Ga naar inhoud


MaxDigital XP 1000 HD of Xtrend ET 4000 HD


titaan

Aanbevolen berichten

Hallo beste leden,

 

Welk van deze 2 HD ontvangers geniet jullie voorkeur, en waarom?
Beide ondersteunen Linux, kosten ongeveer evenveel en beschikken over een SCART poort.

 

De ET 4000 heeft een snellere processor en 2 smartcard readers, maar de XP1000 heeft meer geheugen.

 

Zie ik nog dingen over het hoofd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beiden zijn prima decoders.

Voor het gebruik in de praktijk denk ik dat ze weinig verschillen.

 

Beiden hebben genoeg geheugen en snelheid om gewoon goed te functioneren.

 

De et4000 staat hier op de slaapkamer en werkt echt perfect.

De xp heb ik geen ervaring mee.

 

Beiden kun je openpli opzetten.

 

Erg gebruiksvriendelijk,en na de 1e setup wordt je éénmalig stap voor stap door een wizard geleid

totdat alles is ingesteld.

 

Kind kan de was doen.

 

Bedenk voor aanschaf goed wat je ervan verwacht.

Dus wat wil je dat ie kan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik heb de XP1000 puiur als 'speel' ontvanger gekocht. Werkt op OpenPLi uitstekend en is snel genoeg voor het TV kijken/Zappen e.d. Enige nadeel wat ik kon bedenken is de slechte afstandsbediening (onlogische indeling en knoppen voelen niet lekker). Ik gebruik mijn Dreambox AB erop. Je merkt niet eens dat het geen Dreambox is.. Prima keuze.. Ik kan juist weer niet over een XT4000 oordelen want die heb ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de XT4000 op de slaapkamer. Prima apparaat, maar is iets wel iets minder snel als de ET9000 die ik in de huiskamer gebruik. Verder zitten er veel mogelijkheden op, zoals filmbestanden kijken of opnames vanaf een andere ontvanger kijken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Op de XP1000 kun je natuurlijk ook alles doen qua bestanden delen, afspelen e.d. Het is gewoon een Linux Enigma2 bakje dus wat dat betreft gelijke mogelijkheden.

 

Enige 'gevaar' is dat de XP1000 maar één USB poort heeft. Daar moet je dus voorzichtig mee omgaan. Zonder USB geen nieuwe flash mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...