Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

 

 

Wat denk je zelf wat voor kans je maakt?

 

Los van het feit, dat de gevolgen van deze wijziging naar 1 N m.b.t. de footprint niet eens bewust gepland zijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


wij hebben al een grotere schotel en hebben altijd goed ontvangst gehad op de 23we hadden enkel een basis pakket dus wel ned 123 hd maar ook via de 19 rtl4 enz sd nu dus niet meer heb met mijn boeren verstand op advies van een canaal med fabrieks instellingen gedaan wat ze tegen iedereen zeggen en nu nog steeds heb nu dus niets meer wat nu grt bamse

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden kan ik de ontvanger van canal een sat 801 ook via de astra 23 herstellen of moet ik hem naar iemand brengen die wel de astra19 kan ontvangen dus voor ons een eind naar het zuiden rijden alwaar ze wel de astr de19 sd kanalen hebben grt bamse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat je kan proberen is bij de optie eerste installatie de HD zenderlijst te kiezen voor Astra 3 op 23 graden.

 

Canaldigitaal heeft tegenwoordig ook setup informatie op Astra 3., maar je ontvanger moet dan wel dit ondersteunen.

 

 

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-m7-sat801.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog deze informatie gevonden, eventueel TV Vlaanderen selecteren en daarna Canaldigitaal nog een keer de fastscan inlezen.

 

Geplaatst: door redneck eyeball op 10 januari 2014 - 15:22 in TV-Vlaanderen

Op Astra3 zit de Fastscan hier

Satellite:   Astra 3 (23.5° E)
Transponder:   3219
Frequency:   12,070 MHz
Polarization:   horizontal
Symbol rate:   27.500
FEC:    3/4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde verschijnselen

Zaterdagavond vanaf 11.30 tot ver in de nacht wel signaal op Astra 1, zwakker maar toch Lock en beeld op alle Nederlandse kanalen (tussen de 30-50% op een T55 in midden Noorwegen)

Nu zondagmorgen alles weer Zwart en niks signaal.

  • Like 1

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo janeke we worden wel weer op extra kosten gejaagd heb pas een nieuwe ontvanger van cd en dus een 2 jarige abonnement en moet nu weer een duurder abonnement nemen om dat cd wat veranderd en er zelfs niets van zegt te weten we moeten hier allemaal onze schotels op de 19 africhten aangezien ze allemaal verschoven zijn en dat blijven ze voorlopig volhouden ik zou zeggen bellen naar ze gebeurt er misschien wat zeggen dat dat ze nu geen klachten hebben uit het hoge noorden ggrt bamse

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die CanalDigitaal ontvangers verders niet maar is het niet mogelijk om daar een gewone scan op te doen van de Astra 23,5 dus zonder SD- of HD-fastscan?
Als dat kan, dan hoef je alleen de zenders maar in een logische volgorde te zetten en je bent klaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Louis kramer, wij wonen niet ver van mekaar :-) ik heb sins een paar dagen ook geen ontvangst Meer. we hebben nu een grotere schotel nodig om 23.5 te kunnen ontvangen :-( Maar dan hebben we wel HD en eredevisielive erbij. . ben jij van plan een grotere schotel te kopen? volgens mij moeten wij wel een min van 180 cm hebben......is wel een kostenplaatje....we kunnen ook met ons hier allemaal in het noorden samen werken met een schotel ( Card-chariing) :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde verschijnselen

Zaterdagavond vanaf 11.30 tot ver in de nacht wel signaal op Astra 1, zwakker maar toch Lock en beeld op alle Nederlandse kanalen (tussen de 30-50% op een T55 in midden Noorwegen)

Nu zondagmorgen alles weer Zwart en niks signaal.

Dat zijn atmosferische (rand)verschijnselen die je bij elke satelliet hebt. Als je aan de rand van een footprint zit, is je ontvangst daar de speelbal van. In Nederland is dat zo met bijvoorbeeld Nilesat. Als je die invloeden wilt verkleinen, zijn een grote(re) schotel, een goede lnb en een gevoelige ontvanger vereist. Maar veel hangt natuurlijk af van je geografische locatie, want de ontvangstmogelijkheden houden wel een keer op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die CanalDigitaal ontvangers verders niet maar is het niet mogelijk om daar een gewone scan op te doen van de Astra 23,5 dus zonder SD- of HD-fastscan?

