Ga naar inhoud


Oscam updaten, kan nieuwe versie niet starten


quattro
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele tijd bezig om oscam voor mijn VU+ Solo2 te compileren. Het compileren lukt prima, alleen krijg ik de nieuwe oscam versie niet aan de praat. De werkwijze:

 

- Via Filezille het bestand oscam-svn9449-mipsoe20-webif in de map /usr/bin geplaatst. 

- Het bestaande (oscam_1.20-unstable-8972) bestand hernoemd, en het geuploade bestand deze naam gegeven. 

- via telnet "chmod 755 /usr/bin/oscam_1.20-unstable-8972" 

- via telnet "usr/bin/oscam_1.20-unstable-8972" 

 

ik krijg dan deze melding:

 

root@vusolo2:~# chmod 755 /usr/bin/oscam_1.20-unstable-8972
root@vusolo2:~# /usr/bin/oscam_1.20-unstable-8972
/usr/bin/oscam_1.20-unstable-8972: error while loading shared libraries: it_hitcache: cannot open shared object file: No such file or directory
root@vusolo2:~# 

 

 

 

Ondertussen heb ik van Toppers een oscam bin gekregen die bij hem werkt. Bij mij niet. Het is me inmiddels dus wel duidelijk dat ik het ergens in mn onvanger moet zoeken ipv in het compileren. Vandaar dat ik dit topic hier open ipv in de oscam sectie. 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

wat is precies de lol van het zelf compileren van de oscam binaries? Wijzig je zelf instellingen of wijzig je de code alvorens te compilen? Als dat niet zo is kan je net zo goed een gecompileerde versie downloaden, dat resultaat zou hetzelfde moeten opleveren...

 

Daarnaast ben ik zelf niet zo'n voorstander van een ding te compileren met versie 9449 en het resultaat dan oscam_1.20-unstable-8972 te noemen. Zelf download ik meestal een gecompileerde versie, en zet die in /usr/bin, noem hem dan oscam_1.20-unstable_versie. Vervolgens een chmod 755 van die binary, en daarna pas ik het start script aan zodat de correcte versie wordt gestart.

 

in vti staat het startscript in /usr/script/oscam_1.20-unstable_versie.sh, en in /etc/init.d/ staat een current_cam.sh welke gelinkt is naar of /usr/script/oscam_1.20-unstable_versie.sh, of /usr/script/CCcam_versie.sh

 

Ik zou voor het compileren even kijken of je libraries static kan linken met een parameter, en anders gewoon een kant en klare downloaden. Draait die wel?

 

Welk image heb je draaien, en is dat verschillend wat toppers heeft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat precies de lol is? Hmm, tsja wat is de lol van een hobby?  ;)

Ik heb oscam op mn fritzbox, een dm800 en VU+. Steeds voor elke box weer een actuele versie zoeken en downloaden schiet ook niet echt op. Gaat nu met zelf compileren een stukje sneller. Reviesienr updaten en binnen no time heb je voor elke box de nieuwe bin. (en ja ik weet het, is niet echt nodig om steeds weer de laatste versie te hebben).

 

Maar goed, na de nodige uurtjes uitproberen en een nieuwe flash ben ik inmiddels ook achter de oorzaak. Als ik de bin bestanden vanaf mn linux computer met FileZilla upload werkt het niet. Als ik ze vanaf mn windows computer upload met DCC werkt het allemaal prima...  :crazy: Vanaf die windows computer ook geprobeerd met FileZilla, werkt ook niet. 

 

Iemand enig idee waarom het met DCC wel werkt en met FZ niet???

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

kijk eens in de settings van Filezilla onder transfers/file types of die wel op binaries staat? Zie attachmentSettings_025.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat bij Filezilla veel instelbaar is (ook voor verschillende sessies) kun je een en ander over het hoofd zien

zo ook passive mode en active mode

 

omdat DCC_E2 simpel gezegd voor je receiver beheer gemaakt is en een linux compatibele editor heeft, gebruik die dan ook ipv de uitgebreidere Filezilla

(is mijn advies)

 

o ja, nog iets!

omdat je direct op de box editeert middels DCC_E2, blijven de attributen van het bestand origineel

als je heen en weer kopieert via windows en een ftp client kunnen de attributen wel eens wijzigen, waardoor bepaalde bestanden niet meer uitvoerbaar zijn

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat bij Filezilla veel instelbaar is (ook voor verschillende sessies) kun je een en ander over het hoofd zien

zo ook passive mode en active mode

 

omdat DCC_E2 simpel gezegd voor je receiver beheer gemaakt is en een linux compatibele editor heeft, gebruik die dan ook ipv de uitgebreidere Filezilla

(is mijn advies)

 

 

Prima, vanaf mn windows pc gebruik ik idd DCC. Maar voor ubuntu is er geen DCC.

Zal morgen de tip van wiz even proberen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

+1 voor wiz, daar ben ik ook al eens wat uurtjes zoet mee geweest waarom een bin het niet deed.

Alle rechten en executables stonden goed, maar niet draaien ... ook niet vanaf de commandprompt .. wazige errors enz.

 

Omgezet naar transfer binary en gelijk draaien ... wel even de rechten goed zetten enzo.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, vanaf mn windows pc gebruik ik idd DCC. Maar voor ubuntu is er geen DCC.

Zal morgen de tip van wiz even proberen.

@ Quattro

als je ubuntu gebruikt kun je sosiewo je bestanden direct op de VU+ editeren

(heb m als samba netwerk in de filemanager en klik de VU+ en edit mijn bestandjes)

ook die laat de attributes ongemoeid

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Quattro

als je ubuntu gebruikt kun je sosiewo je bestanden direct op de VU+ editeren

(heb m als samba netwerk in de filemanager en klik de VU+ en edit mijn bestandjes)

ook die laat de attributes ongemoeid

ciao

Verrek, niet eens gedacht. Ook dat gaan we proberen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...