Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kan slechts gissen, maar ik denk dat de afdelingen onderling niet goed van informatie voorzien worden omdat men eenvoudig de consequenties niet goed heeft kunnen overzien.

 

Een gedeelte van het bedrijf gaat denk ik nog steeds uit van uitsluitend klanten op Nederlands grondgebied.

Wanneer je naar de leveringsvoorwaarden kijkt staat daarin dat je alleen op Nederlands grondgebied mag kijken, terwijl andere afdelingen speciaal ingericht zijn voor het bedienen van buitenlandse klanten.

 

Canaldigitaal is niet het enige bedrijf wat met zulke problemen kampt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook hier in Zweden zijn de SD kanalen van CanalDigital verdwenen. Voor ons niet zo een probleem omdat wij in HD kijken.

Vervelend is dat er geen informatie meer binnenkomt via de 19 graden satelliet.

Vrienden van ons hebben hetzelfde probleem en die kregen van CanalDigital  te horen dat ze de fabrieksinstellingen moesten terug zetten.,

Dat is dus helemaal fout want dan wil de decoder de kanalen opnieuw gaan inladen, dat lukt dus niet omdat via de 19 satelliet moet.

Nu hebben ze helemaal geen ontvangst meer.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat er een downlink uitligt die Noord Europa van signaal zou moeten voorzien. 

Wat mij bevreemd is dat men bij CanalDigitaal niet weet wat er aan de hand is. 

 

Wat nu verder te doen??

 

Cor

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja allemaal leuke argumenten, we kunnen denken dat CD geen boodschap heeft aan Medelanders buiten de Ned grenzen maar als ze hun geld moeten verdienen/sat onkosten terug moetern verdien met alleen een beam gericht op Nederland en België hebben ze weinig kans want verreweg de meeste, zo niet allen hebben kabel TV via dat Ziggo of kabel van KPN etc. Ned. kanalen op de sat is juist voor de 'Klanten in de vreemde' geëmigreerde of vakantiegangers/overwinteraars. En verreweg de Meeste, mogelijk bijna alle Nederlanders in het buitenland hebben netjes een abonnement bij CD, makkelijk genoeg, betalen via je bankrekening in NL, gewoon voor het standaardbasis pakket ben je 10 of 11 euro per maand kwijt. 

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de 23 graden satelliet komen de zenders wel gewoon door, dus het argument dat men de Nederlanders in het buitenland niet meer wil bedienen lijkt mij

niet van toepassing. Ik heb wel gehoord dat CD in 2014 van de SD kanalen af wil. Als men de informatie die nu binnen komt via de 19 tevens verstuurd via de 23 dan is een gedeelte van het probleem opgelost.

BVN zou dan ook moeten verhuizen naar 23 graden.

Misschien is er gewoon ergens een verbindingkje los??

Ik weet niet hoe CD heel Europa van signaal voorziet.

Zitten er op de 19 satellieten meerdere schotels??

Kan het dan zijn dat er 1 uitgevallen is??

Hoe wordt een satbeam verandert?

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je al de moeite genomen om dit draadje door te lezen, alle antwoorden zijn daar al gegeven.

 

Afgelopen week is een van de Astra 1 positie satellieten vervangen voor een exemplaar die tot voor kort op 28 graden oost hing.

Dit is gebeurd door de Astra organisatie, de firma die datelliet capacitiet verhuurt aan bedrijven zoals Canaldigitaal.

 

Op deze vervangende satelliet zendt Canaldigitaal de SD zenders op 12515 uit op een antenne welke niet meer op Noord Europa is gericht.

Zie hier de technische informatie over deze satelliet. http://en.wikipedia.org/wiki/Astra_1N

Hier de footprints https://sat.ses.com/webservice/images/16966073

 

 

 

Wat men nu in Noord Europa ervaart is iets wat ons de komende tijd allemaal te wachten staat, de uitzendingen in SD worden namelijk geleidelijk afgeschakeld. In de nabije toekomst zal je de Nederlandse programma's alleen nog in HD op Astra 3 op 23 graden oost kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zonnetje brak door dus ik ben vanmiddag het dak opgeklommen. Ik heb nu niets dus waarom niet proberen...

 

Ik ontvang nu precies wat we willen zien. Dat wil zeggen, ik heb nog geen HD abbonnement dus de RTL-en zijn gecodeerd.

Het signaal van Astra 23,5 is met mijn 80 cm schotel uiteraard zwakker dan de 19,2 was maar momenteel storingsvrij.

Op de Nederlandse zenders wel wat lichte storing gehad. Moeders zit inmiddels tevreden naar de wedergekeerde TLC te kijken  :mad: maar ik heb het schaatsen op Ned 1 al in HD voorbij zien komen  ;) .

 

Ik weet nu in ieder geval dat het werkt en dat ik voor een wat sterker signaal een wat grotere schotel (en wellicht betere LNB) kan gaan aanschaffen.

Een van mijn medelanders in Finland iets van 125 cm in de aanbieding?

