb.jpg 

aangepast door Ron3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Geloof het of niet :

 

Ik heb eergisteren , om alle zaken uit te sluiten , mijn abonnement aangepast(gedowngrade) naar het basic light pakket (voorheen noemde dit bij mij BASIC, ik betaalde 146 euro per jaar). Op de zenderlijst die is bijgewerkt op 21/11/2013 staat dat je vtm ook in HD kan ontvangen . op het nieuwe pakket ,basic light, staat " VTM HD" hier "niet" meer bij vermeld wil je dit kunnen blijven ontvangen dan moet je upgraden naar het hoger pakket BASIC en dan betaal je natuurlijk ook meer. Ofwel zijn het een stelletje incompetente zakken aan het roer ofwel is men er op uit om stapsgewijs geld uit je zak te kloppen .Niets is stabiel bij deze firma .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten heb je met een Basic-Light abo VTM-HD, en ook met een extra kaart (Vlaamse zenders) à €2,5/m.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatste zenderlijst staat het zo vermeld: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

Met Basic nu volgens hun website:

BASIC

EEN HD - VTM HD - CANVAS HD - NAT GEO HD - EUROSPORT HD

 

BASIC LIGHT =

EEN HD -  CANVAS HD - NAT GEO HD

 

BASIC + = EEN HD - VTM HD - CANVAS HD - NAT GEO HD - EUROSPORT HD - LA UNE HD - RTL TVI HD - TRAVEL HD - MTV HD - DISCOVERY HD - NAT GEO WILD HD - NED 1/2/3 HD - BRAVA HD - HISTORY HD - AUTO MOTOR HD - HUSTLER HD -

 

Dus spreken ze zichzelf tegen, de zenderlijst heeft aan van wel, de info op de website van niet.

 

Wat een bedrijf hé

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook bevestigen dat ik met Basic Light VTM HD heb. Maar ze zijn dus waarschijnlijk weer aan het prutsen en eerst de nieuwe geen VTM HD meer te geven. De rest zal misschien volgen ?

Hoe zit dat volgens hun contract in mekaar ?

Kunnen zij de inhoud van je abonnement eenzijdig wijzigen ?

Normaal gezien moeten ze dat schriftelijk meedelen dacht ik en heb je dan het recht om op te zeggen.

Ik ben reeds sedert 2006 klant bij TVV en ik heb mijn abonnement nog nooit zelf gewijzigd. Maar ik stel wel vast dat de prijs omhoog gegaan is en het zenderaanbod in mijn pakket naar beneden (nu noemt dat basic light maar vroeger bestond dat niet).

Ze moeten wel in slechte papieren zitten begin ik nu ook te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht film opgenomen van ITV HD, zoals steeds is de HD kwaliteit daar van een ander niveau als TVV dat "voorschotelt", ondanks het in hun reclame's meermaals genoemde "adembenemend",

SD bij TVV is brak signaal, brakke kwalitiet, en slechte ontvangst.

HD zenders van TVV, maken het niet waar, het is de zwaktse kwaliteit die je kunt vinden op ASTRA (naar mijn mening).

 

Nou, als dat daar zo verder gaat, komt skyeurope hier dichterbij.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik had teneinde de slechte ontvangst van TVV kanalen , een upgrade gedaan van basis abo, naar basic light. De kostprijs was hetzelfde , dus ik vermoede dat dit enkel voor ontvanger wat zou uitmaken . Normaal liep mijn basis contract tot 30/06/2014 . Omdat ik blijkbaar een abonnementswijziging zou hebben gedaan rekenen ze me nu 71,4 euro bovenop het bestaande contract , en wijzigen ze de looptijd van het contract naar 31/12/2014. Echter ! TVV heeft mij nooit op de hoogte gebracht van deze wijziging .Ze onttrekken zich dus een 2de maal aan de informatieplicht die ze hebben volgens de WMPC wetgeving . Vandaag gaat het aangetekend schrijven op de bus dan hoef ik me niet meer druk te maken in een item dat "ONTSPANNING" zou moeten heten .Ik zal het wel doen met de free to air kanalen , dan schaaf ik mijn talen ook weer wat bij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron3,

Sorry, maar een upgrade van Basic naar basic light bestaat niet he.

Dat is downgraden.

En de kostprijs kan nooit hetzelfde zijn.

Basic = 15.90€

Basic light = 11.90€

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ron 3 heeft dus op zijn uitdrukkelijk verzoek het Basic pakket voor het contract einde afgekocht voor een eenmalig bedrag van € 71,40.

Verder is er op zijn uitdrukkelijk verzoek een Basic light contract afgesloten.

 

En nu wil hij dit nieuwe contract ook weer afkopen?

 

Opzeggen was eenvoudiger en goedkoper geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...