Ga naar inhoud


DVB-T stick... welke?


T_I

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Solo2 en heb met volle tevredenheid gekeken naar de nederlandse publieke zenders, als de TV al aan stond, maar per 1-8 zijn deze niet meer beschikbaar als je geen abonnement hebt. Nu vind ik de Nederlandse commerciele zenders geen 17.nogiets p/m waard (nog niet eens 1% daarvan) en ben dus op zoek naar een DVB-T usb tuner die goed ondersteund wordt op de VU+ Solo2.

 

Nu heb ik begrepen dat de Sundtek usb tuner een redelijk veilige keus is, maar lees ik ook weer her en der dat het image dat ik gebruik, OpenPli 4.0, deze slecht tot niet zou ondersteunen. Is er een image/stick combinatie die prima tot perfect werkt op de Solo2? VIX heb ik al als image langs zien komen en ik wil deze wel een keer testen, maar dan wil ik wel weten of een aan te schaffen USB tuner dan zou moeten werken. (zonde om geld uit te geven als het toch niet gaat werken)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

is natuurlijk een beetje lastig, gezien deze berichten klik mij

 

of je nu een dvb-t of een dvb-t2 stick moet gaan aanschaffen?

 

de ondersteuning qua drivers is qua image misschien iets verschillend maar het meerendeel van de bekende sticks zijn inzetbaar

met of zonder tweaken van de drivers

op Openpli forum staat dit>>> klik mij

 

een kant en klare lijst met alle sticks zoek je vergevens

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de links. Dat wordt dus DVB-T tot 2017 en daarna hopen dat de glazvezel die 2011 in de bebouwde kom zou liggen in Lelystad dan ook eindelijk eens een keer ligt. Kabel vind ik geen optie, want die is nagenoeg nog duurder dan CD voor zenders waar ik niet naar kijk.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok, ik mag niet meer bewerken, te oud dus.

 

Wordt zoeken naar een image dat hbbtv ondersteund opde VU+ Solo2, Openpli heeft wel een plugin, maar daarna schijn je nog een browser nodig te hebben die ik niet kan vinden. (en Opera eerst starten lijkt de oplossing ook niet te zijn, dan kom ik niet meer in de hbbtv plugin) Leuk, knutselwerk.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, de opera browser die nu in openpli 4.0 zit is ftuk. Wordt aan gewerkt. Het zou in elk geval wel moeten kunnen werken. (het is eind maart werkend gerapporteerd)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

T_I

heb je ook de allerlaatste "geupdate" Openpli 4.0 erop?

met VTI 6.0.x (ook met updates voor HBBTV) geen probleem hier

 

per telnet zou je dit kunnen doen:

opkg update && opkg upgrade

dan haalt ie alle nieuwe updates en implementeert die ook voor je solo2

 

maar, ik als niet Openpli gebruiker zijnde, zou bij het Openpliforum even nakijken wat "loos" is

;)

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is juist de laatste update die stuk is. De huidige opera die erbij komt weigert te blijven draaien via het menu, dus vind de hbbtv plugin geenbrowser. Aangezien de browser 3rd party is (in elk geval bij OpenPli), is het even wachten op de update.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...