Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

post-51548-0-10285500-1394194547_thumb.jpgpost-51548-0-28034900-1394194615_thumb.jpgLouis, 1N in iedergeval niet, ik zit iets zuidelijker dan jij in Finland en een 2.30 mtr schotel en heb het niet. BVN heeft dus netjes geantwoord maar van CD niets noppes antwoord gehad.

 

hier wat afbeeldingen van mijn opstelling.

  • Like 1

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Louiskramer

Ook voor jou heb ik een detailweergave gemaakt van de footprint van de Astra 3B in Godøynes 8050 Noorwegen.
Je hebt daar een schotel nodig van 230-250cm zoals je misschien zelf al wel kunt zien op de bijlage.
Tsja, ze hebben jullie daar in het hoge noorden wel te pakken met deze onbezonnen maatregel en CanalDigitaal heeft nog niets van zich laten horen over de verhuizing van de Astra 1L naar de Astra 1N.
Schotels van dat formaat zijn dure jongens.
 

post-60869-0-26342700-1394196464_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo sprietje

Bedankt, ik heb een schotel klaar liggen van 180 cm die ik snel van de zomer even had geprobeerd maar niet de astra 3b op kreeg.

Dacht met goed meetappratuuur zoals een schotel monteur mij hier vertelde moet het wel mogelijk zijn.

Zal toch binnenkort eens een poging wagen.

Heb gisteren al gebeld en toen wist Canal digitaal nog van niks.

Vandaag zeker wel want er is een intussen een wachttijd op de telefonische afdeling van buitenland.

Maar terug zetten naar Astra 1L zal er wel Zeker niet gebeuren.

Terwijl ze in zuiden van Noorwegen nog wel normaal kunnen kijken..

Graag meer tips en advies als er weer iets nieuws komt. Want via de pc op de tv kijken is niet wat wij willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van een zakenreisje thuisgekomen en jawel hoor, moeder de vrouw kan geen nederlandse kanalen meer kijken. Sinds maandag zei ze.

Lokatie oost Finland, pak hem beet, Kuopio. Andere tranponders geen enkel probleem, volle bak.

 

Ik heb zelden problemen met de signaalsterkte. Er moeten wel inktzwarte wolken voor hangen wil het beeld wegvallen.

Schotel is 80 cm. Ik wil eerst als het wat warmer wordt kijken wat de signaalsterkte is van de Astra 3B, als er enig signaal is...

Maar ik ga er geen grotere schotel voor plaatsen. Dan kijken we wel Uitzending Gemist. Zo belangrijk is het nu ook weer niet.

Het moet wel leuk blijven en anders zeggen we de CD boel op.

 

Wij zijn geen schotelhobbyisten maar willen gewoon een wat ruimere kanaalkeuze. De Finse televisie is toch wat minder  ;) .

Er vielen al langzaam steeds meer zenders weg dus helemaal onverwacht komt het niet. Niet netjes dat BVN ook zomaar is verdwenen.

aangepast door Ronaldus65
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Kuopio valt het leed nog wel te overzien. Met een 120-125cm schotel en een goede lnb kun jij daar de Astra 23,5 wel ontvangen, zie de bijgevoegde afbeelding. In die maat zijn veel goede schotels te koop. Wil je het niet al te duur maken bijv.:
http://www.laminas.eu/page_pl/ofc1200gp_pl.html
of deze
http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html
 

post-60869-0-23298000-1394211694_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm bedankt Sprietje. Misschien herinner je je nog dat ik een tijdje geleden al eens naar de mogelijkheden van de Astra 23,5 heb geinformeerd. Vanwege de verdwijnende zenders leek het me al beter om over te stappen op alleen de 23,5. Ik had het nog voor me uitgeschoven maar misschien moeten we dit toch overwegen. De diameter valt nog te overzien.

