Ga naar inhoud


Moet dit Rebox forum een apart forum blijven?


Michel

Moet het rebox forum blijven?  

39 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Er gebeurt nog maar weinig in dit forum. Eigenlijk te weinig om een apart forum te verantwoorden.

 

Als dit forum volgens jou toch moet blijven en het verplaatsen van alle Rebox berichten naar ' Overige merken' voor jou onacceptabel is, stem dan in deze enquête.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit forum is voor mij nog steeds de belangrijkste informatiebron aangaande Rebox (eigenlijk Fortis) ontvangers in het Nederlandse taalgebied. Dit is voor mij nog belangrijker geworden na het wegvallen van een paar grote Duitse fora.

 

Verder vind ik de rubriek overige merken nu al erg rommelig, dus als er al een verhuizing gaat plaatsvinden, dan daar graag een Rebox/Fortis-rubriek.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het opheffen van het Rebox-forum een straf vinden voor forummers die een ontvanger hebben gekozen die redelijk volwassen is (geworden) en die slechts een minimum aan onderhoud en ingrepen nodig hebben.

 

Maar als er behoefte is aan informatie, waarom mogen zij die dan niet vinden op hun eigen plek inplaats van te moeten zoeken in een gezamenlijk forum ?

 

Hef dan alle merkenfora op en plaats alles in het CanalDigitaal forum, zoals vele "open linux" ontvanger bezitters nu al doen.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal nog steeds veel informatie uit dit forum. Verder kun je mede satters (zeker beginners) beter helpen in een apart Rebox forum dan tussen alle andere merken verstopt. Ik heb ook drie van die beestjes staan, waarvan 1 op de camping.

aangepast door ton2207

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat er weinig gepost wordt komt inderdaad omdat de software en hardware ondertussen nagenoeg probleemloos werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zelfs als apparatuur probleemloos werkt zijn er voldoende vragen. Ik denk dat het aantal berichten eerder terugloopt door minder interesse in dit merk (maar ook minder interesse in andere conventionele merken).

 

De meeste mensen kopen ofwel een canaldigitaal m7 receiver, ofwel kopen ze een Linux receiver die enigma draait. Veel daartussen is er niet meer.

 

Dit forum hoeft van mij niet weg, maar als er langdurig maar 1 a 2 berichten per maand in worden gepost, dan is dat wel het gevolg.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het als sub in overige merken kan (of mag), lijkt me het nog wel doenbaar...

 

maar die optie is er (nog) niet; dus stel ik mijn stem even uit.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen kopen ofwel een canaldigitaal m7 receiver, ofwel kopen ze een Linux receiver die enigma draait. Veel daartussen is er niet meer.

De moderne Rebox/Fortis ontvangers zijn prima geschikt om zonder geklungel met loaders en USB-sticks Enigma2 te draaien. Daar wordt (onder andere door ondergetekende) hard aan gewerkt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een interessante ontwikkeling.

Een ontvanger die uit de doos een goede software/functionaliteit heeft voor de doorsnee consument.

Een hobbybox met Enigma 2 software.

Een ontvanger met naar keuze kabel en/of satelliet tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom je een rebox zou willen kopen om er vervolgens enigma2 op te zetten.

Daar zijn veel betere alternatieven voor die ook breed ondersteunt worden.

 

Leuk voor mensen die er eentje hebben en niet tevreden zijn met de rebox firmware, maar verder niet zo zinvol denk ik.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Die reden heb ik al jaren: jouw alternatieven zijn meestal ontvangers met Broadcom/MIPS chipsets. Mijn ogen vertellen me nog altijd dat die een zichtbaar slechter beeld geven ten opzichte van SH4 ontvangers zoals de Rebox/Fortis familie, in het bijzonder op SD (ik weet dat jij daar een andere mening over hebt). Gezien de respons op een ander forum toen Enigma2 op een ongewijzigde RE-8500 met loader 6.00 in flash kon draaien is het denk ik wel zinvol. Bovendien zijn de verschillende Rebox/Fortis ontvangers qua prijs zeker concurrerend te noemen.

Verder heb je, net als bij de Sparks (Amiko/SAB), de mogelijkheid te kiezen tussen fabrieksfirmware of Enigma2, iets dat jouw alternatieven niet hebben.

 

We gaan overigens wel een beetje off-topic zo.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoofdreden voor mij om Rebox te kopen is de beeldkwaliteit, iets wat met een 65" beeldscherm extra telt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak er een FORTIS ipv Rebox forum van. Vele identieke ontvangers hebben extra functie's aan boord.

Icecrypt software heeft Britse EPG, Het blijft mij een raadsel waarom dit niet zou kunnen bij Rebox.

Rebox draait geen plug-in's zoals Mcas, Mclient etc onder het moto dat dit niet legaal is.

Laat dan tenminste de keuze aan de gebruiker, of zoals ze in Vlaanderen zeggen 'men moet niet

katholieker zijn dan de paus'. Dit kan voor vele mensen toch een verkoopsargument zijn.

 

Kijk ook eens hier op dit forum, ook deze Openbox ontvanger is een Fortis.

http://www.sat4all.com/forums/topic/339721-transpondernieuws-mei-2014/page-2

 

Men kan al eens iets extra met deze ontvangers en toch blijven ze heel eenvoudig in gebruik.

En los van de beeldkwaliteit is ook de bedrijfszekerheid een groot pluspunt.

De vele update's, waaarbij ook de ouderen modellen niet vergeten worden, zijn voor mij ook een reden om dit merk trouw te blijven. Vroeger met andere merken (zoals Topfield) bleven de problemen aanslepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier op dit forum zijn de gerelateerde ontvangers en software regelmatig ter sprake gekomen, maar de hoofdmoot is Rebox.

 

In Duitsland is de support door fora voor alternatieve softcams gestopt in verband met juridische aansprakelijkheid.

Softcams schenden patenten en auteursrechten, waarvoor in Duitsland de wettelijke restricties strakker gehandhaafd worden.

Fora stonden voor de keuze de gewraakte informatie off-line te halen of zich voor de rechter te verantwoorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Bij mij draait de Rebox nu al een meer dan een jaar, misschien zelfs al 2 jaar probleemloos.

En dat allemaal dankzij dit geweldige forum dat mij de weg heeft geopend naar nieuwe loaders, alternatieve software, etc.

 

Daar er steeds minder te vinden valt voor de Rebox c.q. Fortis ontvangers wens ik graag dat dit Rebox gedeelte blijft op dit forum.

 

Nu er over Enigma gesproken wordt, ben ik nieuwsgierig geworden.

Weet wel niet wat die software inhoudt, maar moet mij als het zover is dan maar eens in verdiepen.

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...