 

Zou alleen een betere LNB al voor een verbetering zorgen?

 

Affijn, jullie zijn op de hoogte. Ik gebruik overigens de DVB-S2 ontvanger met Astoncrypt module van een LG televisie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In volgorde van effectiviteit:

 

Een grotere schotel zal meer effect hebben als een betere LNB,

Een grotere schotel met een betere LNB geeft nog meer verbetering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moderator,

 

Sorry dat ik vragen stelde die reeds eerder beantwoord waren. Ik had niet zo snel in de gaten dat er zoveel pagina's waren.

Dat CD overgaat op de 23 is geen probleem ook dat signaal komt perfect door alleen kan ik via de 23 niet updaten of 

programma informatie inladen. Of heeft iemand daar een slimme oplossing voor??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik begrepen heb zijn de fastscan lijsten ook gewoon via 23 in te lezen.

EPG informatie zit altijd op dezelfde transponder waar het programma op bekeken wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zeker van plan om beide (schotel en LNB) te vervangen maar ik dacht misschien eerst met alleen de LNB al een eind op te schieten.

Het aanbod is hier niet zo ruim, zacht uitgedrukt, als in Nederland. Wat ik vond is bijvoorbeeld deze LNB:

***Reclame verwijderd****

En deze schotel:

***Reclame verwijderd***

Die zijn op voorraad en kosten bij elkaar zo'n €150 + porto.

Geen idee of het bekend materiaal is.

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG data wordt inderdaad ook op 23 doorgegeven maar niet de programma gids.

Die heb je nodig indien je bepaalde programma's wil opnemen.

Uiteraard kan je direct opnemen wel activeren maar een geplande opname gaat via

de programma gids.

Overigens heb ik ergens een reactie gelezen van CD waarin ze sorry zeggen en inmiddels weten

dat noord Europa ontvangst problemen hebben en zij schrijven dat ze dit gaan oplossen.

Staat alleen niet bij hoe men dat gaat doen.

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraagje,

 

als al die mensen nu gaan samenspannen die geen beeld meer hebben.

en een kortgeding aan spannen tegen CD dat ze weer het oude signaal terug moeten zetten.

aangezien ze zelf aanbieden dat je een geheel Europa kunt kijken en daar ook reclame voor maken.

 

en de mensen die ze nu bedaardelen niet op de hoogte hebben gesteld.

en zomaar dingen veranderen zodat deze mensen niet meer kunnen kijken.

 

het is maar een gedacht te gang.

 

 

gr.

henk  

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bvn en ned sd zenders uitgevallen nu ontdekt dat er gewisseld is[staat ook opsite bvn] wij hebben nu in zweden geen ontvangst Van canal krijg ik enkel het antwoord dat mijn schotel niet goed staat en dat ik de fabrieksinstellingen moet downloaden dat gaat echter niet Is ze niet aan het verstand te brengen Wie kan dat wel? Bij ons in de buurt en ook in de rest van het noorden zijn er volgens mij een hoop mensen met het zelfde probleem bel canal svp misshien gaan ze er wat aan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

even een vraagje,

 

als al die mensen nu gaan samenspannen die geen beeld meer hebben.

en een kortgeding aan spannen tegen CD dat ze weer het oude signaal terug moeten zetten.

aangezien ze zelf aanbieden dat je een geheel Europa kunt kijken en daar ook reclame voor maken.

 

en de mensen die ze nu bedaardelen niet op de hoogte hebben gesteld.

en zomaar dingen veranderen zodat deze mensen niet meer kunnen kijken.

 

het is maar een gedacht te gang.

 

 

gr.

henk  

En dan CD daarna tegen SES Astra procederen dat ze de oude satelliet weer terug moeten hangen?

Dan kunnen meteen al die Engelsen in Spanje naar de rechter omdat ze de BBC niet meer kunnen ontvangen, overigens dezelfde satelliet die nu op 19 graden hangt.

En dan ga ik naar de rechter omdat ik de wereldomroep niet meer in de auto in Frankrijk kan ontvangen.

 

 

Wat denk je zelf wat voor kans je maakt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

bvn en ned sd zenders uitgevallen nu ontdekt dat er gewisseld is[staat ook opsite bvn] wij hebben nu in zweden geen ontvangst Van canal krijg ik enkel het antwoord dat mijn schotel niet goed staat en dat ik de fabrieksinstellingen moet downloaden dat gaat echter niet Is ze niet aan het verstand te brengen Wie kan dat wel? Bij ons in de buurt en ook in de rest van het noorden zijn er volgens mij een hoop mensen met het zelfde probleem bel canal svp misshien gaan ze er wat aan doen

Canaldigitaal heeft geen satelliet gewisseld, maar de SES Astra heeft een satelliet vervangen.

 

Trouwens, de komende tijd worden de SD zenders toch uitgefaseerd, je had toch niet veel langer de SD zenders kunnen ontvangen.

 

Afhankelijk van je locatie kan je een grotere schotel plaatsen of omschakelen naar Astra 3 en voor BVN naar Hotbird.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...