Ga naar inhoud


Vu+ duo2 en Spaun sar 411f probleem. Hulp gezocht.


Bruno511079

Aanbevolen berichten

oplossing:::  als je die spaun aangesloten hebt moet je een restart doen met je vu duo of duo 2

de stroom eraf en je vu opnieuw laten opstarten dan doen de spaun 's het wel

dit probleem heb ik zelf gehad met de spaun en na een herstart van openpli was het opgelost en deden ze het wel

 

Ik heb bij het aansluiten inderdaad stroom er af gehaald (knopje achterkant) en opnieuw opgestart. Dat doe ik altijd als ik iets nieuws installeer. Dat zit er bij mij in gebakken van vroeger vanwege windows haha.

 

Ook dit hielp niet. Hij doet het nog steeds dus ja. Andere experts die meehielpen snappen er ook niks van. 

 

Enige wat ik nu niet gedaan heb is op poort 4 van de diseqc die niet in gebruik is geen afsluitweerstand dopjes er op gedaan. Daarnaast was ten tijde van installatie en testen de tweede diseqc niet aangesloten. dus de tweede set kabels vanuit de lnbs hingen los. Dig zijn de enige verschillen maar het lijkt me sterk dat dit voor de problemen zorgden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je een keer poort 4 selecteert staat er 18 Volt op die 75 Ohm weerstand.

Dan moet die weerstand wel bijna 5 Watt dissipieren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een keer poort 4 selecteert staat er 18 Volt op die 75 Ohm weerstand.

Dan moet die weerstand wel bijna 5 Watt dissipieren.

Ik snap het niet helemaal, maar zeggen jullie nu dat het aan dat dopje lag? Kan dat? Ik heb dat dopje gekocht eigenlijk om de ongebruikte poort 4 (water)dicht te maken ter bscherming.

 

Wat is het effect nu van die afsluitweerstand? Ik weet wel dat diseqc 2.0 bidirectioneel is. Wordt alles dan terug gekaatsts wat voor problemen zorgt? Of is het gewoon iets stoms wat ik gdaan heb wat niets met het probleem te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@ Tonskidutch-

 

Weet  nog van mijn elektronica-opleiding (LANG geleden...) dat je alle ongebruikte poorten van een switch, splitter, coupler, combiner etc. moet afsluiten met een dummyload, ter vermijding van reflecties in het netwerk.

Is dat niet merkbaar als je de poort open laat?

Maar die dingen voerden geen DC door, dus ja 18 VDC over 75 ohm is NIET leuk!

Eigenlijk zou er dan een klein smd condensatortje in serie met de weerstand moeten, niet groter dan 0,1 pF: een klein stukje getwist geïsoleerd draad zal "het" ook wel doen...dient dan als DC blok maar grotere waarden gaan weer meespelen in de configuratie.

 

Pfff, weer een hoop om over na te denken...

 

Hoe dan ook, heb hier nu ook 3 Spauns liggen voor mijn nieuwe platdakproject, terugsturen kan nu nog... :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat in/uitgangen aan een switch DC spanningsvoerend zijn is een gewone afsluit weerstand uit den boze.

 

Een Spaun is een schakelaar, die de in/uitgang van de ontvanger verbindt met een van de LNB's.

De andere LNB aansluitingen worden "los" geschakeld en zijn spanningsloos.

En waar geen signaal is kan er ook geen reflectie ontstaan door eventuele misaanpassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...