Als dat kan, dan hoef je alleen de zenders maar in een logische volgorde te zetten en je bent klaar.

 

Wanneer je Astra 1 en 3 FTA inscant en vervolgens m.b.v. Kingofsat de CDS frequenties handmatig toevoegt en het resultaat als backup opslaat, ben je van geen enkele voorgekookte lijst afhankelijk.  Alleen waren juist de CD-ontvangers gecastreerd als het gaat om vrij inladen. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees over de M7 801 het volgende:

"M7 brengt regelmatig nieuwe software updates uit om de werking van de M7 SAT801 te verbeteren. Daarnaast kan men op een eenvoudige wijze nieuwe fastscan zenderlijsten inladen. U kunt echter ook handmatig frequenties van de door u gewenste satellieten invoeren."

Dan moet je de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 toch in kunnen laden zonder dat je gebruik maakt van de fastscanlijst op de Astra 19,2?
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje hier over, komende week dus de l,inux box vu+solo2 installeren, De grote primefocus 2.30 schotel keus, hij staat gericht op 19.2, adjustable multifeed er op zien te krijgen voor 2 lnb's bedoeling dus een lnb voor 23,5 en misschien nog 1 voor de 28,2. Zowel de 23,5 en de 28,2 hebben beide de grote schotel nodig hier. Hoeveel signaal verlies krijg je door een lnb op een multifeed te grbruiken? zou het verstandiger zijn om bijv. de schotel te draaien naar de 23,5 en de 19.2(voor duits etc) op de multifeed arm te zetten?

Ik geb daarbij, naast de grote schotel nog 2 kleinere 90cm schotels die momenteel niets doen, zet ik er 1 van op de hotbird denk en de ander op??? 16 graden? de eutel sat of is er nog een andere interessante sat met leuke prog's?

 

Moet nog zien of het mij lukt om een verstelbare multifeed arm op een c120 primefocus te monteren en af te kunnen stellen, nu er veel sneeuw op het dak ligt sta ik wat hoger dus lukt het misschien wel.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel de Philips DSR 8121 die nu nog aangesloten is en dus niks geen beeld meer geeft na het terug zetten in fabrieksinstelling op domme advies van CD.

En ik heb ook niet aangesloten alleen eens geprobeerd M7 SAT801 deze heeft nog wel alles nog ingeladen, dus die ga ik van de week eens proberen op zowel Astra 1 of anders astra 3 te richten.. Zoals ik begreep van de CD kan je nog wel Nickolodeon NL ontvangen die werkt nog wel op de CDkaart en die gaf bij mij nog goed signaal. Dus dan kan ik de kaart eventueel activeren op de M7 SAT801 en eventueel met de grote schotel van 180 cm even te voorschijn halen en proberen dan om Astra 3 nog binnen te halen.. Nu had ik nog een vraag, misschien dat jullie hier wat meer van weten...  Op de facebook groep NEDERLANDERS IN NOORWEGEN was een Nederlander in Noorwegen die de Noorse Canal Digtiaal een tijd geleden een nieuwe schotel heeft laten plaatsen, voor ca. 150 euro, om de Nederlandse Canal Digitaal kanalen te ontvangen. Omdat de standaard schotel te klein was om zowel Noorse als Nederlandse HD te ontvangen. Dit was wel in Zuiden van Noorwegen dus duidelijk binnen het gebied van de Astra 3.. Maar is dit een service van CD Noorwegen of toevallig een satmonteur die erg behulpzaam was.

Morgen ga ik dus wel even opnieuw horen bij CD NL en ga ook eens navragen bij CD NO...

Ook eens kijken of de M7 SAT810  aan de praat krijg eventueel op de 180 schotel aansluiten ..

Word vervolgt zal ik dan dus maar zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...