Ga naar inhoud

logins en wachtwoorden laten onthouden door pc is toch gevaarlijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

als ik zo menige pc gebruikers hoor,laten de meesten hun login en wachtwoord onthouden door de pc/browser.Dat is toch gevaarlijk?Als iemand bij de pc geraakt met bvb het programma SIW,dan lees je die zo allemaal uit.

IK log overal uit,laat nooit iets onthouden,en elke vrijdag verwijder ik cookie's internet geschiedenis enz door een programma.Ook trace eraser van your uninstaller laat ik ieder weekend lopen.

Maar ja,misschien zijn ze onwetend dat zo'n programma's bestaan als SIW en er zullen er wel nog zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Je bepaalt toch zelf wie er achter aan je pc komt? Als je een wachtwoord moet invoeren om in te kunnen loggen heb je voor 99.5% van de mensheid een aardige barriere opgeworpen...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je bepaalt toch zelf wie er achter aan je pc komt? Als je een wachtwoord moet invoeren om in te kunnen loggen heb je voor 99.5% van de mensheid een aardige barriere opgeworpen...

En als dit nu binnenkomt via het net?hacking of zo?Of via een backdoor.keuze's genoeg.

Ik doe het niet.Vind het te gevaarlijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Probleem is meer de malware die op je PC terecht komt en zo al je gegevens verstuurt zonder dat je er erg in hebt. Lokaal kun je zelf nog wel bepalen wie er aan/in je PC mag komen. Vroeger moest je een Mac of Linux PC hebben om virus veilig te zijn. Ook voor deze systemen is het gebruik van een virusscanner helaas nu ook onontbeerlijk (alhoewel veel minder last dan op een Wintel PC).

Gebruik nu een iPad die via WiFi aan een Netscreen hangt via VPN. In de Netscreen zijn alleen de bekende poorten open voor mail. Alle andere poorten zijn dicht. Zelfs een regel om onbekende TCP/UDP request te negeren. Bekende poorten als NetBIOS (13) e.d. worden genegeerd..

Zeg niet dat dit 100% veilig is, maar in elk geval kan XS4ALL zien dat ik er alles aan doe om de boel dicht te houden..

Geplaatst:

Over welke belangrijke wachtwoorden heb je het dan?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

En als dit nu binnenkomt via het net?hacking of zo?Of via een backdoor.keuze's genoeg.

Ik doe het niet.Vind het te gevaarlijk.

Als je gehackt bent of via een backdoor toegang is verkregen worden de gegevens in veel gevallen realtime doorgegeven of worden je ingetypte gegevens onderschept en apart bewaard en doorgesluisd. Dit is niet afhankelijk of je het zelf nu bewaard of niet

Als je echt veilig wil zijn moet je gewoon niet op een computer werken die verbonden is met het internet en geen data vanaf een datadrager afhaalt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Over welke belangrijke wachtwoorden heb je het dan?

e-mail,paypal,facebook,mijn eigen pagina van mijn provider om gegevens te wijzigen,abonnementen te wijzigen/aanvragen e.d.

Geplaatst:

Email wachtwoord en passwords van websites zoals Sat4all laat ik gewoon door de browser onthouden. Voor belangrijke wachtwoorden gebruik ik Keepass

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Jij denkt dus omdat je alles wist dat jou niets overkomt......!!!!

Zolang hackers gewoon het pentagon binnengaan maak ik me geen illusies,lees snowden.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zodra iemand uw ipadres heeft kan die persoon gemakkelijk op je computer komen of zelfs in je schotelontvanger als hij wil .Als je dus je opnames niet kwijt wilt of je ontvanger wilt beveiligen moet je hem van internet afhalen...maar goed je kunt je dus niet overal tegen beveiligen heeft totaal geen zin de kwaad willende komen er hoe dan ook wel in denk ik,,

Geplaatst:

De laatste tijd worden er regelmatig servers gehackt om daar 1000den inloggegevens tegelijk vanaf te plukken. Schiet tenmisnte een beetje op ipv computer voor computer :)  

Ik denk dus dat de kans dat je dat overkomt vele malen groter is dan dat ze via mallware ofzo van je computer gehaald worden.

Als je er eenmaal rekening mee houdt dat je computer geinfecteerd kan worden met dat soort programma's, is de kans net zo hoog dat je een keylogger op je computer krijgt. Eenmaal een keylogger op je systeem en kunt wachtwoorden verwijderen zo veel je wilt, maar dan is het toch al too late. Je browser wachtwoorden laten onthouden maakt volgens mij dus amper verschil in je veiligheid. (als ze willen lukt het ze toch wel!!)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Ze hacken de servers... Dus ze krijgen de gegevens vanaf de andere kant. Creditcard gegevens, inlog codes, noem maar op... 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...