Ga naar inhoud


Foutmelding in webif verklaring gevraagt


Ga naar oplossing Opgelost door martjeB,

Aanbevolen berichten

Daar ik vaker een foutmelding in mijn oscam webif zie, wil ik onderzoeken waar deze vandaan komt. Helaas heb ik tot op heden nog geen verklaring gevonden.

Het betreft een homeshare met server oscam 9416 waar een Duitse S02 en HD+ goed functioneren

client oscam 9401

client test met ccam geen fout.

client test via cam35 of en toe geen beeld met Achter de label naam een rood vierkantje met getal 2 (zie bijlage).

 

OSCAM Webinterface developed by Streamboard Team

Current Time: 17.05.14 | 15:30:20 Start Time: 16.05.14 | 23:18:44 Up Time: 16:11:36

Process ID: 4683 Access from: 192.168.178.34 Run as: root

OSCAM 1.20-unstable_svn build r9416

 

Ik wil dus weten wat dat vierkantje betekend zodat ikzelf een mogelijke fout kan aanpassen.

bvd voor alle reactiespost-32243-0-51553000-1400333642_thumb.png

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat is geen homesharing IP adres.! Whois Lookup geeft aan Deutsche Telekom 217.246.0.0-217.255.255.255

 

Je share loopt dus nu via LAN-WLAN-LAN en daar moet je flink mee oppassen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee betekent dat de user dubbel (dus twee maal) is ingelogd. (staat dat er niet bij als je even op de twee blijft staan met je muis?)

 

Zolang je maar intern bezig bent niets om je zorgen over te maken, als je twee eigen ontvangers met dezelfde login laat verbinden, maar zoals Mimisiku zegt, er staat een extern-ip adres, dus ernstig mee uitkijken. Check even het IP, is dit je eigen IP? Zo niet: Het lijkt erop dat iemand anders gebruikt maakt van jouw kaart!

 

Betekent ook dat je poorten open hebt staan anders kan er onmogelijk van buitenaf verbinding worden gemaakt (indien niet eigen IP: misschien staat je webinterface ook open en hebben ze zo de gegevens van je user weten te achterhalen?)

 

Gauw alles dichtgooien dus, als het goed is gaat die 2 dan ook weg, want dan is enkel je eigen ontvanger weer verbonden.

 

Volgens mij heeft OSCAM ook regels die je in kunt stellen hoe met dubbele login's om te gaan, of IP-adres bannen enz., zou je even moeten googlen; maar het verstandigst lijkt mij hier om eens even goed je modem/router/firewall te gaan bekijken....

 

 

 

PS. om eenvoudig te checken; zet je eigen ontvanger (solo2) eens uit, en kijk of de user ingelogd blijft en er requests binnen blijven komen. Dan weet je dus dat er iets niet in de haak is....

aangepast door jerpsx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is zijn eigen IP

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Ceesv

 

Het kan natuurlijk zijn eigen WAN IP zijn van zijn internetprovider. Voor pure interne sharing zal dit IP niet kunnen. Routers vergeven vaak ranges als 192.168.x.x of 172.168.x.x. Zal toch ook in die Heimat niet meer zo zijn dat je scheutig een aantal vaste IP's krijgt toegewezen? Maar correct me if I'm wrong...

 

Dit IP staat in zijn eigen posting:  192.168.178.34 en dan heeft hij (zoals zovele Duitsers een Fritz!Box

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een t-ipconnect.de adres

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor de antwoorden

 

Het is mijn eigen adres welke ik idd via een dynamische provider benader

(Test om op mijn vakantie adres ook te kunnen kijken als ik iedere dag een nieuw IP adres krijg toegewezen door mijn provider)

 

@Mimisiku.

klopt client VU+solo2 lan naar fritzbox, via selfhost.eu, terug naar mijn eigen fritzbox, via lan naar server VU+ultimo

 

@jerpsx .

Krijg geen popup of andere melding,

De client heeft zijn eigen gebruikersnaam en paswoord, mag meer dan 1 connectie hebben (twintuner).

Tijdens de foutmelding was hij de enige welke was aangemeld met maar 1 tuner werkend (geen opname of timeshift)

Bij disconnecten door bijv op FTA=zender te kiezen veranderde de status in oscam webif ook meteen, geen andere user. dan was mij dat de laatste 3 maanden zeker opgevallen omdat ik bijna dagelijks aan het testen ben, om mij deze materie eigen te maken.

Er is maar 1 poort geopend in de router/modem, zie voorgaan. toch bedank voor de waarschuwing.

 

@ceesv.

bedank voor de bevestiging dat het (vandaag) mijn ip-adres is

 

@ martjeB

Het is in ieder geval een dubbele user.

Ik ben van udp naar tcp gegaan, omdat ik ook dubbele verbindingen kreeg.

Bedankt, moet dus de UDP verbinding van en naar de router controleren.

 

@ all

Daar het probleem niet reproduceerbaar is voor mij en het pas 2x in 10 dagen is voorgekomen (zover ik kan controleren), zal ik de externe link vervangen door het vaste ip adres van de serverbox in het thuisnetwerk.

 

Zal dus  de diverse forums moeten doorzoeken  of het probleem van UDP in oscam zelf zit of dat de fritzbox moeilijk doet.

 

voor mij is de topicvraag beantwoord.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet maakt een twintuner niet 2x verbinding (naar mijn ervaring met DM8000 en VU+DUO2 iig niet), maar doet de user gewoon alle requests op dezelfde user. Door over te schakelen naar FTA disconnect de softcam voor zover ik weet ook niet, maar gaat hij gewoon naar idle. Dat het je eigen IP is zal al een hele geruststelling zijn, maar toch een goed moment om alles even te controleren, gewoon alles lokaal houden en alleen open te zetten naar buiten wat echt nodig is.

 

Wat ik zelf wel eens heb gezien is dat een dubbele login werd veroorzaakt door netwerkproblemen (slechte powerline adapter in dit geval) of een crash van de ontvanger. Door beide gevallen was de eerste sessie nog niet verlopen en probeerde hij opnieuw in te loggen, waardoor een dubbele login wordt gedetecteerd. 

 

Niet echt iets om je zorgen over te maken dus (zolang je het toestaat in OSCAM, anders levert het wel problemen op). Zoals MartjeB aangeeft kun je een ander protocol proberen, sommige kunnen beter omgaan met disconnects (als dit de oorzaak is natuurlijk).

aangepast door jerpsx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...