Ga naar inhoud


Een reader, 2 kaarten met oscam


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om in de oscamserver-file de cardreader te laten pendelen tussen een Seca-3 en een Conax card? Ik heb er nu een server-file in staan die beide kaarten kan lezen (niet tegelijkertijd natuurlijk) met dien verstande dat ik of voor het Seca-3 gedeelte of voor het Conax gedeelte hekjes plaats, afhankelijk waar ik naar wil kijken. Een multicas gebaseerd op oscam dus eigenlijk. Het gaat om een experiment, er staat hier ook een doos met twee cardreaders!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat je een server of 1e STB hebt staan met Oscam en een 2e STB door jou als  "doos" betiteld.

 

Ook Oscam op die bewuste "doos" en 3 readers erin (2 met card) de derde reader leest de server/STB1 voor het dvbapi-gedeelte.

De twee local cardreaders voor de Seca-3 en een Conax card verstrek je enkel aan de server/STB, dus niet aan eigen "doos"

Op deze wijze heb je een centrale server/STB1 draaien met een 2e "doos" eraan. welke tevens je cardlezer(s) is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers, dank voor je antwoord maar met de opmerking dat er hier een "doos met twee cardreaders staat" wilde ik de suggestie's, koop een STB met twee...etc. voorblijven. Ik heb dus ook een doos met een reader en daar wilde ik de oscam zo op configureren dat ik er een Seca3 en een Conax-card om de beurt mee kan uitlezen. De oscam dus configureren als een soort mcas voor m'n beide kaarten. Zoals ik al in m'n eerdere bericht liet weten kan ik in de server-file of de ene reader of de andere activeren met behulp van hekjes.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Amiko Alien waarmee ik bovenstaande wil uitproberen. Dus twee kaarten in de triple-reader, een Seca3 en een Conax. Seca in de reader en Conax in de interne reader werkt, maar andersom niet. Het lijkt erop dat de Conax uberhaupt niet gelezen wordt in de Argolis :crazy:.  Het is een experiment en ik kan kijken, met de kaarten in de twee raders op de DB8000, ik doe nog even voort en laat het weten.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo waterpas,

 

Zelf zou ik twee readers aanmaken en in de webinterface één van de twee op pauze klikken.

Zelfs als je bijvoorbeeld een reboot doet dan blijft die setting zo.

Dus andere kaart erin, één op pauze zetten, andere weer aktiveren, klaar.

aangepast door Arnoldsat

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...