Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Idd, dank FalconerThe!

 

Lees ook de VK van vandaag want de lage olieprijs begint enorme schade aan te richten aan de wereldeconomie. Als de prijs nog verder daalt (zeker mogelijk, met als gevolg dat de prijs aan de pomp nog wel 20 cent kan dalen!) zullen er landen eenvoudig falliet gaan. En geen kleine landen, Rusland is er bijvoorbeeld een van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees ook de VK van vandaag want de lage olieprijs begint enorme schade aan te richten aan de wereldeconomie. Als de prijs nog verder daalt (zeker mogelijk, met als gevolg dat de prijs aan de pomp nog wel 20 cent kan dalen!) zullen er landen eenvoudig falliet gaan. En geen kleine landen, Rusland is er bijvoorbeeld een van.

Dat heet toch gewoon marktwerking?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste gedeelte van de brandstof prijs bestaat uit accijns, marktwerking is daardoor beperkt.

Als de benzine € 0,00 kost betaal je aan de pomp nog steeds een € 1,-- aan accijns.

Kost de diesel ook € 0,00 betaal je aan de pomp nog steeds € 0,60

 

Veel ruimte om de prijs aan de pomp te kunnen laten zakken is er dus niet zelfs als de olie gratis zou zijn.

Benzine wordt nu voor € 1,30 verkocht (Hollandseveld, advies prijs € 1,516) waarvan € 0,30 beschikbaar is om de ruwe olie als benzine bij de verbruiker te krijgen.

Diesel wordt bij enkele pompen nu voor € 0,95 geleverd.

Het spul moet dus van ruwe olie naar diesel voor € 0,35 naar de gebruiker gebracht worden.

 

De grens voor de prijsdalingen is wel zo ongeveer bereikt, brandstof prijzen staan nu op een punt dat ze stabiliseren of omhoog kan zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heet toch gewoon marktwerking?

 

Zeker, maar dat maakt het nog niet goed.

 

Marktwerking heeft de banken in de US in 2006 over de kling gejaagd en daar hebben we 5 jaar diepe crises aan overgehouden. Wel als gevolg heel goedkoop lenen, net zoals we nu goedkoop kunnen tanken maar de gevolgen waren voor grote groepen destructief. Als Rusland falliet gaat dan duikt Europa meteen weer in crises (nog afgezien van de veiligheidsproblemen die kunnen ontstaan). Als het Arabisch schiereiland geld nodig heeft dan verkopen ze wat ze hier in Europa bezitten, en krijgen we meteen weer zware inflatie. Nog afgezien van het feit dat Nederland goud geld verdient in dat soort landen.

 

Ik ben niet blij met de lage diesel. Mijn bedrijven doen veel zaken met landen die geld verdienen aan olie en ik merk de gevolgen al. Kost me veel meer dan ik uitspaar aan de pomp. En ik ben bang dat dat voor heel veel mensen gaat gelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste gedeelte van de brandstof prijs bestaat uit accijns, marktwerking is daardoor beperkt.

Als de benzine € 0,00 kost betaal je aan de pomp nog steeds een € 1,-- aan accijns.

Kost de diesel ook € 0,00 betaal je aan de pomp nog steeds € 0,60

 

 

Nee. benzineaccijns  is percentueel. Kijk maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Benzineaccijns.  Als de benzine 0 cent kost betaal je 70% van 0, en dat is 0.

 

Daardoor is er nog voldoende ruimte om lager te gaan. Veel economen denken dat de bodem nog wel 15 to 20 cent lager ligt dan nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar ik het volgende lees:
 
Wikipedia:  De accijns is een vast bedrag per 1000 liter en dus onafhankelijk van prijsstijgingen.
 
Ik denk dat je je vergist.
Alleen de BTW is een percentuele heffing over de kostprijs en Accijns.
 

 
Een overzicht van de brandstofaccijnzen van 2015 (in eurocenten).

Benzine  77,41 Cent/liter

 

Diesel     49,01 Cent/liter

 

LPG        18,50 Cent/Liter

 

De prijs is opgebouwd uit de kostprijs brandstof + vergoeding pomphouder + Accijns + voorraad heffing = subtotaal +21% BTW.


 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergist je, deze tabel geeft bij een gegeven benzineprijs die hier niet vermeld is de verhouding tussen de verschillende kosten bestanddelen.

 

Lees onder de tabel maar het stukje

Aandeel van belastingen op prijzen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgezien van iets waar men zo op het eerste zicht niets aan kan wijzigen, al die percentjes..., is het wel eens tijd dat men de politiek een stamp onder hun gat geeft

 

Hoeveel jaar duurt deze slimme rekenopgave nu al?

-Opdat de staat veel centen in de schatkist krijgt!

En hoeveel heeft men er dan wel mee kunnen roven van de consument?

-Om andere begrotingstekorten te kunnen opvullen!

Wat betekend het voor de Lokale Situaties aan onze {schengen} grenzen?

-Over marktwerking en arbeidsloosheid wordt nooit per regio gesproken! (logisch want dan zie je wie de klos is en wie niet)

 

Wat hebben we er aan de Diesel die nog milieu onvriendelijker is dan benzine toch goedkoper te tanken?

Wat verteld men de consument en aan ons als maatschappij?

In het tabelletje zie je dat de waarheid al met voeten getreden wordt bij nummer een, de producentenprijs en alle andere percentjes.

 

Diesel is per definitie goedkoper daar tijdens het raffineren deze fractie met minder energie uit de ruwe Olie gehaald kan worden.

Diesel is door die grotere Waterstof Koolstof Moleculen slechter voor ons milieu dan benzine (optimale verbranding mijn voet en bedrog betreffende de uitlaatgassen al om)

Diesel zou in zogenaamd zwaardere Automobielen met dus meer wegenbelasting moeten worden verdisconteerd. (er is niks zwaarder aan een Diesel voertuig)

Er wordt oogluikend een milieupest machine aan de klant verkocht zonder werkende roetfilter en met veel te veel NOx uitstoot.

De omzet is het geheim, niet de prijs!

 

Die hele accijns en belastingen moeten op de schop.

Maar niemand durft het

Daar de staat er teveel aan verdiend, ja teveel is dus; elders kan men niet verdienen, dan hou je de mond.

En solidariteit met een diesel-tankende-automobilist ben ik wars van.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

diesel 0.919€

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...