Ga naar inhoud


Welke USB Harddisk is geschikt


matthijs12

Aanbevolen berichten


Ik zou gaan voor een WesternDigital Elements Desktop. Ik heb een 1TB aan mijn ET9500 hangen. Superstil en ruimte zat. Een 2TB kost tegenwoordig 75 euro. Zoek eens via Tweakers Pricewatch. Voor de snelheid heb je USB 3.0 niet nodig, dus USB 2.0 is is genoeg. Als je deze schijf ooit ook voor andere toepassingen wilt gebruiken, is het wellicht handig om toch die paar euro extra te betalen en voor USB 3.0 te gaan.

 

Die WesternDigital doet een 'spin down' als hij niet gebruikt wordt, dat scheelt stroomverbruik, warmte en geluid (als je hem uberhaupt hoort als hij draait). Hou er wel rekening mee dat het (automatisch) opstarten van je harddisk soms net even een paar seconden te lang duurt voor timeshift opnames. Ik heb dat opgelost door er kleine USB stick van (ik geloof) 16Gb in te stoppen en de locatie van de timeshift opnames naar die stick te laten verwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb (nog maar een paar weken) een Xtrend ET4000 met daaraan een USB harddisk van Western Digital met 3TB en USB 3.0.

De ET4000 heeft USB 2.0, maar als je hem aan een PC hangt is de hogere snelheid fijn.

Opnamen gaan echter niet altijd goed - opnamen bevatten soms flinke haperingen in zowel beeld als geluid.

Is USB 2.0 werkelijk snel genoeg om tegelijk een programma op te nemen en een andere opname te bekijken?

Op mijn VU+ Duo werkte dat prima, maar dan met een interne harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is een USB-schijf die ext4 is geformateerd ook nog bruikbaar als je hem loskoppeld van de box en hem direct in een USB-poort van je PC hangt?

 

Ik heb overigens mijn USB-schijf niet ext4 geformateerd en hangt zonder problemen/haperingen aan mijn XT9500. Maar daarbij zijn dus zowel de box als de schijf type USB 2.0. Zou het kunnen liggen aan het feit dat de box USB 2.0 poorten heeft en de USB schijf van QOD een 3.0 poort heeft? Dus dat de ET4000 van hem een soort van 'compatibiliteitsproblemen' heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een moderne HDD moet, als hij op ext3 of ext4 geformatteerd is, geen problemen geven bij opnames etc. De USB 2.0 is dan, als alles goed is, ook het probleem niet.

Daarbij niet te moeilijk doen over het bereiken van de HDD, gewoon benaderen via het netwerk via de ontvanger (hier een eenvoudige ET5000), gaat echt prima.

Bij de "windhoos"-laptops die ik hier heb staan is mijn ext3-HDD (Toshiba 750 Gb) niet direct via de usb-poort te bereiken, wel als ik hem aan een laptop met Linux hang.

Dus volgens mij inderdaad formatteren op ext3 of ext4 en het probleem zou over moeten zijn.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...