Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Een kleine update over de prijs van LPG in België : zojuist getankt voor 0,292 euro/liter. En daar krijg ik nog een korting op omdat ik met een kaart van het merk betaal  :P. Is nooit zo goedkoop geweest of hééél lang geleden, toen ik nog met bedrijfswagens moest rijden en dus aan LPG niet kon.

Raar dat er maar 0,3% van alle wagens in België op LPG rijden. Zijn er zo weinig slimme mensen in het land ?   :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LPG is niet zo populair meer, omdat de tank veel ruimte in beslag neemt, of indien weggewerkt, de actieradius begrensd is.

Je mag met zo een tank in je wagen niet in iedere parkeergarage parkeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland rijdt ook maar 2% van de personenauto's op LPG. Dat is ook niet veel maar toch maar toch ongeveer 7x zo veel als in België.

Zijn Nederlanders dan toch slimmer als ze naar hun portemonnee kijken?

 

als het om de algemene gezondheid gaat is dat natuurlijk helemaal niet het geval,

qua gierigheid is bekend van de nederlanders; dan verkoopt men zelfs zijn grootmoeder

en uitlaatgassen in het algemeen zal hun jeuken.

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat LPG niet populair is in NL omdat je vreselijk veel wegenbelasting moet betalen als je op gas rijdt...  je moet dus behoorlijk wat rijden om voordeel te halen.... dat is net als met diesel, als je 'slechts 12-15 000 km rijdt is benzine voordeliger... en dan scheelt het ook nog eens als je een relatief groot deel van je kilometers in landen rijdt waar LPG nóg duurder is als in NL en moeilijk verkrijgbaar is.... dan moet je alsnog op benzine rijden terwijl je wel de torenhoge belasting mag betalen.

Ik heb vroeger nog op LPG gereden toen LPG in Nederland ca fl 0,25 kostte....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat LPG niet populair is in NL omdat je vreselijk veel wegenbelasting moet betalen als je op gas rijdt...  je moet dus behoorlijk wat rijden om voordeel te halen.... dat is net als met diesel, als je 'slechts 12-15 000 km rijdt is benzine voordeliger... en dan scheelt het ook nog eens als je een relatief groot deel van je kilometers in landen rijdt waar LPG nóg duurder is als in NL en moeilijk verkrijgbaar is.... dan moet je alsnog op benzine rijden terwijl je wel de torenhoge belasting mag betalen.

Ik heb vroeger nog op LPG gereden toen LPG in Nederland ca fl 0,25 kostte....

Die "torenhoge" belasting valt wel mee hoor. Ik betaal voor mijn auto € 108,00 per maand dat is slechts een € 40,00 meer dan normaal. Moet er wel bij zeggen dat ik rekening heb gehouden met de bijtelling van de gasinstallatie qua gewicht (80% tankinhoud in liters aan kilo's). In mij geval betreft het een 55 liter tank waardoor ik op een gewicht van 1649kg kom. Het omslagpunt ligt beduidend lager dan de 12-15000 km die jij opgeeft.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LPG is niet zo populair meer, omdat de tank veel ruimte in beslag neemt, of indien weggewerkt, de actieradius begrensd is.

Je mag met zo een tank in je wagen niet in iedere parkeergarage parkeren.

Nee de populariteit daalt omdat inmiddels 60% van de verkochte auto's lease zijn. En parkeren mag ik overal hoor. Ook in parkeergarages.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wegenbelasting schreeuwend duur in nederland in vergelijk met spanje , een aantal op het forum hier zullen dat ook wel weten.

Grote terreinwagen diesel -- 68 euro per jaar. hangt wel een beetje van de plaats af waar je woont, is namelijk een gemeentelijke belasting

aangepast door maxwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wegenbelasting schreeuwend duur in nederland in vergelijk met spanje , een aantal op het forum hier zullen dat ook wel weten.

Grote terreinwagen diesel -- 68 euro per jaar. hangt wel een beetje van de plaats af waar je woont, is namelijk een gemeentelijke belasting

Ja en dan durft men hier het gore lef nog te hebben om te praten over rekeningrijden en tolwegen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...