gerrit B Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Ander voordeel is dat ik gewoon dagelijks 22L in de auto giet als ik een klus in het westen heb. Hierdoor dus minder gewicht meenemen maar belangrijker niet elke 2 dagen 5 km heen en 5 km terug om (veel duurdere brandstof) te tanken, maar gewoon tijdens het materiaal ophalen voor de volgende dag ook even 22L bijtanken. 6 uren geleden aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) voor NL mss wel maar naar belgie geld in feite dezelfde wetgeving tot ze je tegenhouden : vanaf 10 liter rekenen ze taksen aan en moeten zelfs militaire jerrycans zijn van 25 liter. Makkelijker is gewoon een dubbelwandige tank in je garage en laten leveren van buitenland want wij mogen simpelweg duizenden liters stokkeren voor eigen gebruik. Heb je die zelfs stukken goedkoper dan aan de pomp. 6 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Je moet je natuurlijk afvragen waarom je als Belg brandstof vanuit het buitenland mee zal gaan nemen? Misschien dat Luxemburg nog iets goedkoper is maar anders kun je gewoon tanken om de hoek waar de brandstof toch al stukken goedkoper is dan in het buitenland. Heb zelf gekeken of ik gewoon een tank van 1000L zou gaan plaatsen en dan 1 x in de zoveel tijd laten vullen, maar dat scheelt hier zo weinig dat het totaal niet interessant is als je ook de kosten voor het periodiek laten keuren ed. meerekent, eisen van je verzekeraar meetelt en dat je minder flexibel bent dan met losse tanks. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden een dubbelwandige bovengronds hoeft geen keuring en je diesel heb je aan de halve prijs van de pomp dus wel de moeite waard als je veel km doet.Vroeger reed ik minstens 1x per maand naar lux en dat was HEW 550 km en dus wel de moeite om een tank te zetten. Zelfs bij aankoop in belgie is het al de moeite want wij betaalden de helft van de pompprijs en tanken gaat evengoed met een auto pistool.Jaren DJ geweest en wij namen diesel bij onze baas die een 5K tank had liggen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
minplus Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Totaal geen opslag hier. Maar zoals ik eerder aangaf, je gaat als simpele man zonder bedrijf, zoals anderen hier wel, met een vrijwel lege tank naar Duitsland en hebt de rit er ruim uit bij het tanken. En koopt daar vervolgens voor 200 euri waar je hier 400 euri kwijt bent. Simpel toch? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 45 minuten geleden, bellejt zei: een dubbelwandige bovengronds hoeft geen keuring en je diesel heb je aan de halve prijs van de pomp dus wel de moeite waard als je veel km doet.Vroeger reed ik minstens 1x per maand naar lux en dat was HEW 550 km en dus wel de moeite om een tank te zetten verschil tussen België en Luxemburg is nu nog goed 11 cent, daar kun je geen 550 km voor rijden. Koop je hier diesel in grote hoeveelheden (dus 1000l of meer in 1 keer) dan krijg je geen transportkosten en betaal je 1,33 excl. BTW per liter en dat scheelt dus 0,5 cent per liter. Maar koop je een dieseltank van 1000l dan ben je al snel zo'n 2000 tot 3000 euro kwijt. Nu verbruik ik zo'n 3000 liter diesel per jaar, dus zou er al ruim 13 jaar over doen om alleen de tank terug te verdienen. Vandaar dus totaal niet interessant. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 30 minuten geleden, gerrit B zei: dus zou er al ruim 13 jaar over doen Ja, gerekend met het prijspeil van februari 2026. Maar of dat in Nederland zo blijft? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Dat weet je nooit en al helemaal niet met D66 in de regering. Dus ga het risico niet lopen en haal wel zo ongeveer elke 4 weken zo'n 300L op. Maar je moet ook eens kijken hoeveel Nederlandse kentekens je nu al bij de Duitse supermarkten ziet. Vroeger (20-30 jaar geleden) waren wij vaak als enige met gele kentekenplaten op een parkeerplaats, nu staan er soms meer auto's met een gele plaat dan met een witte plaat en wordt je door de medewerkers al in het Nederlands aangesproken. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen