Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

@throw, je hebt een ruime fantasie.

Verder kunnen.er allerlei oorzaken zijn voor wisselende ontvangst. ook natuurlijke.

Ik heb vandaag op bepaalde zenders op de Hotbird hoge waardes gehad die ik niet vaak heb.

De natuur en de atmosfeer gaan gewoon hun gang.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja ja, beetje fantasie heb ik wel af en toe ha ha. Maar dat is toch een beetje gebaseerd op de geruchten dat de navigatie systemen voor onze burger gps en auto nav op 5 meter nauwkeurig staat maar als er oorlogs dreiging is zetten ze de sat nav voor de burgers uit of op 100 meter nauwkeurig ipv 5 mtr. Maar goed, de schotel die ik heb is uitzonderlijk groot want volgens de footprint zou ik met een 90cm kunnen volstaan maar ik heb hier een 2.30 meter prime focus die het tot nu toe, de laatste 12 jaar nooit geen storing of interference gegeven heeft zelfs niet met de zwaarste sneeuwbuien behalve als er 20cm sneeuw in de schotel zelf ligt.

 

op mijn andere locatie hier heb ik maar een 90cm schotel maar die is wel storings gevoeliger betreft weer, sneeuw zware regen.

Maar als je plots op de hotbird hele hoge waardes kreeg vandaag die je normaal niet heb dan moet er iets 'natuurlijks' aan de hand zijn misschien, zeker als jullie in NL wel gewoon ontvangst hebben op de 12515 h, kan er zelf anders ook geen verklaring aan geven.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, zien dat je wat meer signaal krijgt, betere LNB, schotel optimaal uitrichten, nieuwe LNB?

 

IN de Regio Nederland is er geen verschil merkbaar, en Astra zal niet de satelliet zo draaien dat er maar een transponder niet meer te ontvangen is in het hoge noorden voor het handjevol kijkers.

 

Je mag tegenwoordig gewoon ovef de grens kijken, er is dus geen reden om iets te blokkeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

signaal was altijd goed, sterk, tot vanmiddag dus. Bij toeval had ik al wel een ander LNB besteld die volgende week komt hoop ik ivm met aanschaf HD box de vu+solo2 , een multifeed houder en een extra lnb er ook bij. we zullen zien.

bedankt in iedergeval, hoop dat het weer beter wordt.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de zenders ook weg, en ik zit ook in Finland, dus ik denk dat de beam is bijgesteld. De radio kanalen van Radio 1 tot 3FM werken nog wel, maar 538 kreeg ik al een week of 2 niet aan de praat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je plots op de hotbird hele hoge waardes kreeg vandaag die je normaal niet heb dan moet er iets 'natuurlijks' aan de hand zijn misschien, zeker als jullie in NL wel gewoon ontvangst hebben op de 12515 h, kan er zelf anders ook geen verklaring aan geven.

Hele hoge waardes niet, maar wel een paar procentjes hoger dan ik tot nu toe heb gezien.

Het was vanmiddag ook even lente-achtig in deze contreien.

Ook 12.722 en 12.515 waren iets sterker dan normaal. Maar dat was de Hotbird dus ook, dus zoek ik de verklaring in de atmosfeer.

 

IN de Regio Nederland is er geen verschil merkbaar,

In noord Nederland dus wel. 

 

Bij mij zijn de zenders ook weg, en ik zit ook in Finland, dus ik denk dat de beam is bijgesteld. De radio kanalen van Radio 1 tot 3FM werken nog wel, maar 538 kreeg ik al een week of 2 niet aan de praat. 

538 zit op Astra 3, en de NPO op Astra 1. Dat zijn dus wel verschillende verhalen.

 

Een beam wordt niet zomaar even bijgesteld.  

Misschien moest je je schotel sowieso maar even een finetune beurt geven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja radio nl 1,2,3,4,5,6 op de 19.2 werken wel. 538 en de andere stations zitten ondertussen op de 23.5 sat. Maar als de beam is bijgesteld 'for whatever reason' dan zouden ze toch bvn wel laten staan maar die heeft de zelfde 12515 h transponder. dus ergens een fout gemaakt(hoop ik).

