Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

Kingofsat maakt melding dat er gisteren wat veranderd is. Kijk bij 12515H op deze site:
http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

Transponder12515H zit nu op de Astra 1N en deze satelliet heeft een footprint die in Finland helemaal geen dekking heeft, zie:
https://sat.ses.com/webservice/images/16966053

Tot gisteren zaten de Nederlandse zenders waaronder ook BVN op de Astra 1L en die had een hele goede dekking in het noorden, zie
https://sat.ses.com/webservice/images/7407051
 

Blijkbaar heeft CanalDigitaal zonder enige mededeling de Nederlandse zenders naar een andere satelliet met een andere footprint overgehuisd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


aha, figo, toch wel hoopvol dat je bijna beeld had, dus er is wel iets, dus of ze werken er aan of wat je zegt er is iet aangepast of vermogen omlaag of gewoon echt iets fout, ik denk toch het laatste ook omdat bvn op de zelfde frq./transponder zit zullen ze niet zomaar de beam versmallen.

betreft 538, ik weet in iedergeval dat het een opgaaf gaat worden voor mij? Ik woon 'grens' Lappi, om 23,5 goed te krijgen, de schotel moet groter als de 80 of 90cm, geluk heb ik dat mijn schotel hier al 2.30 is dus volgende week de hd ontvanger en een multifeed erbij op de zelfde grote schotel moet het lukken hoop ik.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, sprietje, bedankt, ik zal het bekijken, vreemd want ze kunnen toch ook niet zomaar BVN beperken, dan heeft BVN zowat geen nut meer, maar ja ze kunnen alles, vreemd inderdaad dat CD daar geen melding van heeft gemaakt. Misschien zal ik er eens een mail tegenaan gooien maar ik zal dan niet 'verklappen' dat ik alle zenders wil zien, zal het alleen maar hebben en vragen waar BVN is gebleven.

Bedankt, we zijn weer iets wijzer.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, het is jammer dat ik gisteren geen tijd had voor dit forum anders had ik het gisteren al geschreven want donderdag 5 maart is de nieuwe satelliet die van de Astra 28,2 positie komt op de Astra 19,2 positie in gebruik genomen.

Duitsers worden hier wel over geïnformeerd, zie:
http://www.digitalfernsehen.de/Astra-1N-tritt-Dienst-auf-19-2-Ost-an-Empfangsbereich-waechst.113193.0.html

CanalDigitaal vindt dit blijkbaar niet nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat verklaart alles, einde verhaal voor ons voorlopig maar eens kijken of ze allemaal op de 23,5 zitten als mijn nieuwe box krijg volgende week.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje minna. Ik vandaag al helemaal in de stress, eigenlijk gisteren al.. Gisteren geen eens meer Nederlandse tv, vandaag geprobeerd even alles opnieuw op te zoeken, schotel, lnb alles na lopen.. wel duitse zenders en nog andere enkele nog beter dan voorheen.. 

Blijk dat gewoon de alle Nederlanderse kanalen weg zijn zoals ik hier nu lees..

Weet er iemand als die veranderd? en wanneer? Ik woon Noord Noorwegen vlakbij Bodø en had tot eergisteren zonder problemen dus alle nederlandse kanalen zonder problemen hier.. via de Astra 1 op 19,2  helaas lukt hier niet de astra 3 te ontvangen althans al vele malen geprobeerd maar krijg niks..

Zal even Canal digitaal er over bellen   later meer..

Als er iemand meer weet in tussen tijd graag melden..  hahaha desnoods op mijn Facebook

Kinderen kunnen niet zonder nederlandse tv ... ik zelf trouwens ook niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat verklaart alles, einde verhaal voor ons voorlopig maar eens kijken of ze allemaal op de 23,5 zitten als mijn nieuwe box krijg volgende week.

Rest nog het punt van @figo m.b.t. 538 op Astra 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsers worden hier wel over geïnformeerd, zie:

http://www.digitalfernsehen.de/Astra-1N-tritt-Dienst-auf-19-2-Ost-an-Empfangsbereich-waechst.113193.0.html

 

CanalDigitaal vindt dit blijkbaar niet nodig.

 

De footprint is ingrijpend anders. Zeker voor Scandinavie ziet het er niet goed uit. Wel voor zuid Europa.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker even gebeld met Canal digitaal Nederland

ze vinden het daar heel vreemd, en zeggen dat het aan het uitrichten ligt

maar andere kanalen komen wel ... duitse, franse en ook nickolodeon NL 

Toen zei de aardig jongen aan de tlf even ontvanger op fabrieksinstelling zetten...

Gedaan en dus nu komt niks meer binnen..!!!!!  want ik kreeg niks meer op 12515  

Wie weet de oplossing

Andere deden het wel op astra 1 waarom Nederland dan niet..???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 1 bestaat uit verschillende satellieten en die hebben niet allemaal dezelfde dekking.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Louis dat je gebeld hebt, ik durfde niet goed, bang dat ik niet over de grens mag kijken maar Ceesv zei het al dat ze daar niet zo moeilijk meer over doen. Maar het rare is dus ook dat BVN ook niet meer te ontvangen is hier. Afwachten maar, ik had ze ook een mail gestuurd betreft BVN dus, sprietje contact gezocht en nu Louis dus kijken wat ze er op terug zeggen.

Louis voor astra 3 ( 23.5)moiet je wel een nieuwere ontvanger hebben die HD (mpeg4) kan ontvangen, maar ook schijnt het, dat je een grotere schotel moet , minimaal 1.20 dacht ik maar ik ga het zelf volgende week uit testen hier, moet lukken, ik ken iemand die in Noord Finland zit vlakbij de Noorse grens, ruim 450km ten noorden van mij dus en die lukt het ook maar dan met een 2mtr schotel of zo dus moet het bij mij met 2.30 mtr zeker lukken.

  • Like 1

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LouisKramer

Je bent maar weer eens de dupe van de ondeskundigheid van CanalDigitaal medewerkers.
De Astra 19,2 oost positie bestaat uit de volgende satellieten:
1H, 2C, 1KR, 1L, 1M en de 1N.
Elke satelliet heeft meerdere footprints die verschillende dekkingen geven voor Europa.
De Nederlandse zenders zijn dus gisteren over gegaan van de Astra 1L naar de Astra 1N en die verandering zorgt er voor dat de Astra 19,2 voor de Nederlandse zenders (bijna) niet meer te ontvangen zijn in het noorden van Europa.
Andere zenders zoals de meeste Duitse zenders hebben daar geen last van want die zitten nog gewoon op bijv. de Astra 1KR, 1L, 1M en 2C, slechts minder dan 20 Duitse zenders zijn overgehuisd naar de Astra 1N.

Ja mag CanaDigitaal in ieder geval weer dankbaar zijn want omdat je de zender BVN sinds gisteren niet meer kan ontvangen, kun je ook de fastscanlijst niet meer inladen na de fabrieksreset.
Het is toch om woest over te worden.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...