Ga naar inhoud


Welke distribution draait het best op rasberry (oscam-server)


Ga naar oplossing Opgelost door Toppers,

Aanbevolen berichten

Welke distribution moet er op de raspberry draaien om 'm als oscam server te gebruiken? Ik heb hier wheezy-raspbian maar die moet nogal uitgebreid geconfigureerd worden en daar gaat het tot nu toe dus helemaal fout. De voorbereidingen lopen al in het honderd, kan bijv. in putty geen libusb-1.0.8 downloaden, dus aan de oscam configuratie kom ik niet eens toe. De howto heeft het over een debian sqeeze distro maar die kan ik nergens vinden.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al meer dan een jaar wheezy-raspbian icm met oscam en dat werkt vlekkeloos.

 

Als libusb downloaden al mis gaat, moet je er gewoon niet aan beginnen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al meer dan een jaar wheezy-raspbian icm met oscam en dat werkt vlekkeloos.

 

Als libusb downloaden al mis gaat, moet je er gewoon niet aan beginnen.

 

Of het downloaden gaat mis of de howto is kreupel..... na de opdrachtregel komt er een mededeling dat de gevraagde actie niet kan worden uitgevoerd. De website wordt gevonden er wordt gezocht maar daarna komt er een engelse  diarree van missing, not exsist, etc. Ik ga nog even door,  jij hebt het zoals je schrijft, toch ook werkend gekregen. 

Sorry hoor MRbeam, maar met zo'n mentaliteit hadden we nog in het stenen tijdperk geleefd, graag wat slimmere suggesties!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Gebruik de distribution wheezy-raspbian !
En inderdaad, de meeste howto's zijn een beetje kreupel  :cry:  :cry:

Maar de beste howto voor de RaspberryPi is deze http://tekreaders.com/blog/2012/10/06/raspberry-pi-and-oscam/

 

PS: @moderator, indien url niet "binnen" de boardregels valt, gaarne wissen ?

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers bedankt! Dat ziet er op het eerste gezicht goed uit, ik ga weer aan de slag. Er is nog meer te doen maar ik laat van mij horen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij @Toppers en de link is het gelukt om oscam op de raspberry te configureren, als server werkt het nog niet maar dat komt nog.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Toppers,

 

Jouw suggestie van wheezy-raspbian was een juiste, en wat de oscam-server betreft die draait met dank aan Gerard 76 bijna perfekt, na verloop van enige tijd heb ik een korte onderbreking, en ik ben er nog niet uit wat de oorzaak is. Ik kan, en mijn partner wil kunnen kijken, en dat gaat met wat ik hier heb staan, de experimenten moet ik voor nu even laten rusten. :crazy:  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...