Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 10:17 Geplaatst: gisteren om 10:17 (aangepast) 41 minuten geleden, OFDM zei: Daar komt Duitsland absoluut niet bij in de buurt en dan die beroemde Baustellen waar niemand te zien is over kilometers lengte. Dat is omdat het Bundesland (b.v. Nordrhein-Westfalen) al op voorhand van "der Bund" (de Duitse overheid in Berlijn, Minister von Verkehr) geld aanvragen moet om daarvoor in aanmerking te komen en dan worden reeds "voorbereidende werkzaamheden" gestart. De toekenning van die gelden laten heel lang op zich wachten, naast het feit dat de werkzaamheden aanbesteed moeten worden. gisteren om 10:23 aangepast door Tonskidutch Think Twice Céline Dion
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 1 uur terug, Tonskidutch zei: naast het feit dat de werkzaamheden aanbesteed moeten worden Het aanbesteden van wegwerkzaamheden is een normale procedure als de overheid op Bundes of Landes niveau uitbesteedt. Dit gaat altijd via een Ausschreibung waarop iedere firma kan aanbieden, waardoor de wegenbouw firma’s gelijke kansen hebben. En ja, dat kan lang duren. Ik neem aan dat het in NL niet anders is. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
gerrit B Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Wat mij altijd opvalt is dat men dan meteen 5, 10km of nog meer weg heeft opgebroken en dat je over het gehele stuk eigenlijk totaal niemand aan het werk ziet maar alleen op een bepaalde plek een paar mensen aan het werk ziet. Meestal is dat dan bij een brug of viaduct oid. en is die klaar dan gaat die ploeg naar de volgende. Ik zou denken zet even een paar mensen extra aan het werk en doe 2 of 3 van dit soort bruggen/viaducten gelijktijdig, dan hoeven de werkzaamheden ook geen maanden te duren. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 2 minuten geleden, gerrit B zei: Ik zou denken zet even een paar mensen extra aan het werk en doe 2 of 3 van dit soort bruggen/viaducten gelijktijdig, dan hoeven de werkzaamheden ook geen maanden te duren. een blik mensen open trekken is niet zo gemakkelijk.... Samsung 40D6510WS
gerrit B Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Dat is het argument wat je altijd hoort, maar er hebben meerdere partijen op zo'n klus ingeschreven en als ze de opdracht zouden hebben gekregen dan moeten die ook allemaal de mensen hebben om zoiets te kunnen doen. Dus de mensen zijn er wel alleen net even niet in voldoende mate bij het bedrijf die de opdracht heeft gekregen, met een beetje samenwerken kan een klus dan ook veel sneller uitgevoerd worden. Hier ligt dus waarschijnlijk gewoon een taak voor de overheid om dit beter aan te gaan sturen zodat het soepeler gaat lopen ipv. zich te verschuilen achter personeels tekort. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden 3 uren geleden, gerrit B zei: Wat mij altijd opvalt is dat men dan meteen 5, 10km of nog meer weg heeft opgebroken en dat je over het gehele stuk eigenlijk totaal niemand aan het werk ziet maar alleen op een bepaalde plek een paar mensen aan het werk ziet. Meestal is dat dan bij een brug of viaduct oid. en is die klaar dan gaat die ploeg naar de volgende. Ik zou denken zet even een paar mensen extra aan het werk en doe 2 of 3 van dit soort bruggen/viaducten gelijktijdig, dan hoeven de werkzaamheden ook geen maanden te duren. Dat zie ik hier vlakbij ook. Borden met 30Km want werk aan de winkel. Vervolgens zie je geen hond bezig en helemaal niet aan jouw kant want naast de andere baan liggen wat dingen. Dat regelt vanzelfsprekend wangedrag en mensen die 80 rijden en petje achterstevoren Golfjes die 120 rijden. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
minplus Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Wat in Nederland wel veel beter is dan bij de oosterburen is de mogelijkheid om van de snelweg af te komen bij een opstopping , want dat is daar een ramp.. En daarnaast naast de snelweg te parkeren. Vandaar dat de parkeerplaatsen hier vlak voor de grens vol staan met Duitse vrachtwagens Maar tanken is hier een ramp vergeleken met Duitsland. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden 1 uur geleden, minplus zei: Dat regelt vanzelfsprekend wangedrag en mensen die 80 rijden en petje achterstevoren Golfjes die 120 rijden Ja, dat klopt. De Golf GTI en dan zo’n gast erin met een petje achterstevoren. Dat hoort hoort bij elkaar. Vroeger als kind had ik ook zo’n petje andersom op. Maar toen was ik nog een kind en vond dat cool. 😎 Dat volwassen kerels dat doen, daar moet ik altijd om lachen. Die zijn nooit volwassen geworden en altijd nog het verstand van een kind of nog minder. Als ik zo’n l*l tegenkom met een petje verkeerd om dan weet ik altijd gelijk met wat voor een simpele puber ik te maken heb. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden Denkt terug aan de Opel Manta. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 26 minuten geleden, ceesv zei: Denkt terug aan de Opel Manta. Die gasten hadden gouden kettinkjes om, vossenstaart aan de achteruitkijkspiegel, blondje als vriendin die kapster was en een joekel van een Kenwood sticker op de achterruit. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
minplus Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden De Opel Manta was best leuk, net als de Commodore van m'n pa. Super geval binnen de snelheid. Maar de petje achterstevoren VW's met 100of meer te hard ... 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Alventali Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 4 uren geleden, minplus zei: En daarnaast naast de snelweg te parkeren. Vandaar dat de parkeerplaatsen hier vlak voor de grens vol staan met Duitse vrachtwagens Tijdens een file kan ik me dat wel indenken. Boetes voor het overschrijden van het rij tijden voor beroeps verkeer zijn niet mals. Die kunnen hoog oplopen tot duizenden euro's. iets wat de gemiddelde oost europese chauffeur zich niet kan veroorloven Daar komen de punten op het rijbewijs nog bij. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
minplus Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Heeft niets met boetes te maken. Hier zijn domweg enorm veel parkeerplekken voor vrachtwagens om te overnachten, over de grens vrijwel geen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 34 minuten geleden, minplus zei: over de grens vrijwel geen. nou, dat valt wel mee hoor. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Het is toch algemeen bekend dat er in Duitsland veel minder parkeerplaatsen zijn voor vrachtwagens. hier een linkje 25.000 parkeerplekken te kort voor vrachtverkeer Ik zie zelf regelmatig bij Raststätte bordjes staan met maximaal zoveel uren parkeren zodat men er niet kan overnachten oid. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen