Ga naar inhoud


Hoe ET9000 instellen op twin LNB-gebruik


jhar1
Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

de laatste maanden is het me opgevallen dat ik steeds minder het één  kan kijken en het ander opnemen tegelijk van CanalDigitaal.

Even nagevraagd bij de locale SAT-leverancier, die vertelde me dat ik in plaats van 1 kabel, beide kabels moest aansluiten, maar dan wel de ontvanger daarop moet instellen.

Mijn vraag is : wat moet ik dan hoe en waar instellen ?

Een PLI-nummer zie ik zo niet, maar ik zie wel:

Enigma: Mar 28 2012

Laatste upgrade:mrt 31 2012 13:03:29

De vorige eigenaar van het desbetreffende Satellietbedrijf heeft indertijd de ontvanger voor me ingesteld. 

Ik ben verder tevreden met de stabiliteit van de PLI (ontvanger is niet aan Internet gekoppeld) en niet bekend met het upgraden ervan, dus als een PLi/upgrade niet nodig is,  

liever niet ;) .

 

Alvast bedankt voor de tips en suggesties !

 

Jaap

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

eerst en vooral zou ik je toch aanraden om de box te updaten, je draait een redelijk oud image. ;)

tuner instelling;

in menu-instellingen-zenders zoeken-tuner configuratie(screenshot)

 

post-66958-0-99077600-1387791028_thumb.jpg

 

je doet dit bij zowel tuner A als tuner B

 

oppassen dat je bij de 19.2 de KU band selecteerd en niet de KA band.

 

na het veranderen van de instellingen de box in het afsluit menu ff herstarten.

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Misschien kan je eerst vertellen hoeveel en welke LNB's je hebt.

- kan je de Astra 19.2 en 23.5 ontvangen?

- is/zijn het twin LNB's (dus met 2 uitgangen)?

- wat heb je nu staan onder menu-instellingen-zenders zoeken-tuner configuratie

 

Verder: heb je wel de zender wijzigingen verwerkt die er het laatste jaar zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het me gelukt de ET9000 goed in te stellen zonder een Pli-update door te voeren.

De LNB heeft 4 uitgangen, waarvan 2 gebruikt worden.

Initieel (vanaf begin 2010) had ik maar 1 kabel van de 2 in gebruik (de langste), nu dus allebei.

Ik heb de kortste met een koppelstukje en een goede prefab-kabel weten te verlengen waardoor de ontvanger op

dezelfde plek in het meubel kon blijven staan.

Toen ik er toch mee bezig was heb ik de 250GB HDD uitgebouwd en een 750 GB HDD ingebouwd, het opgenomen oude materiaal 

overzetten was een kwestie van per opname een  verplaatsing aanzetten en gedurende de nacht laten doorlopen. 

Voorafgaand aan een mogelijke update naar een hogere Pli ga ik eerst maar van de huidige Pli een backup maken.

 

Fijne kerstdagen en bedankt zover !

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een LNB met vier uitgangen waarvan je de uitgangen apart kunt gebruiken is dan dus een quad-LNB (al dan niet duo- of triple-sat).
Als je tuner A al goed hebt ingesteld en je hebt een tweede aparte kabel van de LNB naar de 2e tuner aangesloten, kan je tuner B instellen als 'gelijk aan tuner A':
post-40400-0-65028800-1388687340_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb inmiddels -eindelijk-  :blush: een upgrade doorgevoerd naar Pli 4.0.

Omdat de softcam niet meegeinstalleerd werd had ik geen zenderbeeld, wat wel even voor paniek zorgde.

Gelukkig had ik nog een oude Aston-cardreader waarmee de CD-kaart toch weer uitgelezen kon worden.

Hoofddoel van de upgrade was gebruik te kunnen maken van meer functionaliteiten, ik had gehoopt dat het kunnen opnemen van de ene zender en tegelijk kunnen kijken naar de andere daar ook bij hoort.

Helaas, opnemen van bijv. Fox en zappen naar een andere zender zorgt ervoor dat het beeld zwart wordt.

De opname loopt wèl door en is niet leeg, dat is wel een winstpunt met de upgrade.

De gehanteerde tunerconfiguratie is die zoals Philip (dirocca) aangaf.

 

Ligt dit nu aan de zendergroepering van CD ?

Of is er nog iets niet goed aan de configuratie van mijn systeem ?

aangepast door jhar1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kaart rechtstreeks in de box steken en een softcam ophalen uit de feed (menu-applicaties-druk groen). ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...