Ga naar inhoud


cacheex tussen 2 ontvangers hoe moet dit


Aanbevolen berichten

Het lijkt me ook logischer om aparte readers aan te houden voor cache en voor ecm's, De ingewikkelde constructie met cacheex mode 3 heb ik ook nooit begrepen, maar het was destijds de enige manier om goed cache over te halen. Ik heb het voor nu ook opgelost met een aparte reader, maar ben benieuwd wat de devs er nog over kunnen melden.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We zijn weer wat wijzer... in nieuwere versies zit een optie bij de reader en de user om ecm requests toe te staan. Die moet je aanzetten op zowel reader als user en dan kun je wel ecm requests doen over een cache reader. Optie is allow_request, staat helemaal onderaan de pagina bij zowel reader als user.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat gebeurt wel eens. Je hebt een "top" config en "alles" werkt, heeft een of andere idioot weer een nieuwe setting bedacht die je niet meegekregen hebt. Op een dag denk je, ik zal eens ff een keer upgraden en dan kom je in de knoei.

Dan is het weer ff researchen om weer tot een optimaal werkend geheel te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me dan het meest dwars zit is als je op zo'n nieuwe optie klikt en je komt bij oude informatie in de wiki of er is helemaal geen informatie in de wiki. Ik begrijp dat het allemaal liefde en oud papier is, maar voor de acceptatie van het product zou actief de wiki bijwerken ook wel helpen. Voor nu werkt het weer.

 

Hoe kan ik trouwens een change doorvoeren in de SVN van OScam? Ik wil een simpele wijziging waarbij ik meer dyndns hostnamen kan toevoegen dan het huidige maximum van 3

Het betreft #define MAX_HTTP_DYNDNS 3           // maximum allowed Dyndns addresses for webif access in globals.h in de trunk :)

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat gebeurt wel eens. Je hebt een "top" config en "alles" werkt, heeft een of andere idioot weer een nieuwe setting bedacht die je niet meegekregen hebt. Op een dag denk je, ik zal eens ff een keer upgraden en dan kom je in de knoei.

Dan is het weer ff researchen om weer tot een optimaal werkend geheel te komen.

ja een regelmatige bijscholing / studie blijft het dus toch

heb het nu ook weer goed werken...

 

wat echter ook opvalt is 127.0.0.1 / 0.0.0.0 of het werkelijke IP gebruiken van de receiver

daar zit nu ook weer iets van die idioot :D op de achtergrond dat ik nog probeer te begrijpen ;)

in samenhang met [camd35] disconnected: reason rto

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké heren,

zie het al >

solo2

ik heb twee readers naar de duo2 ( A- knaldigital per CCcam protocol poort 12010 en B- knaldigital per camd35 protokol poort 13010)

en één reader voor de sky kaart

duo2

ik heb twee readers naar de solo2 ( A- sky per CCcam protocol 12010 en B- sky per camd35 protokol 13010)

en één reader voor de knaldigital kaart

reader B- was niet geactiveerd op de duo2 Duh!!! dan geeft ie rto terwijl die toch even connect voor 8 a 9 seconden

opgelost

 

maar had wel een enkele freezer gisteren, is cachex 2 beter?

push en pull begrijp ik nog niet zo goed

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

c  1  anonymous  OFF  OFF  0.0.0.0  0  dvbapi  24.04.14 11:29:58  01d 07:56:01  09C4:0032  SKY Deutchland: TNT Serie  by cache3 (145ms)  00:00:04  OK

 

 

cache3 <> dat is toch geen verwijzing naar cachex3

dat heb ik nergens ingesteld

"me not know me stupido" (quote uit, in the name of the rose)

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De orginele vraag gaat over cache-ex indoor... echt zonde van je tijd om dit in te regelen:

 

Als je op de slaapkamerbox met originele ecm request en "sharing" protocol bv vraagt aan de huiskamerbox een bepaalde ecm en de huiskamer box heeft deze toevallig al onderhanden gehad (beiden kijken bv rtl4 of nemen een zelfde kanaal op als de ander kijkt) dan deelt oscam op de huiskamer box de controlword uit vanuit de cache. De ecm request wordt niet nogmaals naar de kaart doorgezet.

Cache-ex is een protocol dat puur de controlwords shared zodat andere boxen hun ecm request niet eens naar buiten hoeven te sturen en direct de juiste controlword uit hun lokale oscam cache pakken die telkens geinjecteerd wordt met laatste controlwords van andere boxen.

Dit kan boeiend zijn met een groot vrienden netwerk maar met intern sharen heeft het geen rendement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Even dit topic omhoog jagen, zit hier met een 5tal stbs ( OSCam r10071 en hoger ) en allen gebruiken een kaartje, voor de duidelijkheid LAN... 

Een van de boxen is de hoofdbox, welke dus AU=1 heeft aanstaan ( rest 0 ), cacheex is volgens mij in afgelopen maanden flink aangepakt en aangezien laatste bericht dateert van eind april vraag ik mij af of het statement van "theparasol" nog steeds geldt als jje e bedenkt, dat 5 boxjes in huis tegelijk kunnen staan te loeien. bovendien vind ik het eens aardig om te kijken of je zo eea kan tweaken ...  Bovendien is protocol cs378x gebruikt ...

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals... in een LAN omgeving is cacheex totaal niet interessant. Stel dat alle vijf de boxen tegelijk een ecm vragen dan kan je kaart dit nog fluitend afhandelen (ZIGGO). cacheex geeft meer verkeer dan het je oplevert aan besparing op ecm's. Daarbij... als je 1 oscam server in je LAN hebt en je stuurt die 5 boxen naar die ene server dan hebben ze het voordeel al van cached ecm's. Probeer me dus voor te stellen in welke situatie jij er voordeel aan zou hebben behalve voor testdoeleindes.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...