Ga naar inhoud


DM800HD en GSO Hertzinger


abdeaber

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Heb ze zelf bij diverse projecten geinstalleerd voor Herzinger (HSO). Het enige wat je hoeft te doen is iedere LNB koppelen aan de correcte DiseqC switch. Hoe moeilijk kan dat zijn?

 

HSO gebruikt maximaal 9 schotels (meestal 8 en 1 x Digitenne. Dan een Spaun AZT176FF en een SUR 211F voor de H/V selectie bij de eindgebruiker..

 

Je kiest: Satelliet 1 (van mijn part Astra 1), LNB 1 (gewoon een toewijzings nummer), dan Diseqc poort 5. Je kiest dus niet voor LNB 5! Iedere satelliet heeft immers maar 1 LNB!! (HVHV)

Voor Satelliet 2 (van mijn part Astra 3) LNB 1 dan DiseqC poort 7.. Enz. Enz.

Als je bij LNB een ander nummer dan 1 geeft zal hij een DiseqC select signaal sturen wat  dus staat voor de gekozen satelliet en vervolgens stuur je weer een commando voor de LNB en dat werkt niet! De LNB selectie is alleen nodig als je dua LNB's of groeter per schotel hebt en die heeft hij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mimisiku bedankt voor je reactie. Misschien een domme vraag, maar ik kan er verder niets op het net over vinden, hoe stel je meerdere inputs in opdezelfde LNB. Als ik bijvoorbeeld Astra 1 op LNB 1 zet en diseqc op input 5 zet. En vervolgens Astra 2 op LNB1 en input 6, dan is Astra 1 ook naar input 6 meeveranderd..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is een instelling van de image. Kan goed zijn dat de image de LNB gewoon ziet als een referentie en niet als 'schakelcode'. Misschien dan gewoon de waarde steeds met 1 verhogen? Let erop dat je be het switchtype uncommited opgeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jij kunt 8 satelieten ontvangen, als ik zo het lijstje zie.

Hotbird input 1; Turksat input 2; Badr ( Arabsat ) op input 3; Hispasat op input 4; Astra 19 op input 5; Astra 2 op input 6; Astra 3 op input 7; Eutelsat7 op input 8.

 

Dus heel simpel:

LNB configuratie op geavanceerd met disecq 1.1,

Gebruik de uncommitted inputs

Bij diseqc modus invullen: geen

Bij toneburst invullen: geen

Geef eventueel als schakel volgorde aan: uncommitted / committed, toneburst )

 

LNB 1 is hotbird met input 1

LNB 2 is Turksat met input 2

LNB 3 is Badr met input 3

LNB 4 is Hispasat met input 4

LNB 5 is Astra 19 met input 5

LNB 6 is Astra 28 met input 6

LNB 7 is Astra 23,5 met input 7

LNB 8 is Eutelsat 7 met input 8.

 

Dus wat ook zal werken:

 

LNB 8 is hotbird met input 1

LNB 7 is Turksat met input 2

LNB 6 is Badr met input 3

LNB 5 is Hispasat met input 4

LNB 4 is Astra 19 met input 5

LNB 3 is Astra 28 met input 6

LNB 2 is Astra 23,5 met input 7

LNB 1 is Eutelsat 7 met input 8.

 

Elke LNB nummer houdt in welke sateliet te ontvangen is in combinatie van diseqc gegevens. Dus , zoals het aangesloten is, zo moeten de disecq instellingen ook staan. En zo is het in alle enigma 2 images het geval.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Paardengek, bedankt voor de reactie! Het is inmiddels alweer een tijd geleden haha, maar ik heb 't gister nogmaals geprobeerd. Dit maal met jouw input en ook dat werkt helaas niet. Slechts Hotbird werkt op de door jou voorgeschreven 2 manieren. 

 

Dus dit is wat werkt tot op heden:

 

Hotbird:

14x1btg.jpg

 

Astra 1:

14x1btg.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Serieus ben je hier al 2 jaar mee bezig? Haal er dan iemand bij die het wel snapt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jeevanhoof, bedank voor de reactie. Astra op LNB 5 werkt namelijk niet, ik heb daarom maar wat geprobeerd en toevallig werkte dit.

Nogmaals, zoals het aangesloten is, zo moet je de diseqc ook instellen. En als op input 5 de astra 19,2 niet te ontvangen is, dan kan het liggen aan:

een Disecq switch die niet goed schakelt.

De LNB van astra 19,2 is niet goed uitgericht of is defect

De coax van de LNB astra 19, 2 is niet goed verbonden met f connector.

 

Je "denkt"dat je via input 2 ontvangst hebt van de astra 19,2, maar dat is helemaal niet zo.

 

Ik raad je aan, om er een deskundig iemand erbij te halen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, zoals het aangesloten is, zo moet je de diseqc ook instellen. En als op input 5 de astra 19,2 niet te ontvangen is, dan kan het liggen aan:

een Disecq switch die niet goed schakelt.

De LNB van astra 19,2 is niet goed uitgericht of is defect

De coax van de LNB astra 19, 2 is niet goed verbonden met f connector.

 

Je "denkt"dat je via input 2 ontvangst hebt van de astra 19,2, maar dat is helemaal niet zo.

 

Ik raad je aan, om er een deskundig iemand erbij te halen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Hartelijk dank voor je input, ik heb al twee "monteurs" laten komen, maar bij de volgende laat jouw bericht zien. Wellicht dat er dan een belletje rinkelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...