De temperatuur loopt al aardig op dus ik zal eens kijken waar ik hier een grotere schotel kan scoren. Ik blijf het volgen en hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over schotel schoonmaken gesproken hier in Finland, ja de bezem moet regelmatig er overheen voor de primefocus, 2cm sneeuw gaat nog maar meer dan dat wordt het beroerd, de andere schotel die ik heb, de ofset, daat moet ook af en toe de bezem bij komen want er blijft sneeuw liggen op de LNB arm precies voor de LNB zelf (triax is het geloof ik dus zo een platte arm). Bestaat er niet iets voor dat de sneeuw netjes van de schotel af kan glijden of zo?

 

Voor de ander medeNederlanders of MederLanders in Finland, vroeger waren de sat spullen hier best duur en bestelden we ze in Nederland, maar sinds kort hebben we hier een satshop  met ik dacht redelijke prijzen en garantie, nee niet de bedoeling voor reclame en ik ken ze verder niet maar ik heb er nu wat spullen besteld, best redelijk allemaal.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontdooi-lint of anti-vorst lint over of eventueel in die draagarm leggen.

googel maar eens op verwarmingslint.

Ik denk dat dat het enige effectieve middel is om in het hoge noorden de boel sneeuwvrij te houden zonder het dak op te moeten klimmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enigste wat echt helpt om te voorkomen dat sneeuw op de schotel blijft liggen is schotelverwarming. Alle gerenommeerde schotelfabrikanten hebben voor hun schotels schotelverwarming maar dat spul is behoorlijk prijzig want er zit een thermostaat en alles in die de schotel op 10 graden celcius houdt. Bij een goede schotelverwarming zit bovendien een verwarmingslint die je om de lnb-arm wikkelt en ook om de lnb zelf. Ook heb je nog te maken met de verwarmingskosten.

 

Oh, cees was met net voor.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan zijn er toch weer mensen die Can. Dig. de schuld geven.

Er gaat veel fout bij deze firma, maar hier staan ze er toch echt buiten.

 

Heb de SD zenders bij mij bekeken en 10% meer signaal op ontvangststerkte en 11% op kwaliteit.

Ik zit wel ver buiten het ontvangstgebied van de 1N.

De HD zenders op 23.5 oost komen veel sterker door en voor mij de hoofdmoot.

SD gaat er volgens mij medio dit jaar uit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we eens veronderstellen dat bij Canaldigitaal de informatie is binnengekomen dat Astra aangeeft dat de huidige satelliet gewisseld wordt en dat men de keuze heeft of men op een meer gecentreerde beam op onze regio gaat uitzenden of op een beam die grotere delen van Europa bedekt.

 

En laten we er eens van uitgaan dat bij de meer gerichte beam de sterkte in onze regio net iets hoger is.

Neem dan in overweging dat door de invoering van 8psk en de relatief hoge frequentie het signaal bij een groep kijkers klachten over de ontvangst geeft?

 

Laten we verder eens aannemen dat er meer kijkers in midden en Zuid-Europa en nog verder naar het oosten Turkije en Griekenland zijn?

 

Wat zou dan de keuze zijn?

 

Het zijn aannames van mijn kant, of het zo gegaan is zullen we niet te weten komen.

 

De kijkers in het hoge noorden zullen niet blij zijn met Canaldigitaal en de gemaakte keuze, de rest van de kijkers krijgt het signaal waarvan ze vinden dat ze recht op hebben, zodat slecht uitgerichte duo of tripple LNB's op 60 cm schotels ook bij een regenbui beeld geven.

 

Nogmaals, het is zo maar een veronderstelling van mijn kant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zouden allemaal goede argumenten voor een overstap op 1N.

Maar zonder aankondiging? Zonder een Helpdesk die bekend is met dit feit?

Je zult maar in Noorwegen wonen met een CD contract t.w.v €75 en dat nog anderhalf jaar loopt.

Of zou CD in die gevallen eenmalig een schotel cadeau doen van 2.30 meter?

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...