Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten


Ik wil mensen uit Scandinavië best een schoteladvies geven (merk en type) voor de Astra 23,5 en hun een gedetailleerde  kaart geven van hun ontvangstgebied maar dan moet ik wel weten waar iemand ongeveer woont.

 

 

Tof !

Je vind mijn locatie in mijn profiel.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle informatie.

 

Begon al ernstig aan mijn satelliet-kennis te twijfelen) ;-)

 

Ik heb een E-mailtje naar BVN gestuurd (die nog steeds reclame maken met de oude footprint) en gevraagd of e.e.a. bekend bij hen is en of ze vanaf nu Scandinavie niet langer gaan voorzien van BVN.

 

Ben benieuwd naar hun reactie.

  • Like 1

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kingofsat maakt melding dat er gisteren wat veranderd is. Kijk bij 12515H op deze site:

http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

 

Transponder12515H zit nu op de Astra 1N en deze satelliet heeft een footprint die in Finland helemaal geen dekking heeft, zie:

https://sat.ses.com/webservice/images/16966053

 

Tot gisteren zaten de Nederlandse zenders waaronder ook BVN op de Astra 1L en die had een hele goede dekking in het noorden, zie

https://sat.ses.com/webservice/images/7407051

 

Blijkbaar heeft CanalDigitaal zonder enige mededeling de Nederlandse zenders naar een andere satelliet met een andere footprint overgehuisd.

 

Ik weet niet of Canaldigitaal hier iets over te zeggen heeft gehad.

 

Astra is tenslotte de provider voor Canaldigitaal, en die hebben dus de satelliet gewisseld.

Men mag ervan uitgaan dat Astra Canaldigitaal heeft geïnformeerd over het overzetten van de transponder op een andere satelliet.

Kennelijk heeft men bij Canaldigitaal zich niet gerealiseerd dat dit voor sommige klanten consequenties heeft, of juist wel, er zitten in zuid Europa meer klanten van Canaldigitaal als in het uiterste noorden van Europa.

 

Het zal voor sommigen in dit draadje inderdaad betekenen dat een modernere LNB in combinatie met een grotere schotel net wel beeld gaat opleveren.

 

Mijn vermoeden lopende de discussie dat het uitvallen alleen nog verklaard kon worden door een transponderwissel zat er dus niet eens zover naast, het was niet alleen de transponder maar een complete satelliet die gewisseld werd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net berichtje terug onvangen van BVN.

 

Zij wisten ook nergens van, en gaan contact opnemen met provider  (Canaldigitaal?)

 

Wordt vervolgd....

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel interessant is wat de TVV kijkers met een 60cm schotel en een duo/triple lnb voor verschilmerken.

Gezien de intensiteitswijziging van de footprint constateer ik namelijk een sterker signaal op 12.722 H.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn locatie is Kuusamo,Fin hemels breed iets hoger dus dan Surnadal, Noorwegen. Ik heb de 2,30 mtr schotel dus dat gaat wel luikken met 23,5 volgende week maar ook met deze grote schotel lukt het niet om astra 1N kanalen te krijgen. Mogelijk zal BVN gaan vertellen dat je de schotel maar op Hotbird moet zetten want daar is ook BVN geloof ik, maar goed afwachten ze zelf actie gaan ondernemen en deze (niet vooraf bekend gemaakte) sat verhuizing ongedaan gaan maken.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel gaat weel lukken denk ik. alleen even stoeien om een multifeed houder er op te krijgen en af te stellen. Bezem heb ik er altijd bij liggen, regelmatig sneeuw verwijderen.

Ik had nog een boodschap ook bij bvn op hun FB pagina achtergelaten FB message. Zij zeiden ook, zoals een ander hier dat ook al had gehoord van ze, dat ze van niets wisten, mogelijk canaldigitaal ook niet en ze zullen kijken wat ze er aan kunnen doen. Voor BVN dan naar de hotbird maar ja, CD niet dus. Ik adviseerden ze wel om hun rekening bij Astra dan ook niet meer te betalen als ze niet het bereik krijgen wat eerst overeengekomen is. Zal toch wel een dure grap zijn om uit te zenden via een satelliet. Er zullen toch gauw verdeelt over Zweden, Noorwegen, Finland enkele duizenden kijkers zijn denk ik.

  • Like 1

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vinden het bij CD wel raar dat we nu ook geen bvn meer krijgen, maar waarschijnlijk hebben ze daar niet bij stil gestaan.

Sprietje is zie dat jij wel iets meer weet dan wij.

Kan jij mij ook vertellen als er een mogelijkheid is dat ik zowel astra 1N of Astra 3 met een schotel van 1,8 m. hier zou kunnen ontvangen.

Heb dus nu niet meer met een 1 m. schotel.

Wat ook zo raar was, toen jaren geleden de eerste uitzendingen van regionale kanalen over gingen van astra 1 naar 3 had ik wel een tijdje beeld op astra 3 later is dat ook verdwenen toen meerdere kanalen over gingen.

Ik woon in Godøynes dat is vlakbij de stad BODØ in Nordland, Noord Noorwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...