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe oud zijn de LNB's in Finland?

Die dingen verouderen ook geleidelijk.

(Ook nieuwe LNB's kunnen er plotseling de brui aan geven)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB's, de originele primefocus c120 in de 2.30mtr schotel verwijdert en een nieuwe quad ingezet 5 jaar geleden ongeveer.

de andere locatie een 90cm schotel met ook een nieuwe lnb 5 jaar geleden. Maar ja dat zou betekenen dat er iets is gebeurd/verandert vandaag die bij mij en de 4 of 5 anderen Nederlanders die ook aangegeven hebben hier in Finland en Noorwegen problemen te hebben, ook plots allemaal LNB problemen hebben. Dan zou er toch een melding geweest moeten zijn betreffende die verandering door CD. 

 

update, het probleems is nog groter, steeds meer meldingen.  zweden denemarken etc. etc. 

http://allestoringen.nl/storing/canaldigitaal

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zou alleen te verklaren zijn wanneer men bijvoorbeeld de transponder naar een andere satelliet heeft gemigreerd omdat er problemen met de transmissie zouden zijn geweest.

Op bovengenoemde site kan ik een storing terug vinden van 4 dagen geleden in Zweden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die site van alle storingen was niet het juiste voorbeeld , had niet goed naar de datum en tijd gekeken. Ik heb Dinsdag avond nog prima kunnen kijken tot een uur of 2 snachts. Dus ik neem aan dat het gister,woensdag, in de loop van de dag is gebeurd. Maar die persoon in Zweden van 4 dagen geleden ook apart, kan mij zelf niet herinneren dat wij hier toen problemen hebben gehad. Ik wacht wel af, krijg wel een keer te horen wat het probleem is(of was) mogelijk doet hij het weer morgen en zullen er nooit achter komen wat het was en anders volgende week over op HD en 23.5 dus zou, althans voor mij de problemen over zijn. Maar vreemd blijft het wel.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou alleen te verklaren zijn wanneer men bijvoorbeeld de transponder naar een andere satelliet heeft gemigreerd omdat er problemen met de transmissie zouden zijn geweest.

Op bovengenoemde site kan ik een storing terug vinden van 4 dagen geleden in Zweden.

1N is inmiddels al wel gearriveerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

538 zit op Astra 3, en de NPO op Astra 1. Dat zijn dus wel verschillende verhalen.

 

Een beam wordt niet zomaar even bijgesteld.  

Misschien moest je je schotel sowieso maar even een finetune beurt geven.

 

Ik weet dat 538 op Astra 3 zit, ondanks dat ik andere kanalen kan ontvangen van Astra 3 kan ik geen 538 meer ontvangen. Aangezien we hier in Finland aan de rand van veel beams zitten kan een kleine verandering al genoeg zijn om de ontvangst te verpesten.

 

Aangezien er 3 mensen in dit draadje zitten uit Finland met hetzelfde probleem lijkt het me waarschijnlijk dat het niet om een oude LNB of schotel afstelling ligt, een beam kan vrij eenvoudig worden veranderd vergeleken met de sat positie zelf ;-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die site van alle storingen was niet het juiste voorbeeld , had niet goed naar de datum en tijd gekeken. Ik heb Dinsdag avond nog prima kunnen kijken tot een uur of 2 snachts. Dus ik neem aan dat het gister,woensdag, in de loop van de dag is gebeurd. Maar die persoon in Zweden van 4 dagen geleden ook apart, kan mij zelf niet herinneren dat wij hier toen problemen hebben gehad. Ik wacht wel af, krijg wel een keer te horen wat het probleem is(of was) mogelijk doet hij het weer morgen en zullen er nooit achter komen wat het was en anders volgende week over op HD en 23.5 dus zou, althans voor mij de problemen over zijn. Maar vreemd blijft het wel.

 

Timing komt overeen met de problemen hier. Ik had gisteren laat wel een paar keer dat ik 'bijna beeld' had, de beeldlijnen tot halverwege het logo van de NED1/2/3 en wat gebroken geluid erbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...