Ga naar inhoud


Overstappen naar andere internetprovider.


ShAmAlKo

Aanbevolen berichten

de KPN meneer heeft een fluke meter in handen en test de koper op isra punt

daarna test die de koper in de centrale (een ordinaire verdeelkast x kilometer van je huis verwijdert)

hij ziet eventueel hier of daar een probleem aan het koper of andere verbindingen

 

ik had hier een koper kern breuk aan het isra punt en in de centrale was er ook iets mis met de klem connectors

als die meneer van de KPN die het netbeheer doet en op locatie komt meten tijd en zin heeft, vindt hij jouw probleem

en dan is overstappen misschien niet eens nodig

 

want on-ontdekte kabelbreuk zou bij een andere provider exact het zelfde probleem opleveren

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


muppet,

als je drie keer telefoneert met je provider (en die is overigens ook dochter van KPN) dan komt er kosteloos een monteur

(mede omdat ze het van achter hun pC ook bedenkelijk vinden bij hun support toegang op je router)

een heel aardige man met leesbril die met jou de bedrading en router bekijkt

misschien heb ik wat dat betreft toen geluk gehad { now 53 down / 5,3 up } mooi resultaat voor het abonnement dat ik heb!

 

sjaak(k),

zoń technicus ben ik natuurlijk niet om te zeggen of het een fluke of scope is :D maar dat wist je al

maar algemeen

veel mensen wisselen zonder de koper te hebben onderzocht en dan levert overstappen geen reet op (excuse my words)

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de uitval veroozaakt zou worden door de systemen van telfort dan zouden alle klanten daar last van hebben. Ga er dus maar vanuit dat het probleem bij jou thuis zit, of anders in de lijn van de centrale naar jouw huis. Aangezien UPC en alle andere providers die lijn ook gebruiken zal dat niks oplossen.

 

Dus eerst maar eens uitzoeken of het probleem bij jou thuis zit. Even een ander modem proberen ofzo.

UPC en Ziggo maken geen gebruik van koperen telefoon lijnen. Zij hebben een eigen coax netwerk.

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk wel één belangrijk punt van " mati " ;)

ofschoon coax wel iets dikker koper is ook daar kan het fout gaan, maar meestal met de mantel en stekkers

 

en zelfs heel vaak in huis installaties met diverse doorlus wanddozen "het zogenaamde prutswerk" waar het analoog signaal nog net genoeg signaal geeft voor de oude analoge tuners

 

wie dit soort stekkers nog gebruikt tegenwoordig?

 

terug on topic>

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort stekker zijn echt uit den boze.  Ik heb het zelf ondervonden. Ik ging over op Ziggo maar had geen ontvangst op een paar populaire zenders. Ik had nog oudere kabels liggen met dit type connector.  Ik bedacht: "voordat ik ga klagen eerst goede stekkers monteren" 

 

Ik ga naar de lokale bouwmarkt en koop daar connectoren voorzien van het kabel keur logo (geheel van metaal).... Monteer ze en problemen meteen over...  Montage is super simpel..

 

4312431_01.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm kras er maar eens overheen dan zul je waarschijnlijk zien dat het pb plastic is met een chroom laagje die geen drol af schermt, in de bouwmarkt verkopen ze over het algemeen troep. Een echte IEC stekker koop je van Hirschman of Tratec die zijn echt hf dicht.

 

koswi3_1.jpg

De mijne is echt van metaal.... van een gerenommeerd merk :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk wel één belangrijk punt van " mati " ;)

ofschoon coax wel iets dikker koper is ook daar kan het fout gaan, maar meestal met de mantel en stekkers

 

en zelfs heel vaak in huis installaties met diverse doorlus wanddozen "het zogenaamde prutswerk" waar het analoog signaal nog net genoeg signaal geeft voor de oude analoge tuners

 

wie dit soort stekkers nog gebruikt tegenwoordig?

 

terug on topic>

Velen durven dan nog te beweren dat dit de beste stekkers zijn  :cry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

nou zeg overstappen en vanaf dag 1 problemen

met internet

met telefoon

met modem

van ziggo na montage en inrichten door monteur aan huis

pfff...

nameserver niet geaccepteerd

dan maar op dhcp

oké maar dan nu weer de gaming poort voor het online schaakspel aanpassen

 

wat een gedoe zeg

bedenk je vooraf heel goed waar je aan begint.

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...