Ga naar inhoud


Sat en kabel combinatie - CCCam instellingen


vGnp

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Aangezien ik bij KPN ADSL daar waar ik woon wel een beetje zat ben van de beperkingen v.w.b. bandbreedte heb ik een Ziggo kabel internet account aangevraagd. Omdat er voor een niet al te hoge meerprijs ook digitale kabel geleverd kan worden heb ik dat ook direct maar meebesteld, ten eerste om de ultieme "regenreserve" te hebben, maar ook omdat ik in het (jonge) verleden te vaak ben aangelopen tegen de Canaal Digitaal restrictie waardoor bij mij een aantal opnamen op zwart gingen. (teveel zenders tegelijk decoderen, tenminste volgens hun standaard)

 

Maar.... Hoe stel ik dat in, om zowel een CD als een Ziggo kaart te gebruiken in CCCam?

 

Bij voorbaat dank.

 

vGnp

 

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij hoef je in CCcam niks in te stellen en kan je de Ziggo kaart gewoon in de tweede kaartlezer stoppen.
Bij mij werkte dat ook met Canal Digitaal en Digitenne.

 

Maar misschien wil je nu alternatieven instellen, zodat als al je sat-tuners al bezet zijn automatisch naar de kabeltuner omgeschakeld wordt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex, in pli is dat toch geen probleem als je de tuner prioriteit op Auto zet regelt pli dat voor je. Ik heb hier gewoon 2 kaarten in de lezer zitten een CDS kaart en een blauwe Ziggo kaart zonder iets gewijzigd te hebben aan de CCcam.cfg.

Weet je dat zeker Sjaak?

PLi ziet niet dat bijv. NED1 HD (via de satelliet) dezelfde zender is als Nederland 1 (via DVB-T) zonder dat je alternatieven geprogrammeerd hebt.

Voorbeeld:

Ik heb twee sat-tuners, ik neem op van NED1 HD en van NED 2 HD en wil kijken naar RTL4, dan zou RTL4 HD in mijn bouquet grijs zijn als ik geen alternatieven had geprogrammeerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat zeker Sjaak?

PLi ziet niet dat bijv. NED1 HD (via de satelliet) dezelfde zender is als Nederland 1 (via DVB-T) zonder dat je alternatieven geprogrammeerd hebt.

Voorbeeld:

Ik heb twee sat-tuners, ik neem op van NED1 HD en van NED 2 HD en wil kijken naar RTL4, dan zou RTL4 HD in mijn bouquet grijs zijn als ik geen alternatieven had geprogrammeerd.

 

Klopt helemaal, maar Ziggo maakt gebruik van een kabeltuner die als derde tuner in je Dreambox 8000 moet zitten, stop je er nog een vierde DVB-C tuner in dan kan je ook nog eens twee (HD of SD) kanalen van Ziggo opnemen.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

:shocked:

 

Misschien had ik een tweede draadje in het Dreambox subforum moeten openen, het gaat namelijk niet alleen om een nieuwe ET8000 die ik in de keuken heb geplaatst, maar ook om een DM8000 die ik op mijn slaapkamer heb draaien.

Affijn, het ging me in eerste instantie om de CCcam instellingen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, om er nog even op terug te komen: Niets gewijzigd, kaartje in de 2e kaartlezer en gewoon beeld.

 

Dank voor het meedenken.

 

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...